Page 85 - Lazar, Irena, Aleksander Panjek in Jonatan Vinkler. Ur. 2020. Mikro in makro. Pristopi in prispevki k humanističnim vedam ob dvajsetletnici UP Fakultete za humanistične študije, 2. knjiga. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 85
a izbranih samostalnikov
1. ženske sklanjatve pri tujih študentih UP
Klara Šumenjak
UP FHŠ, Oddelek za slovenistiko
klara.sumenjak@fhs.upr.si
Jana Volk
UP FHŠ, Oddelek za slovenistiko
jana.volk@fhs.upr.si
Uvod
Število ljudi, ki se iz najrazličnejših razlogov uči slovenščine kot drugega in
tujega jezika (SJDTJ), se iz leta v leto veča, posledično je SJDTJ v zadnjih
desetletjih postal predmet številnih jezikovnih in znanstvenih raziskav, kar
dokazujejo številni jezikovni priročniki, učbeniki, razprave, članki, mono-
grafije, diplomska in magistrska dela, nastali v tem času.1
SJDTJ se učijo številni (čeprav točnih podatkov o njihovem številu ni).
Učijo se ga priseljenci v osnovnih in srednjih šolah, odrasli in tudi študen-
ti, zato ni izvzeta niti Univerza na Primorskem (UP), kjer se je število tujih
študentov, ki se učijo SJDTJ, znatno povečalo.
V vsakem procesu učenja se pojavljajo napake, zato sta se avtorici (ki
sta navedeni po abecednem vrstnem redu) odločili, da bosta analizirali na-
pake, ki jih pri predmetu Slovenski jezik kot drugi/tuji jezik A2 delajo štu-
denti, ki prihajajo iz Bosne, Srbije, Hrvaške in Črne gore – osredotočili sta
se na samostalnike 1. ženske sklanjatve, zato sta pripravili prilagojeno je-
zikovno testiranje (po Pavletić 2019), tj. jezikovni test v ednini, ki vsebuje
34 primerov, in v množini, ki vsebuje 26 primerov. Iskali sta odstopanja od
knjižne norme, s poudarkom na negativnem jezikovnem prenosu, ki sta jih
predstavili v obliki tabel.
1 Npr. Ferbežar 2019; Fras 2019; Knez 2019; Lečič 2020 in 2018; Pavletić 2019; Pirih
Svetina 2019; Savarin 2019; Stramljič Breznik 2019
doi: https://doi.org/10.26493/978-961-293-049-3.461-479 461
1. ženske sklanjatve pri tujih študentih UP
Klara Šumenjak
UP FHŠ, Oddelek za slovenistiko
klara.sumenjak@fhs.upr.si
Jana Volk
UP FHŠ, Oddelek za slovenistiko
jana.volk@fhs.upr.si
Uvod
Število ljudi, ki se iz najrazličnejših razlogov uči slovenščine kot drugega in
tujega jezika (SJDTJ), se iz leta v leto veča, posledično je SJDTJ v zadnjih
desetletjih postal predmet številnih jezikovnih in znanstvenih raziskav, kar
dokazujejo številni jezikovni priročniki, učbeniki, razprave, članki, mono-
grafije, diplomska in magistrska dela, nastali v tem času.1
SJDTJ se učijo številni (čeprav točnih podatkov o njihovem številu ni).
Učijo se ga priseljenci v osnovnih in srednjih šolah, odrasli in tudi študen-
ti, zato ni izvzeta niti Univerza na Primorskem (UP), kjer se je število tujih
študentov, ki se učijo SJDTJ, znatno povečalo.
V vsakem procesu učenja se pojavljajo napake, zato sta se avtorici (ki
sta navedeni po abecednem vrstnem redu) odločili, da bosta analizirali na-
pake, ki jih pri predmetu Slovenski jezik kot drugi/tuji jezik A2 delajo štu-
denti, ki prihajajo iz Bosne, Srbije, Hrvaške in Črne gore – osredotočili sta
se na samostalnike 1. ženske sklanjatve, zato sta pripravili prilagojeno je-
zikovno testiranje (po Pavletić 2019), tj. jezikovni test v ednini, ki vsebuje
34 primerov, in v množini, ki vsebuje 26 primerov. Iskali sta odstopanja od
knjižne norme, s poudarkom na negativnem jezikovnem prenosu, ki sta jih
predstavili v obliki tabel.
1 Npr. Ferbežar 2019; Fras 2019; Knez 2019; Lečič 2020 in 2018; Pavletić 2019; Pirih
Svetina 2019; Savarin 2019; Stramljič Breznik 2019
doi: https://doi.org/10.26493/978-961-293-049-3.461-479 461