Page 82 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 82
5 Preverjanje in ocenjevanje znanja
Preglednica 5.4 Izpiti v prihodnje (2021, n = 26)
Trditev Število odgovorov
Izvedli e-izpit, vendar ga v prihodnje ne želijo izvajati
Želijo nadaljevati z e-izpiti na daljavo
E-izpitov niso izvajali, zato so izpitne obveznosti nadomestili z drugimi
aktivnostmi študentov
Izvedli bi e-izpit v računalniški učilnici
Z e-izpiti nimajo težav, vendar so razvili drugačne metode preverjanja in
ocenjevanja znanja
Izvedli so ustne izpite, ki bi jih želeli izvajati tudi v prihodnje
Preglednica 5.5 Spremembe po letu dni poučevanja na daljavo (2021, n = 29)
Trditev m
Izboljšali ste svoje veščine uporabe i k t v pedagoškem procesu ,
Izboljšali ste svoje veščine uporabe i k t na splošno ,
Uvedli ste sodobnejše metode poučevanja ,
Pri poučevanju na daljavo ste postali bolj suvereni ,
Predmet ste vsebinsko prenovili ,
Takšen način dela vam je bil všeč ,
Imeli ste občutek, da morate študentom ponuditi več razlage ,
kot pri klasični izvedbi
Od študentov ste zahtevali več samostojnega dela ,
S takšnim načinom dela bi nadaljevali ,
Presenetili ste sami sebe ,
Izvedbo predmeta ste v drugem vali epidemije poenostavili ,
Pri delu na daljavo ste bili izgubljeni ,
spretnosti pri poučevanju (m = 3,7) in svoje ik t-spretnosti na splošno
(m = 3,5). Zaradi dobro organizirane podpore drugih učiteljev se pri delu
na daljavo niso počutili izgubljene (m = 1,4). Vse povprečne vrednosti
do 2,0 kažejo nestrinjanje s predstavljenimi trditvami, povprečne vre-
dnosti 3,0 in več pa strinjanje.
5.7 Povzetek
Nepričakovano razglašena epidemija covida-19 in zaprtje univerz sta
vse tradicionalne visokošolske organizacije postavila pred številne iz-
zive. Če je bil prenos predavanj s pomočjo videokonferenčnih sistemov
relativno nezahteven, pa smo se z izzivi soočili, ko je nastopilo obdo-
bje preverjanja in ocenjevanja znanja. Smernice in usmeritve preverja-
nja ter ocenjevanja znanja na daljavo smo pripravili na osnovi ugotovi-
82
Preglednica 5.4 Izpiti v prihodnje (2021, n = 26)
Trditev Število odgovorov
Izvedli e-izpit, vendar ga v prihodnje ne želijo izvajati
Želijo nadaljevati z e-izpiti na daljavo
E-izpitov niso izvajali, zato so izpitne obveznosti nadomestili z drugimi
aktivnostmi študentov
Izvedli bi e-izpit v računalniški učilnici
Z e-izpiti nimajo težav, vendar so razvili drugačne metode preverjanja in
ocenjevanja znanja
Izvedli so ustne izpite, ki bi jih želeli izvajati tudi v prihodnje
Preglednica 5.5 Spremembe po letu dni poučevanja na daljavo (2021, n = 29)
Trditev m
Izboljšali ste svoje veščine uporabe i k t v pedagoškem procesu ,
Izboljšali ste svoje veščine uporabe i k t na splošno ,
Uvedli ste sodobnejše metode poučevanja ,
Pri poučevanju na daljavo ste postali bolj suvereni ,
Predmet ste vsebinsko prenovili ,
Takšen način dela vam je bil všeč ,
Imeli ste občutek, da morate študentom ponuditi več razlage ,
kot pri klasični izvedbi
Od študentov ste zahtevali več samostojnega dela ,
S takšnim načinom dela bi nadaljevali ,
Presenetili ste sami sebe ,
Izvedbo predmeta ste v drugem vali epidemije poenostavili ,
Pri delu na daljavo ste bili izgubljeni ,
spretnosti pri poučevanju (m = 3,7) in svoje ik t-spretnosti na splošno
(m = 3,5). Zaradi dobro organizirane podpore drugih učiteljev se pri delu
na daljavo niso počutili izgubljene (m = 1,4). Vse povprečne vrednosti
do 2,0 kažejo nestrinjanje s predstavljenimi trditvami, povprečne vre-
dnosti 3,0 in več pa strinjanje.
5.7 Povzetek
Nepričakovano razglašena epidemija covida-19 in zaprtje univerz sta
vse tradicionalne visokošolske organizacije postavila pred številne iz-
zive. Če je bil prenos predavanj s pomočjo videokonferenčnih sistemov
relativno nezahteven, pa smo se z izzivi soočili, ko je nastopilo obdo-
bje preverjanja in ocenjevanja znanja. Smernice in usmeritve preverja-
nja ter ocenjevanja znanja na daljavo smo pripravili na osnovi ugotovi-
82