Page 102 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 102
liza kariernega razvoja v vzgoji in izobraževanju
Preglednica 7.19 Skrb za aktivno staranje s strani vzgojno-izobraževalnih institucij
Načini skrbi za aktivno staranje f f ()
Z obremenitvami ,
Z izobraževanjem ,
Z načinom dela ,
S prostočasnimi dejavnostmi ,
S strokovnim sodelovanjem ,
Z odnosom ,
S promocijo zdravja ,
Z nagrado ,
Ne poskrbijo
Drugo ,
Ne vem ,
,
Skupaj ,
menjevanje (starejših) strokovnih delavcev. Dominirajo odgovori, ki se
navezujejo predvsem na zmanjšanje delovne obveznosti, kot je to do-
ločeno z zakonom (62. člen), in sicer: z zmanjšanjem pedagoških obvez-
nosti za 2 uri na teden in dodaten polurni odmor. Hkrati pa se vzgojno-
izobraževalni zavodi poslužujejo razbremenjevanja starejših sodelav-
cev z nadomeščanjem, razredništvom in dežuranjem.
– Z izobraževanjem. Anketirani navajajo, da jim vodstva vzgojno-izobra-
ževalnih zavodov omogočajo dodatna izobraževanja in sodelovanje na
delavnicah, ki so večinoma vezane na profesionalni razvoj, novosti v
vzgoji in izobraževanju ter zdrav način življenja.
– Z načinom dela. Pogosto se vodstva vzgojno-izobraževalnih zavodov
zatekajo k drugačnemu načinu dela starejših strokovnih delavcev. Med
odgovori je prevladovalo »Izvajanje dela na drugih delovnih mestih«, in
sicer v oddelkih podaljšanega bivanja, sploh pri izgorelih delavcih. Prav
tako vodstva prilagajajo urnik starejšim sodelavcem, jim omogočajo
delo v stalnih učilnicah ter prerazporejajo sodelavce v različno stare
skupine otrok/učencev.
– S prostočasnimi dejavnostmi. Iz odgovorov v tem sklopu je moč zaznati,
da se vodstva vzgojno-izobraževalnih zavodov zelo pogosto poslužu-
jejo vključevanja zaposlenih v različne športno-gibalne aktivnosti (npr.
z boni za plavanje, fitnes, rekreacijo, jogo). Strokovni delavci se udele-
žujejo tudi različnih medgeneracijskih projektov (npr. obiski dedkov in
babic) in izletov.
100
Preglednica 7.19 Skrb za aktivno staranje s strani vzgojno-izobraževalnih institucij
Načini skrbi za aktivno staranje f f ()
Z obremenitvami ,
Z izobraževanjem ,
Z načinom dela ,
S prostočasnimi dejavnostmi ,
S strokovnim sodelovanjem ,
Z odnosom ,
S promocijo zdravja ,
Z nagrado ,
Ne poskrbijo
Drugo ,
Ne vem ,
,
Skupaj ,
menjevanje (starejših) strokovnih delavcev. Dominirajo odgovori, ki se
navezujejo predvsem na zmanjšanje delovne obveznosti, kot je to do-
ločeno z zakonom (62. člen), in sicer: z zmanjšanjem pedagoških obvez-
nosti za 2 uri na teden in dodaten polurni odmor. Hkrati pa se vzgojno-
izobraževalni zavodi poslužujejo razbremenjevanja starejših sodelav-
cev z nadomeščanjem, razredništvom in dežuranjem.
– Z izobraževanjem. Anketirani navajajo, da jim vodstva vzgojno-izobra-
ževalnih zavodov omogočajo dodatna izobraževanja in sodelovanje na
delavnicah, ki so večinoma vezane na profesionalni razvoj, novosti v
vzgoji in izobraževanju ter zdrav način življenja.
– Z načinom dela. Pogosto se vodstva vzgojno-izobraževalnih zavodov
zatekajo k drugačnemu načinu dela starejših strokovnih delavcev. Med
odgovori je prevladovalo »Izvajanje dela na drugih delovnih mestih«, in
sicer v oddelkih podaljšanega bivanja, sploh pri izgorelih delavcih. Prav
tako vodstva prilagajajo urnik starejšim sodelavcem, jim omogočajo
delo v stalnih učilnicah ter prerazporejajo sodelavce v različno stare
skupine otrok/učencev.
– S prostočasnimi dejavnostmi. Iz odgovorov v tem sklopu je moč zaznati,
da se vodstva vzgojno-izobraževalnih zavodov zelo pogosto poslužu-
jejo vključevanja zaposlenih v različne športno-gibalne aktivnosti (npr.
z boni za plavanje, fitnes, rekreacijo, jogo). Strokovni delavci se udele-
žujejo tudi različnih medgeneracijskih projektov (npr. obiski dedkov in
babic) in izletov.
100