Page 267 - Lazar, Irena, Aleksander Panjek in Jonatan Vinkler. Ur. 2020. Mikro in makro. Pristopi in prispevki k humanističnim vedam ob dvajsetletnici UP Fakultete za humanistične študije, 2. knjiga. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 267
Konec medijskih tovarn

Sandra Bašić Hrvatin

UP FHŠ, Oddelek za medijske študije
sandra.hrvatin@guest.arnes.si

Uvod

Prispevek obravnava vzroke za krizo medijske industrije in podaja kriti-
ko nekaterih ključnih mitov, na katerih je stoletja temeljilo novinarstvo.
Posebna pozornost je namenjena vzponu in zatonu medijske tovarne, ki je
temeljila na oglaševalskem poslovnem modelu in preprodajanju pozornos-
ti občinstva. Izguba oglaševalska denarja, ki je bil stoletja temelj novinar-
skega posla, pojav novih komunikacijskih platform, ki so vse bolj koketi-
rale s proizvajanjem medijskih vsebin, spremenjene medijske navade ljudi,
ki so uničile tradicionalne koncepte občinstva, in na koncu navdušenje nad
avtomatizacijo pri proizvajanju vsebin kažejo na to, da je bila industrija,
ki bi morala misliti, kaj se dogaja v svetu, najbolj neobveščena, nevešča in
nesposobna, da se sooči s spremembami na področju komuniciranja. Ideja,
da bodo pametni stroji novinarje osvobodili zamudnega dela pri produk-
ciji standardiziranih novic in jih spremenili v nekakšne kuratorje ali izbi-
ralce preverjenih informacij, je samo še ena v nizu zmot, s pomočjo kate-
rih medijska industrija ne vidi banalnega dejstva: stoletja vztrajanja na tem,
da se novinarstvo spremeni v tovarno za produkcijo novic, bodo na koncu
pripeljala do tega, da bodo ta opravila namesto ljudi (novinarjev) opravlja-
li stroji.

doi: https://doi.org/10.26493/978-961-293-049-3.643-658 643
   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272