Page 84 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 84
5 Preverjanje in ocenjevanje znanja

Res pa je, da so poskusi goljufanja prisotni tudi pri klasičnem izpitu.
Učitelji so poskrbeli za prepoznavo študentov (študente so poznali ali
pa so se le-ti morali identificirati z osebnim dokumentom – študentsko
izkaznico) ter z izpitnim protokolom možnosti goljufanja zelo omejili
(seb, nadzor prek z o om-a, snemanje poteka izpitov ipd.).

Izvedba e-izpitov je za študente, pa tudi za učitelje, stresna, saj zah-
teva določene tehnološke rešitve in sposobnost njihove uporabe. Učite-
lji so opozorili na velikost skupine, ki jo je možno ustrezno nadzorovati,
čeprav so nekateri dela z it bolj vešči učitelji uspeli nadzorovati tudi ve-
like skupine študentov. K temu so pripomogli dodatna prijava v z o om,
snemanje poteka izpita ter deljenje posnetka z učiteljem. Učitelji so v
letu 2021, tudi po zaslugi pridobitve novih računalnikov ter podpore na
fakulteti, poročali o manj tehničnih težavah kot v letu 2020 (preglednica
5.2) (rv3). V t. i. epidemiološkem letu poučevanja na daljavo so prido-
bili nova znanja; izboljšali so svoje spretnosti uporabe ik t na splošno
(m = 3,5) in v pedagoški praksi (m = 3,7) (preglednica 5.5). In kar je zelo
pozitivno, uvedli so sodobne metode poučevanja (m = 3,3). Postali so
tudi suverenejši v poučevanju, kar se kaže v že omenjenem zmanjšanju
tehničnih težav.

E-izpiti so seveda nujno zlo, ki jih bodo učitelji izvajali le, če bo to
potrebno, se je pa naklonjenost e-izpitom, v obliki na daljavo ali v ra-
čunalniški učilnici pod nazorom učitelja od leta 2020 do 2021 povečala
(preglednici 5.3 in 5.4), kar je dobra osnova za digitalizacijo fakultete.
Izvedba e-izpita namreč omogoča številne prednosti. Naj izpostavimo
berljivost odgovorov na izpitna vprašanja in prihranek papirja. Pogosto
se dogaja, da učitelj glede na prijavo natisne predvideno število izpitnih
pol, študentje pa se izpita potem ne udeležijo. Kot vidimo, sta uvedba
in izvedba e-izpitov izziv za učitelje pa tudi za fakulteto.

Rezultati raziskave, opravljene na u p fm – kljub temu, da je na an-
keto odgovorila več kot polovica trenutno zaposlenih učiteljev – niso
primerni za posploševanje na celotno u p ali širši slovenski visokošol-
ski prostor. Fakulteta ima namreč svoje značilnosti in učitelji določene
izkušnje. So pa te izkušnje zanimive, rezultati ankete pa uporabni pri
soočanju s podobnimi situacijami ali pa pri digitalizaciji visokošolskega
zavoda.

84
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89