Page 78 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 78
5 Preverjanje in ocenjevanje znanja
Preglednica 5.1 Tehnologija, uporabljena pri izvedbi izpitov na daljavo
Tehnologija
zo om – ustni izpit
Moodle – Kviz
Moodle – Naloga
exam.net
op ombe V odstotkih.
rov (64 leta 2020, 66,7 leta 2021) so bili izpiti na daljavo enaki klasič-
nim izpitom, medtem ko je 36 (leta 2020) oziroma 25,0 (leta 2021)
vprašanih vsebino izpita prilagodilo načinu opravljanja izpitov.
Učitelji so uporabljali različne izpitne tehnologije (rv1). Leta 2020 se
jih je največ odločilo za ustni izpit prek videokonferenčnega sistema ali
so izpit izvedli prek Moodlovega kviza; leto kasneje pa se je najpogosteje
uporabljala platforma exam.net, in to ne samo za ročno napisane izpite
(preglednica 5.1).
Moodlov kviz se uporablja za vmesno in zaključno preverjanje ter
ocenjevanja znanja. Od leta 2020 do leta 2021 je bil pomemben prehod
z Moodlovih nalog na Moodlov kviz (preglednica 5.1). Razlike so bile
ugotovljene tudi v strukturi kviza (slika 5.2). Leta 2021 so se učitelji, ki
so kot platformo za eseje uporabili Moodlov kviz, preselili na platformo
exam.net (povečan delež exam.net in zmanjšan delež Moodlovega kviza
od leta 2020 do 2021, predstavljen v preglednici 5.1) ali pa so začeli upo-
rabljati različne vrste vprašanj (slika 5.2). V raziskavo so bile vključene
tri najpogosteje uporabljene vrste vprašanj na up fm – računske naloge
(študent vpiše izračunani rezultat), vprašanja z več možnostmi (eden ali
več pravilnih odgovorov) in esejistična vprašanja.
Pri opravljanju izpitov na daljavo je, kot je izpostavila že raziskava
oecd (2020), največji izziv povezan s preprečevanjem poskusov golju-
fanja oziroma kako na daljavo vzpostaviti nadzor nad opravljanjem iz-
pita. Del nadzora omogoča že uporaba same izpitne tehnologije. Tako
na primer exam.net, če študent piše odgovore v sistem, omogoča slede-
nje študentovim odgovorom, Moodlov kviz pa tega ne omogoča. Obi-
čajno pa se nadzor izvaja prek sočasne povezanosti učitelja in študentov
v videokonferenci. Na u p fm smo v ta namen uporabili videokonferen-
čni sistem z o om. Za preprečitev oziroma za minimiziranje možnosti
goljufanja učitelji pogosto zahtevajo dvojno prijavo – eno prek računal-
nika, na katerem poteka izpit, in drugo prek mobilne naprave. Leta 2020
je izpit z z o om-om podprlo 84 anketirancev, leta 2021 pa se je upo-
78
Preglednica 5.1 Tehnologija, uporabljena pri izvedbi izpitov na daljavo
Tehnologija
zo om – ustni izpit
Moodle – Kviz
Moodle – Naloga
exam.net
op ombe V odstotkih.
rov (64 leta 2020, 66,7 leta 2021) so bili izpiti na daljavo enaki klasič-
nim izpitom, medtem ko je 36 (leta 2020) oziroma 25,0 (leta 2021)
vprašanih vsebino izpita prilagodilo načinu opravljanja izpitov.
Učitelji so uporabljali različne izpitne tehnologije (rv1). Leta 2020 se
jih je največ odločilo za ustni izpit prek videokonferenčnega sistema ali
so izpit izvedli prek Moodlovega kviza; leto kasneje pa se je najpogosteje
uporabljala platforma exam.net, in to ne samo za ročno napisane izpite
(preglednica 5.1).
Moodlov kviz se uporablja za vmesno in zaključno preverjanje ter
ocenjevanja znanja. Od leta 2020 do leta 2021 je bil pomemben prehod
z Moodlovih nalog na Moodlov kviz (preglednica 5.1). Razlike so bile
ugotovljene tudi v strukturi kviza (slika 5.2). Leta 2021 so se učitelji, ki
so kot platformo za eseje uporabili Moodlov kviz, preselili na platformo
exam.net (povečan delež exam.net in zmanjšan delež Moodlovega kviza
od leta 2020 do 2021, predstavljen v preglednici 5.1) ali pa so začeli upo-
rabljati različne vrste vprašanj (slika 5.2). V raziskavo so bile vključene
tri najpogosteje uporabljene vrste vprašanj na up fm – računske naloge
(študent vpiše izračunani rezultat), vprašanja z več možnostmi (eden ali
več pravilnih odgovorov) in esejistična vprašanja.
Pri opravljanju izpitov na daljavo je, kot je izpostavila že raziskava
oecd (2020), največji izziv povezan s preprečevanjem poskusov golju-
fanja oziroma kako na daljavo vzpostaviti nadzor nad opravljanjem iz-
pita. Del nadzora omogoča že uporaba same izpitne tehnologije. Tako
na primer exam.net, če študent piše odgovore v sistem, omogoča slede-
nje študentovim odgovorom, Moodlov kviz pa tega ne omogoča. Obi-
čajno pa se nadzor izvaja prek sočasne povezanosti učitelja in študentov
v videokonferenci. Na u p fm smo v ta namen uporabili videokonferen-
čni sistem z o om. Za preprečitev oziroma za minimiziranje možnosti
goljufanja učitelji pogosto zahtevajo dvojno prijavo – eno prek računal-
nika, na katerem poteka izpit, in drugo prek mobilne naprave. Leta 2020
je izpit z z o om-om podprlo 84 anketirancev, leta 2021 pa se je upo-
78