Page 97 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 97
Analiza odgovorov strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju o kariernem razvoju
– Odnos med mlajšimi in starejšimi. Anketirani, katerih odgovori se poja-
vljajo v tem sklopu, navajajo, da ni bistvenih razlik med naravo in iz-
vedbo dela starejših ter mlajših strokovnih delavcev (npr. »Vse staro-
stne skupine so aktivno vključene v delovni proces«). Sočasno pa opo-
zarjajo, da med starejšimi in mlajšimi sodelavci prihaja do izmenjave
znanja in izkušenj (npr. »Starejši delavci so mentorji mlajšim – in vzaje-
mno«).
– Izobraževanje in izkušnje. Pri tem vsebinskem sklopu enotno izposta-
vljajo, da imajo dovolj možnosti za izobraževanje (npr. »Ves čas imam
možnost stalnega strokovnega izpopolnjevanja« in »Ogromno je izo-
braževanj za tretje življenjsko obdobje«), saj je izobraževanje del njiho-
vega poklica (npr. »Delo zahteva ves čas izobraževanje«).
– Skrb za zdravje. Kot je razvidno iz odgovorov anketiranih, ti poudarjajo,
da vzgojno-izobraževalni sistem omogoča skrb zaposlenih za zdravje.
Pri tem posebej izpostavljajo možnosti rekreacije (npr. »Možnost ak-
tivne vadbe v telovadnici in bazenu« in »Poskrbljeno za rekreacijo«).
Prav tako pa je poskrbljeno za promocijo zdravja s ponudbo sadja na
delovnem mestu.
– Vpliv vodstva in kolektiva. Po mnenju anketiranih imata pomembno
vlogo pri skrbi za aktivno staranje strokovnih delavcev vodstvo in ko-
lektiv (npr. »Posluh ravnateljev in strokovnih delavcev«). Pri tem an-
ketirani izpostavljajo, da je v kolektivu pomembno, da imajo spoštljiv
odnos do starejših sodelavcev in da se upoštevajo njihove specifike.
Hkrati pa je moč med odgovori zaznati primere neformalnih srečanj z
upokojenimi sodelavci.
– Ponudba aktivnosti. V tem sklopu odgovorov anketirani poudarjajo, da
imajo sodelavci veliko možnosti za aktivno staranje in da je omenjeno
področje urejeno ustrezno. Pri tem izpostavljajo široko ponudbo izo-
braževanj in projektov, vendar pa teh ne navajajo konkretneje.
– Trajanje delovne dobe. Pri vsebinskem sklopu trajanje delovne dobe an-
ketirani kot pozitivno izpostavljajo možnost podaljšanja delovne dobe
in dodatno zaščito starejših strokovnih delavcev (npr. »Lahko podalj-
šam delovno dobo« in »Nad 65 let starosti je to varovana oseba«).
– Sistem napredovanja. Po mnenju anketiranih na aktivno staranje vpliva
tudi sistem napredovanj. Ta omogoča in spodbuja karierni razvoj (npr.
»Karierni razvoj omogoča dovolj možnosti za napredek in afirmacijo«)
ter pridobivanje bonitet (npr. »Karierni razvoj omogoča dovolj mož-
nosti za napredek in afirmacijo«).
– Vpliv računalniške tehnologije. Anketirani menijo, da na aktivno staranje
95
– Odnos med mlajšimi in starejšimi. Anketirani, katerih odgovori se poja-
vljajo v tem sklopu, navajajo, da ni bistvenih razlik med naravo in iz-
vedbo dela starejših ter mlajših strokovnih delavcev (npr. »Vse staro-
stne skupine so aktivno vključene v delovni proces«). Sočasno pa opo-
zarjajo, da med starejšimi in mlajšimi sodelavci prihaja do izmenjave
znanja in izkušenj (npr. »Starejši delavci so mentorji mlajšim – in vzaje-
mno«).
– Izobraževanje in izkušnje. Pri tem vsebinskem sklopu enotno izposta-
vljajo, da imajo dovolj možnosti za izobraževanje (npr. »Ves čas imam
možnost stalnega strokovnega izpopolnjevanja« in »Ogromno je izo-
braževanj za tretje življenjsko obdobje«), saj je izobraževanje del njiho-
vega poklica (npr. »Delo zahteva ves čas izobraževanje«).
– Skrb za zdravje. Kot je razvidno iz odgovorov anketiranih, ti poudarjajo,
da vzgojno-izobraževalni sistem omogoča skrb zaposlenih za zdravje.
Pri tem posebej izpostavljajo možnosti rekreacije (npr. »Možnost ak-
tivne vadbe v telovadnici in bazenu« in »Poskrbljeno za rekreacijo«).
Prav tako pa je poskrbljeno za promocijo zdravja s ponudbo sadja na
delovnem mestu.
– Vpliv vodstva in kolektiva. Po mnenju anketiranih imata pomembno
vlogo pri skrbi za aktivno staranje strokovnih delavcev vodstvo in ko-
lektiv (npr. »Posluh ravnateljev in strokovnih delavcev«). Pri tem an-
ketirani izpostavljajo, da je v kolektivu pomembno, da imajo spoštljiv
odnos do starejših sodelavcev in da se upoštevajo njihove specifike.
Hkrati pa je moč med odgovori zaznati primere neformalnih srečanj z
upokojenimi sodelavci.
– Ponudba aktivnosti. V tem sklopu odgovorov anketirani poudarjajo, da
imajo sodelavci veliko možnosti za aktivno staranje in da je omenjeno
področje urejeno ustrezno. Pri tem izpostavljajo široko ponudbo izo-
braževanj in projektov, vendar pa teh ne navajajo konkretneje.
– Trajanje delovne dobe. Pri vsebinskem sklopu trajanje delovne dobe an-
ketirani kot pozitivno izpostavljajo možnost podaljšanja delovne dobe
in dodatno zaščito starejših strokovnih delavcev (npr. »Lahko podalj-
šam delovno dobo« in »Nad 65 let starosti je to varovana oseba«).
– Sistem napredovanja. Po mnenju anketiranih na aktivno staranje vpliva
tudi sistem napredovanj. Ta omogoča in spodbuja karierni razvoj (npr.
»Karierni razvoj omogoča dovolj možnosti za napredek in afirmacijo«)
ter pridobivanje bonitet (npr. »Karierni razvoj omogoča dovolj mož-
nosti za napredek in afirmacijo«).
– Vpliv računalniške tehnologije. Anketirani menijo, da na aktivno staranje
95