Page 101 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 101
Analiza odgovorov strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju o kariernem razvoju
vala pomoč mlajših«). Prav tako anketirani opozarjajo na potrebo po
dodatnem izobraževanju računalničarjev.
– Drugo. V vsebinskem sklopu drugo je moč zaznati odgovore, da ome-
njeno področje ni ustrezno zakonsko urejeno in da se kolektivna po-
godba v neposredni praksi pogosto ne upošteva. Hkrati opozarjajo, da
se pri napredovanju ne upoštevajo vsa opravljena dela.
Če povzamemo utemeljitve odgovorov na osmo vprašanje o tem, ali je v
slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu na ustrezen način poskrbljeno
za aktivno staranje strokovnih delavcev, lahko izpostavimo naslednja spo-
znanja:
– Pri anketiranih je moč zaznati nestrinjanje z ureditvijo področja aktiv-
nega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju.
– Razlog za nestrinjanje z ureditvijo področja aktivnega staranja izhaja
iz preobremenjenosti starejših delavcev s pedagoškim delom. Predla-
gajo zmanjšanje delovne obveznosti za potrebe mentoriranja mlajših
kolegov.
– Iz raziskave je razvidno, da je preobremenjenost starejših strokovnih
delavcev odraz pomanjkanja mlajšega kadra.
Nadalje nas je zanimalo tudi, kako vzgojno-izobraževalni zavodi poskrbijo
za aktivno staranje. Vprašanje je bilo odprtega tipa. Nanj so strokovni delavci
podali 882 različnih odgovorov, ki smo jih razdelili v osem različnih vsebinskih
sklopov.
Skupina z izrazito največ vsebinskimi odgovori je bila pri trditvi z obreme-
nitvami (165 odgovorov). Sledile so naslednje skupine odgovorov: z izobra-
ževanjem (63 odgovorov), z načinom dela (48 odgovorov) in s prostočasnimi
dejavnostmi (45 odgovorov). Najmanj vsebinskih utemeljitev pa je bilo veza-
nih na naslednje skupine: s strokovnim sodelovanjem (30 odgovorov), z odno-
som (30 odgovorov), z odnosom (30 odgovorov), s promocijo zdravja (17 odgo-
vorov) in z nagrado (5 odgovorov). 372 anketiranih meni, da njihov vzgojno-
izobraževalni zavod ne poskrbi za njihovo aktivno staranje, 85 jih ne pozna
načina, 22 pa jih je podalo vsebinski odgovor, ki ga ni bilo mogoče umestiti v
noben vsebinski sklop.
Natančnejša analiza posameznega vsebinskega sklopa pokaže naslednja
spoznanja:
– Z obremenitvami. V tem vsebinskem sklopu se nahajajo odgovori an-
ketiranih, ki navajajo, da bi bilo potrebno poskrbeti za manjše obre-
99
vala pomoč mlajših«). Prav tako anketirani opozarjajo na potrebo po
dodatnem izobraževanju računalničarjev.
– Drugo. V vsebinskem sklopu drugo je moč zaznati odgovore, da ome-
njeno področje ni ustrezno zakonsko urejeno in da se kolektivna po-
godba v neposredni praksi pogosto ne upošteva. Hkrati opozarjajo, da
se pri napredovanju ne upoštevajo vsa opravljena dela.
Če povzamemo utemeljitve odgovorov na osmo vprašanje o tem, ali je v
slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu na ustrezen način poskrbljeno
za aktivno staranje strokovnih delavcev, lahko izpostavimo naslednja spo-
znanja:
– Pri anketiranih je moč zaznati nestrinjanje z ureditvijo področja aktiv-
nega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju.
– Razlog za nestrinjanje z ureditvijo področja aktivnega staranja izhaja
iz preobremenjenosti starejših delavcev s pedagoškim delom. Predla-
gajo zmanjšanje delovne obveznosti za potrebe mentoriranja mlajših
kolegov.
– Iz raziskave je razvidno, da je preobremenjenost starejših strokovnih
delavcev odraz pomanjkanja mlajšega kadra.
Nadalje nas je zanimalo tudi, kako vzgojno-izobraževalni zavodi poskrbijo
za aktivno staranje. Vprašanje je bilo odprtega tipa. Nanj so strokovni delavci
podali 882 različnih odgovorov, ki smo jih razdelili v osem različnih vsebinskih
sklopov.
Skupina z izrazito največ vsebinskimi odgovori je bila pri trditvi z obreme-
nitvami (165 odgovorov). Sledile so naslednje skupine odgovorov: z izobra-
ževanjem (63 odgovorov), z načinom dela (48 odgovorov) in s prostočasnimi
dejavnostmi (45 odgovorov). Najmanj vsebinskih utemeljitev pa je bilo veza-
nih na naslednje skupine: s strokovnim sodelovanjem (30 odgovorov), z odno-
som (30 odgovorov), z odnosom (30 odgovorov), s promocijo zdravja (17 odgo-
vorov) in z nagrado (5 odgovorov). 372 anketiranih meni, da njihov vzgojno-
izobraževalni zavod ne poskrbi za njihovo aktivno staranje, 85 jih ne pozna
načina, 22 pa jih je podalo vsebinski odgovor, ki ga ni bilo mogoče umestiti v
noben vsebinski sklop.
Natančnejša analiza posameznega vsebinskega sklopa pokaže naslednja
spoznanja:
– Z obremenitvami. V tem vsebinskem sklopu se nahajajo odgovori an-
ketiranih, ki navajajo, da bi bilo potrebno poskrbeti za manjše obre-
99