Page 74 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 74
5 Preverjanje in ocenjevanje znanja

Z uvajanjem formativnega preverjanja, ki zahteva veliko dela s popra-
vljanjem nalog študentov, se je povečala potreba po vključevanju ikt v
preverjanje in ocenjevanje znanja (Sangle, Nandurkar in Pawar 2020). V
te namene lahko uporabimo različna spletna orodja pa tudi orodja, in-
tegrirana v sisteme za upravljanje učenja (l ms), kot je Moodle. Vsa ta
orodja lajšajo delo učitelja pri ocenjevanju nalog, saj se naloge ocenju-
jejo samodejno, učeči se pa takoj prejme povratne informacije o pravil-
nosti/nepravilnosti rešene naloge.

Uporaba i k t za preverjanje in ocenjevanje znanja se je razširila z
množičnimi odprtimi spletnimi tečaji (m o o c), kjer je uporaba i k t
nujna že zaradi velikega števila študentov. Izkušnje tečajev m o o c so
pokazale predvsem prednosti medvrstniškega ocenjevanja, ki se upo-
rablja tudi v klasično ali na kombinirani način izvedenih predmetih in
pozitivno vpliva na celoten učni proces (Florjančič 2018, 94–95).

Pri izvedbi klasično izvedenih predmetov pa tudi pri kombinirani
obliki izvedbe (angl. blended learning) učitelji za preverjanje in ocenjeva-
nja znanja uporabljajo različne tehnologije ter orodja. Pri uporabi sple-
tnih sistemov za upravljanja učenja (sistemi l m s) se večinoma upo-
rabljajo testi ali kvizi, saj omogočajo pripravo širokega nabora različnih
vprašanj, kar tvori zbirko (bazo) vprašanj. V zbirki vprašanj se vprašanja
razdelijo v teme, znotraj teh pa še v tipe (skupine) vprašanj, iz katerih
se potem, glede na nastavitve, oblikuje testna (ali izpitna) pola z raz-
ličnimi vprašanji. Nastavitve takšnih testov omogočajo, da se vprašanja
pa tudi posamezni možni odgovori poljubno premešajo. Vnaprej pripra-
vljeni komentarji na pravilne (nepravilne) odgovore dajejo učečemu se
takojšnjo povratno informacijo, samodejno ocenjeni odgovori pa učite-
lju olajšajo delo. Uporaba odprtih (esejističnih) vprašanj še vedno zah-
teva pregled in ročno ocenjevanje. Enako velja za tedenske naloge, ki
številne učitelje odvračajo od svoje intenzivnejše uporabe. Tako se delo
študentov v praksi pogosto ocenjuje z opravljeno/neopravljeno nalogo
in brez resnične povratne informacije.

Kvizi (testi) znanja v sistemih za upravljanje učenja (npr. v Moodlu)
se pogosto uporabljajo za sprotno preverjanje znanja študentov, saj sle-
dnjim kviz/test lahko pripravimo vsak teden ali ob zaključku teme. Štu-
dentje lahko test rešijo le enkrat, lahko pa tudi večkrat, če je namenjen
utrjevanju znanja. Na takšen način jih spodbujamo k sprotnemu delu in
jim tako pomagamo pri študiju. Nekateri učitelji test uporabijo za pre-
verjanje znanja pred izpitom ali pa je uspešno opravljen test predpogoj
za pristop k izpitu. Kadar se z e-izpitom preverja znanje na daljavo, po-

74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79