Page 98 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 98
liza kariernega razvoja v vzgoji in izobraževanju

vpliva tudi uporaba računalniške tehnologije pri pedagoškem procesu,
saj ta strokovne delavce spodbuja k aktivnemu in ustvarjalnemu delu.
Pri tem pa jim sistem omogoča stalno pomoč in izobraževanje pri uva-
janju tehnologije.
– Drugo. V sklopu drugo je bilo moč zaslediti odgovore, kot so: »Smo v
službi«, »Poklic nudi zadosti izzivov«, »Aktivno se staramo pred upoko-
jitvijo«.

Utemeljitev odgovora »ne«. Pri odgovoru o neustrezni ureditvi sistema skrbi
za starejše sodelavce v vzgoji in izobraževanju je bilo podanih 698 utemelji-
tev. Če smo pri utemeljitvi odgovora »da« zasledili, da so anketirani z delovno
obveznostjo zadovoljni, pa pri utemeljitvi odgovora »ne« (203 odgovorov) na
prvem mestu izražajo mnenje, da z delovno obveznostjo niso zadovoljni. V
primeru utemeljitve odgovora »ne« pa je bolj poudarjen negativen odnos
med mlajšimi in starejšimi zaposlenimi (126 odgovorov). Prav tako navajajo
manj ustrezno urejeno skrb za zdravje (45 odgovorov). Ustrezneje pa je po
njihovem urejeno področje izobraževanja in izkušenj (21 odgovorov).

Ostali odgovori so rangirani na enak način, kot je bilo predstavljeno pri sku-
pni predstavitvi. Tako je sklop vpliv vodstva in kolektiva prejel 39 odgovorov,
ponudba aktivnosti 25 odgovorov, trajanje delovne dobe 22 odgovorov, sistem
napredovanja 19 odgovorov in vpliv računalniške tehnologije 13 odgovorov.
Pri 22 odgovorih ni moč najti skupnih vsebinskih izhodišč s prej omenjenimi
sklopi. 47 anketiranih ni znalo/želelo utemeljiti odgovora. Glede na razmerja
pozitivnih utemeljitev pa lahko rečemo, da je tukaj bistveno večji delež od-
govorov v rubriki ni posebnega načina, in sicer 16,6 .

V nadaljevanju podrobneje predstavljamo utemeljitve negativnih odgo-
vorov po posameznih sklopih:

– Delovna obveznost. Pri vsebinskem sklopu delovna obveznost anketi-
rani opozarjajo, da je urejanje delovnih obveznosti neustrezno urejeno.
Pri tem posebej izpostavljajo enako obremenjenost mlajših in starejših
strokovnih delavcev (npr. »Starejši učitelji so praktično obremenjeni z
vsemi obveznostmi«) pri organizaciji in izvedbi delovnih obveznosti.
Nekateri anketirani celo opozarjajo, da so obremenjeni bolj kot mlajši
sodelavci, kar je posledica pomanjkanja kadra (npr. »Zaradi večnega
pomanjkanja kadra je nemogoče izkoristiti tisti dve uri manj neposre-
dnega dela v oddelku«). Ob tem predlagajo, da bi morali imeti sta-
rejši strokovni delavci manjšo delovno obveznost (npr. »Znižana ob-
veza za dve pedagoški uri tedensko je premalo«). Hkrati pa opozarjajo

96
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103