Page 75 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 75
Izzivi izvedbe izpitov na daljavo 5.4
seben izziv predstavlja nadzor nad izpitom – zato se e-izpiti običajno
izvajajo kar v računalniški učilnici pod nadzorom učitelja.
Na trgu je mogoče najti številne t. i. izpitne platforme, na primer
exam.net,² Inspera³ ali ta o,⁴ če omenimo le evropske platforme, ki so
skladne s splošno uredbo eu o varstvu podatkov (g dpr). Platforme so
bile razvite za olajšanje opravljanja izpitov v fizičnih učilnicah pod nad-
zorom učitelja. Vprašanje nadzora nad izpitom (angl. proctoring) pred-
stavlja največji izziv za vse tradicionalne univerze, ki so preverjanje in
ocenjevanje znanja zaradi »lockdowna« uvedle v obliki na daljavo.
5.4 Izzivi izvedbe izpitov na daljavo
Priložnosti in izzivi selitve izobraževalne dejavnosti na splet so predmet
številnih študij, ki so povezane predvsem z mobilnostjo, internaciona-
lizacijo in izzivi, s katerimi se soočajo visokošolske ustanove, učitelji in
študenti. Mednarodno združenje univerz (i au) je zbralo podatke 424
visokošolskih zavodov v 190 državah (o e c d 2020). Več kot 90 an-
ketiranih ustanov je poučevanje v učilnicah nadomestilo z oddaljenim
poučevanjem. Nekateri (7 ) so celo odpovedali poučevanje oziroma so
pedagoški proces prestavili na kasneje. Zbrani podatki niso reprezenta-
tivni, so pa dobra podlaga za razprave in nadaljnje raziskovanje. Prenos
študijske dejavnosti na splet ne vključuje le nadomestitve kontaktnih
ur z videokonferencami ali drugimi načini poučevanja. S selitvijo peda-
goškega procesa na splet so se odprla vprašanja o preverjanju in ocenje-
vanju znanja ter zagotavljanju študentom možnosti napredovanja na
njihovi študijski poti.
Opravljanje izpitov na daljavo odpira več vprašanj (oecd 2020):
• Kako onemogočiti goljufanje na izpitih ter plagiate pri nalogah?
• Kako izvesti preverjanje in ocenjevanje praktičnih veščin na da-
ljavo?
• Kako zagotoviti pravičnost? Pri klasičnem izpitu študentje izpit
opravljajo hkrati, v istem prostoru in pod enakimi pogoji, česar
doma ni mogoče zagotoviti. Odpirajo se tudi vprašanja dostopa do
interneta, hitrosti povezave in značilnosti strojne opreme (npr. ve-
likost zaslona, kamera ipd.).
² Glej https://exam.net/.
³ Glej https://www.inspera.com/.
⁴ Glej https://www.taotesting.com/ – platformo za testiranje znanja otrok uporabljajo v
Franciji.
75
seben izziv predstavlja nadzor nad izpitom – zato se e-izpiti običajno
izvajajo kar v računalniški učilnici pod nadzorom učitelja.
Na trgu je mogoče najti številne t. i. izpitne platforme, na primer
exam.net,² Inspera³ ali ta o,⁴ če omenimo le evropske platforme, ki so
skladne s splošno uredbo eu o varstvu podatkov (g dpr). Platforme so
bile razvite za olajšanje opravljanja izpitov v fizičnih učilnicah pod nad-
zorom učitelja. Vprašanje nadzora nad izpitom (angl. proctoring) pred-
stavlja največji izziv za vse tradicionalne univerze, ki so preverjanje in
ocenjevanje znanja zaradi »lockdowna« uvedle v obliki na daljavo.
5.4 Izzivi izvedbe izpitov na daljavo
Priložnosti in izzivi selitve izobraževalne dejavnosti na splet so predmet
številnih študij, ki so povezane predvsem z mobilnostjo, internaciona-
lizacijo in izzivi, s katerimi se soočajo visokošolske ustanove, učitelji in
študenti. Mednarodno združenje univerz (i au) je zbralo podatke 424
visokošolskih zavodov v 190 državah (o e c d 2020). Več kot 90 an-
ketiranih ustanov je poučevanje v učilnicah nadomestilo z oddaljenim
poučevanjem. Nekateri (7 ) so celo odpovedali poučevanje oziroma so
pedagoški proces prestavili na kasneje. Zbrani podatki niso reprezenta-
tivni, so pa dobra podlaga za razprave in nadaljnje raziskovanje. Prenos
študijske dejavnosti na splet ne vključuje le nadomestitve kontaktnih
ur z videokonferencami ali drugimi načini poučevanja. S selitvijo peda-
goškega procesa na splet so se odprla vprašanja o preverjanju in ocenje-
vanju znanja ter zagotavljanju študentom možnosti napredovanja na
njihovi študijski poti.
Opravljanje izpitov na daljavo odpira več vprašanj (oecd 2020):
• Kako onemogočiti goljufanje na izpitih ter plagiate pri nalogah?
• Kako izvesti preverjanje in ocenjevanje praktičnih veščin na da-
ljavo?
• Kako zagotoviti pravičnost? Pri klasičnem izpitu študentje izpit
opravljajo hkrati, v istem prostoru in pod enakimi pogoji, česar
doma ni mogoče zagotoviti. Odpirajo se tudi vprašanja dostopa do
interneta, hitrosti povezave in značilnosti strojne opreme (npr. ve-
likost zaslona, kamera ipd.).
² Glej https://exam.net/.
³ Glej https://www.inspera.com/.
⁴ Glej https://www.taotesting.com/ – platformo za testiranje znanja otrok uporabljajo v
Franciji.
75