Page 99 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 99
liza odgovorov strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju o kariernem razvoju
Preglednica 7.18 Načini skrbi za aktivno staranje strokovnih delavcev v slovenskem
vzgojno-izobraževalnem sistemu – utemeljitev odgovora »ne«
Načini skrbi za aktivno staranje f f ()
Delovna obveznost ,
Odnos med mlajšimi in starejšimi ,
Izobraževanje in izkušnje
Skrb za zdravje ,
Vpliv vodstva in kolektiva ,
Ponudba aktivnosti ,
Trajanje delovne dobe ,
Sistem napredovanja ,
Vpliv računalniške tehnologije ,
Ni posebnega načina ,
Drugo ,
Ne vem ,
Skupaj ,
,
na zmanjšanje administrativnega dela in redefiniranje normativov (v
vrtcih).
– Odnos med mlajšimi in starejšimi. Anketirani v okviru tega sklopa opo-
zarjajo na pomanjkanje mladih strokovnih delavcev (npr. »Premalo
mladih učiteljev je vključenih v vzgojno-izobraževalni proces«). Pri tem
opozarjajo na pomanjkljivost zakonodaje na tem področju (npr. »Ni
ustrezne zakonodaje za zaposlovanje novih učiteljev«). Hkrati pa opo-
zarjajo na nujnost mentorstva za mlajše strokovne delavce.
– Izobraževanje in izkušnje. Iz odgovorov je razvidno, da je ponudba iz-
obraževanj ustrezna, vendar pa so ta pogosto samoplačniška in je iz-
obraževanje pogosto prepuščeno posamezniku. Hkrati pa anketirani
navajajo, da so starejši sodelavci manj ambiciozni glede dodatnega izo-
braževanja in na ta način izgubljajo stik s stroko. Po drugi strani pa sta-
rejši anketirani opozarjajo, da pridobljene izkušnje nimajo posebne ve-
ljave (npr. »Izkušnje starejših ne veljajo dosti«).
– Skrb za zdravje. Iz odgovorov v tem vsebinskem sklopu je moč zaznati,
da so starejši strokovni sodelavci v pretežni meri izpostavljeni različnim
psihičnim in fizičnim naporom (npr. »Psihofizične in telesne sposobno-
sti starajoče populacije med učitelji in vzgojitelji ne zmorejo vse mo-
goče obremenitve nabito polnih razredov, mladine v vseh starostnih
obdobjih, s kupi dodatnih bremen vsakdana in nenormalno napolnje-
97
Preglednica 7.18 Načini skrbi za aktivno staranje strokovnih delavcev v slovenskem
vzgojno-izobraževalnem sistemu – utemeljitev odgovora »ne«
Načini skrbi za aktivno staranje f f ()
Delovna obveznost ,
Odnos med mlajšimi in starejšimi ,
Izobraževanje in izkušnje
Skrb za zdravje ,
Vpliv vodstva in kolektiva ,
Ponudba aktivnosti ,
Trajanje delovne dobe ,
Sistem napredovanja ,
Vpliv računalniške tehnologije ,
Ni posebnega načina ,
Drugo ,
Ne vem ,
Skupaj ,
,
na zmanjšanje administrativnega dela in redefiniranje normativov (v
vrtcih).
– Odnos med mlajšimi in starejšimi. Anketirani v okviru tega sklopa opo-
zarjajo na pomanjkanje mladih strokovnih delavcev (npr. »Premalo
mladih učiteljev je vključenih v vzgojno-izobraževalni proces«). Pri tem
opozarjajo na pomanjkljivost zakonodaje na tem področju (npr. »Ni
ustrezne zakonodaje za zaposlovanje novih učiteljev«). Hkrati pa opo-
zarjajo na nujnost mentorstva za mlajše strokovne delavce.
– Izobraževanje in izkušnje. Iz odgovorov je razvidno, da je ponudba iz-
obraževanj ustrezna, vendar pa so ta pogosto samoplačniška in je iz-
obraževanje pogosto prepuščeno posamezniku. Hkrati pa anketirani
navajajo, da so starejši sodelavci manj ambiciozni glede dodatnega izo-
braževanja in na ta način izgubljajo stik s stroko. Po drugi strani pa sta-
rejši anketirani opozarjajo, da pridobljene izkušnje nimajo posebne ve-
ljave (npr. »Izkušnje starejših ne veljajo dosti«).
– Skrb za zdravje. Iz odgovorov v tem vsebinskem sklopu je moč zaznati,
da so starejši strokovni sodelavci v pretežni meri izpostavljeni različnim
psihičnim in fizičnim naporom (npr. »Psihofizične in telesne sposobno-
sti starajoče populacije med učitelji in vzgojitelji ne zmorejo vse mo-
goče obremenitve nabito polnih razredov, mladine v vseh starostnih
obdobjih, s kupi dodatnih bremen vsakdana in nenormalno napolnje-
97