Page 77 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 77
Rezultati raziskave 5.6
• rv 1: Kakšne i t-rešitve so bile uporabljene pri izvedbi izpitov na
daljavo?
• rv2: Ali so učitelji obvladovali poskuse goljufanja oziroma kako so
izvajali nadzor nad izpitom?
• rv 3: Ali so se učitelji soočali s kakšnimi tehničnimi težavami ter
ali bi v prihodnosti potrebovali kakršno koli pomoč in podporo?
• rv4: Kako je zaprtje univerze vplivalo na poučevanje in učitelje?
Kot omenjeno smo podatke zbrali v dveh delih – junija 2020, po koncu
prvega vala epidemije, in v tretjem valu epidemije, konec marca 2021.
V prvem delu so bili podatki zbrani s pomočjo odprtokodnega orodja
1 k a.⁵ Učitelje smo k izpolnitvi ankete povabili prek elektronskega se-
znama učiteljev u p fm 26. junija 2020. Druga raziskava je temeljila na
spletnem vprašalniku, pripravljenim z Googlovimi obrazci. Učitelji so
bili povabljeni k izpolnjevanju vprašalnika 31. marca in 2. aprila 2021.
5.6 Rezultati raziskave
Na u p fm je v pedagoški proces v celoti ali delno vključenih 52 visoko-
šolskih učiteljev in sodelavcev. Zbiranje podatkov je potekalo prek dveh
e-vprašalnikov. Oba sta bila anonimna; s prvim vprašalnikom smo pre-
jeli 27 odgovorov (51,9-odstotni odziv), z drugim pa 29 odgovorov (55,8-
odstotni odziv).
Anketiranci, ki so odgovorili na prvi vprašalnik, so imeli od 5 do 32
let pedagoške prakse; povprečni anketiranec je imel 15,3 let pedagoških
izkušenj (sd = 6,7 let). Anketiranci menijo, da so vsaj povprečni (52 ),
če ne celo dobri (36 ) ali odlični (8 ) uporabniki i k t. Le en anketi-
ranec (4 ) se izogiba uporabi i k t v pedagoški praksi. V drugem delu
raziskave le trije anketiranci (10,3 ) niso izvedli izpitov na daljavo. Med
anketiranci v drugem delu raziskave jih 68,9 prihaja z izkušnjami iz-
vedbe izpita na daljavo iz prvega vala epidemije (eden od njih je izpite
izvedel le za tuje študente, ki študirajo na u p f m), 10,3 pa se jih je
z izpiti na daljavo prvič srečalo v drugem valu epidemije (v študijskem
letu 2020/2021). V drugem vprašalniku nismo ponovili vprašanj o pe-
dagoških izkušnjah in ikt-spretnostih učiteljev, saj smo anketirali isto
populacijo.
Skoraj vsi učitelji (97 ), ki so odgovorili na prvi vprašalnik, so izpite
in/ali kolokvije v kvartalu izvajali na daljavo. V več kot polovici prime-
⁵ Glej https://1ka.arnes.si//index.php.
77
• rv 1: Kakšne i t-rešitve so bile uporabljene pri izvedbi izpitov na
daljavo?
• rv2: Ali so učitelji obvladovali poskuse goljufanja oziroma kako so
izvajali nadzor nad izpitom?
• rv 3: Ali so se učitelji soočali s kakšnimi tehničnimi težavami ter
ali bi v prihodnosti potrebovali kakršno koli pomoč in podporo?
• rv4: Kako je zaprtje univerze vplivalo na poučevanje in učitelje?
Kot omenjeno smo podatke zbrali v dveh delih – junija 2020, po koncu
prvega vala epidemije, in v tretjem valu epidemije, konec marca 2021.
V prvem delu so bili podatki zbrani s pomočjo odprtokodnega orodja
1 k a.⁵ Učitelje smo k izpolnitvi ankete povabili prek elektronskega se-
znama učiteljev u p fm 26. junija 2020. Druga raziskava je temeljila na
spletnem vprašalniku, pripravljenim z Googlovimi obrazci. Učitelji so
bili povabljeni k izpolnjevanju vprašalnika 31. marca in 2. aprila 2021.
5.6 Rezultati raziskave
Na u p fm je v pedagoški proces v celoti ali delno vključenih 52 visoko-
šolskih učiteljev in sodelavcev. Zbiranje podatkov je potekalo prek dveh
e-vprašalnikov. Oba sta bila anonimna; s prvim vprašalnikom smo pre-
jeli 27 odgovorov (51,9-odstotni odziv), z drugim pa 29 odgovorov (55,8-
odstotni odziv).
Anketiranci, ki so odgovorili na prvi vprašalnik, so imeli od 5 do 32
let pedagoške prakse; povprečni anketiranec je imel 15,3 let pedagoških
izkušenj (sd = 6,7 let). Anketiranci menijo, da so vsaj povprečni (52 ),
če ne celo dobri (36 ) ali odlični (8 ) uporabniki i k t. Le en anketi-
ranec (4 ) se izogiba uporabi i k t v pedagoški praksi. V drugem delu
raziskave le trije anketiranci (10,3 ) niso izvedli izpitov na daljavo. Med
anketiranci v drugem delu raziskave jih 68,9 prihaja z izkušnjami iz-
vedbe izpita na daljavo iz prvega vala epidemije (eden od njih je izpite
izvedel le za tuje študente, ki študirajo na u p f m), 10,3 pa se jih je
z izpiti na daljavo prvič srečalo v drugem valu epidemije (v študijskem
letu 2020/2021). V drugem vprašalniku nismo ponovili vprašanj o pe-
dagoških izkušnjah in ikt-spretnostih učiteljev, saj smo anketirali isto
populacijo.
Skoraj vsi učitelji (97 ), ki so odgovorili na prvi vprašalnik, so izpite
in/ali kolokvije v kvartalu izvajali na daljavo. V več kot polovici prime-
⁵ Glej https://1ka.arnes.si//index.php.
77