Page 40 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 40
-izobraževanje na Univerzi na Primorskem
Preglednica 3.2 Vključenost i k t v pedagoški proces in obstoječa podpora
na fakulteti
Kategorija/koda Vsebina razgovora
Vključevanje ik t • Uporaba e-učilnic (Moodle): (a) podpora v času odsotnosti uči-
v pedagoški pro- telja, (b) neobvezno dopolnilo klasične izvedbe – način upo-
ces (vključenost) rabe prepuščen učitelju, (c) obvezno dopolnilo – študentje
opravijo del študijskih obveznosti na daljavo
• Intenzivnost vključevanja je odvisna od učitelja (osebna naklo-
njenost in/ali vsebine predmeta) ali katedre (npr. geografi na
f h š)
• E-učilnice se uporabljajo različno intenzivno – od osnovnih do
naprednih funkcij; odvisno od članice in posameznega učitelja
• i k t za ponazoritev snovi, iskanje informacij
• Uporaba tudi drugih tehnologij (Google Drive, interaktivna ta-
bla na pef)
• Različen pristop pri odpiranju predmetov in vzpodbujanje uči-
teljev k uporabi
• Različna vključitev e-načina v učne načrte in različno vredno-
tenje učiteljevega dela
• Učitelji na f m način vključevanja e-učilnice opredelijo v načrtu
izvedbe, drugi ne; na enih članicah je določen minimum vsebin
(informacij) in aktivnosti (npr. forum), ki morajo biti vklju-
čene v e-učilnico, na drugih sta uporaba in način uporabe pre-
puščena učitelju – predlog: srednja pot; struktura v e-učilnici
naj bi sledila praksi tečajev mo o c (teme, termini)
• Uporaba e-učilnice ni posebej spremljana (nadzorovana) –
skrb, da se uporablja za prikrivanje neaktivnosti učitelja
• f m izvaja posamezne predmete online
• Na f m je del predmeta na visokošolskem strokovnem pro-
gramu obvezno izvesti na e-način
• f t š sodeluje z ameriško univerzo, skupna online predavanja
pri enem predmetu
Obstoječa pod- • Večinoma tehnična podpora informatika ali navdušenega upo-
pora in usposab- rabnika i k t (učitelja)/kolega na fakulteti
ljanje učiteljev
(podpora) • Vsebinska podpora je redka
• Usposabljanje po potrebi (nimajo vsi enakih potreb), prilago-
jena usposabljanja
• Pri uporabi i k t svetovanja :
raktivna tabla uporablja le za predstavitev snovi, manj pa za interakcijo
z učnimi gradivi, kar je ena od njenih osnovnih zmožnosti.
Pri uporabi e-učilnice je bila izpostavljena potencialna ovira za večjo
vključenosti ikt v pedagoški proces, saj je delo učitelja pri e-načinu iz-
vedbe vrednoteno manj kot delo učitelja v klasičnem razredu oziroma
je vrednoteno, kot so vrednotene vaje. Na u p f m se tako delo na da-
40
Preglednica 3.2 Vključenost i k t v pedagoški proces in obstoječa podpora
na fakulteti
Kategorija/koda Vsebina razgovora
Vključevanje ik t • Uporaba e-učilnic (Moodle): (a) podpora v času odsotnosti uči-
v pedagoški pro- telja, (b) neobvezno dopolnilo klasične izvedbe – način upo-
ces (vključenost) rabe prepuščen učitelju, (c) obvezno dopolnilo – študentje
opravijo del študijskih obveznosti na daljavo
• Intenzivnost vključevanja je odvisna od učitelja (osebna naklo-
njenost in/ali vsebine predmeta) ali katedre (npr. geografi na
f h š)
• E-učilnice se uporabljajo različno intenzivno – od osnovnih do
naprednih funkcij; odvisno od članice in posameznega učitelja
• i k t za ponazoritev snovi, iskanje informacij
• Uporaba tudi drugih tehnologij (Google Drive, interaktivna ta-
bla na pef)
• Različen pristop pri odpiranju predmetov in vzpodbujanje uči-
teljev k uporabi
• Različna vključitev e-načina v učne načrte in različno vredno-
tenje učiteljevega dela
• Učitelji na f m način vključevanja e-učilnice opredelijo v načrtu
izvedbe, drugi ne; na enih članicah je določen minimum vsebin
(informacij) in aktivnosti (npr. forum), ki morajo biti vklju-
čene v e-učilnico, na drugih sta uporaba in način uporabe pre-
puščena učitelju – predlog: srednja pot; struktura v e-učilnici
naj bi sledila praksi tečajev mo o c (teme, termini)
• Uporaba e-učilnice ni posebej spremljana (nadzorovana) –
skrb, da se uporablja za prikrivanje neaktivnosti učitelja
• f m izvaja posamezne predmete online
• Na f m je del predmeta na visokošolskem strokovnem pro-
gramu obvezno izvesti na e-način
• f t š sodeluje z ameriško univerzo, skupna online predavanja
pri enem predmetu
Obstoječa pod- • Večinoma tehnična podpora informatika ali navdušenega upo-
pora in usposab- rabnika i k t (učitelja)/kolega na fakulteti
ljanje učiteljev
(podpora) • Vsebinska podpora je redka
• Usposabljanje po potrebi (nimajo vsi enakih potreb), prilago-
jena usposabljanja
• Pri uporabi i k t svetovanja :
raktivna tabla uporablja le za predstavitev snovi, manj pa za interakcijo
z učnimi gradivi, kar je ena od njenih osnovnih zmožnosti.
Pri uporabi e-učilnice je bila izpostavljena potencialna ovira za večjo
vključenosti ikt v pedagoški proces, saj je delo učitelja pri e-načinu iz-
vedbe vrednoteno manj kot delo učitelja v klasičnem razredu oziroma
je vrednoteno, kot so vrednotene vaje. Na u p f m se tako delo na da-
40