Page 76 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 76
5 Preverjanje in ocenjevanje znanja

Slika 5.1
Raziskovalni okvir

• Kako zmanjšati tveganje za tehnične težave, ki bi onemogočile iz-
vedbo/opravljanje izpita?

Na reševanje izzivov, povezanih z izpiti na daljavo, so se visokošolske
institucije odzvale na različne načine (oecd 2020). Nekatere ustanove
so izpitne roke premaknile na kasnejša obdobja in študentom ponudile
možnost napredovanja v višji letnik brez opravljenih izpitov. Odprla so
se tudi vprašanja, kaj z izpiti, ki predstavljajo zaključek šolanja in/ali je
opravljanje teh izpitov povezano z nadaljevanjem študija na višji ravni.
Podobne razprave so se odvijale tudi v Sloveniji. V Sloveniji so tako štu-
dentje lahko ohranili status študenta kljub neizpolnjenim pogojem za
napredovanje po študijskem programu. Izvedle pa so se tudi številne di-
skusije o maturi, ki na eni strani predstavlja zaključek šolanja, na drugi
strani pa rezultati mature predstavljajo vstop v programe z omejitvijo
vpisa. Pa ne samo za tekoče študijsko leto, tudi za naprej, kar odpira
vprašanja izenačenosti pogojev za vpis za vse generacije.

Vprašanja oecd (2020) smo uporabili pri pripravi smernic za oprav-
ljanje izpitov na daljavo in za raziskavo o odzivih učiteljev (slika 5.1).

5.5 Metodologija in raziskovalna vprašanja
Z izpiti na daljavo smo se srečali že aprila 2020, ob zaključku prvega
kvartala, v prvem valu epidemije covida-19. Izpiti so se na daljavo izva-
jali tudi ob zaključku 3. in delno 4. kvartala. Tako smo že junija 2020 iz-
vedli raziskavo o tem, kako se učitelji spopadajo z e-izpiti, kakšni so nji-
hovi izzivi in kakšno podporo bi potrebovali oziroma pričakovali. Razi-
skavo smo, nekoliko dopolnjeno, ponovili še konec marca 2021, saj je pe-
dagoški proces spomladi 2021 še vedno potekal na daljavo. Z raziskavo
smo želeli pridobiti odgovore na naslednja raziskovalna vprašanja:

76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81