Page 80 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 80
5 Preverjanje in ocenjevanje znanja
Preglednica 5.2 Izzivi izpitov na daljavo
Odgovori
Skrb glede možnosti goljufanja
Nadzor nad izvedbo izpita
Pogoji doma/v študentski sobi in nevarnost vdora v zasebnost
Tehnične težave
Število študentov
Poraba časa za izvedbo izpita
Brez izzivov
Iz analize zbranih podatkov lahko ugotovimo, da so učitelji storili vse,
da so možnosti goljufanja zmanjšali na najmanjšo možno mero (rv2).
Odgovore na rv 3 smo poiskali z analizo ogovorov na odprta vpra-
šanja. Besedilo odgovorov je razvrščeno v kategorije, predstavljene v
preglednici 5.2. Učitelji so imeli leta 2021 manj tehničnih težav kot leta
2020; anketirani učitelji so pohvalili vso pomoč, ki so jim jo zagotovili
za delo z i t bolj usposobljeni kolegi in podpora e-izobraževanja na fa-
kulteti. V pomoč so bile tudi številne delavnice in posnetki delavnic ter
videovodiči, ki so nastali med prvim valom epidemije. Anketiranci so
pohvalili možnosti izmenjave dobrih praks kolegov, kar jim je pomagalo
pri intenzivnejši rabi ikt. Analiza podatkov je pokazala, da so se zmanj-
šale tehnične težave, se pa povečuje zaskrbljenost zaradi možnosti go-
ljufanja. V prvem valu epidemije je način opravljanja izpitov predsta-
vljal novost tudi za študente, ki so svojo pozornost in energijo usmerili
v pripravo na izpit in uporabo tehnologije. Na koncu vala so študentje
izpitna okolja in tehnologijo spoznali, postali so suverenejši pri njeni
uporabi in začeli razmišljati tudi o možnostih goljufanja. Povečana za-
skrbljenost anketirancev je zato več kot razumljiva.
Anketiranci izpostavljajo težave, povezane s številom študentov na
izpitu (preglednica 5.2), saj je spremljanje večjega števila v isti video-
konferenčni sobi zahtevno. V raziskavi iz leta 2020 učitelji predlagajo,
da skupine ne bi smele biti večje od 30 študentov. Učitelji so poročali
o poskusih goljufanja – pri ustnem izpitu branje z zaslona, pri pisnih
izpitih pa so študentje poskušali kopirati iz zapiskov. Zato se učitelji že
zavedajo, da bo izpitna vprašanja pri izpitih na daljavo potrebno zasta-
viti na način, da bo odgovor zahteval poglobljen razmislek in da ga ne
bo mogoče zlahka priklicati.
oecd (2020) je izpostavila izziv enakih študijskih pogojev doma. Po-
dobne izzive so zaznali tudi učitelji u p f m, saj so izpostavili motnje v
80
Preglednica 5.2 Izzivi izpitov na daljavo
Odgovori
Skrb glede možnosti goljufanja
Nadzor nad izvedbo izpita
Pogoji doma/v študentski sobi in nevarnost vdora v zasebnost
Tehnične težave
Število študentov
Poraba časa za izvedbo izpita
Brez izzivov
Iz analize zbranih podatkov lahko ugotovimo, da so učitelji storili vse,
da so možnosti goljufanja zmanjšali na najmanjšo možno mero (rv2).
Odgovore na rv 3 smo poiskali z analizo ogovorov na odprta vpra-
šanja. Besedilo odgovorov je razvrščeno v kategorije, predstavljene v
preglednici 5.2. Učitelji so imeli leta 2021 manj tehničnih težav kot leta
2020; anketirani učitelji so pohvalili vso pomoč, ki so jim jo zagotovili
za delo z i t bolj usposobljeni kolegi in podpora e-izobraževanja na fa-
kulteti. V pomoč so bile tudi številne delavnice in posnetki delavnic ter
videovodiči, ki so nastali med prvim valom epidemije. Anketiranci so
pohvalili možnosti izmenjave dobrih praks kolegov, kar jim je pomagalo
pri intenzivnejši rabi ikt. Analiza podatkov je pokazala, da so se zmanj-
šale tehnične težave, se pa povečuje zaskrbljenost zaradi možnosti go-
ljufanja. V prvem valu epidemije je način opravljanja izpitov predsta-
vljal novost tudi za študente, ki so svojo pozornost in energijo usmerili
v pripravo na izpit in uporabo tehnologije. Na koncu vala so študentje
izpitna okolja in tehnologijo spoznali, postali so suverenejši pri njeni
uporabi in začeli razmišljati tudi o možnostih goljufanja. Povečana za-
skrbljenost anketirancev je zato več kot razumljiva.
Anketiranci izpostavljajo težave, povezane s številom študentov na
izpitu (preglednica 5.2), saj je spremljanje večjega števila v isti video-
konferenčni sobi zahtevno. V raziskavi iz leta 2020 učitelji predlagajo,
da skupine ne bi smele biti večje od 30 študentov. Učitelji so poročali
o poskusih goljufanja – pri ustnem izpitu branje z zaslona, pri pisnih
izpitih pa so študentje poskušali kopirati iz zapiskov. Zato se učitelji že
zavedajo, da bo izpitna vprašanja pri izpitih na daljavo potrebno zasta-
viti na način, da bo odgovor zahteval poglobljen razmislek in da ga ne
bo mogoče zlahka priklicati.
oecd (2020) je izpostavila izziv enakih študijskih pogojev doma. Po-
dobne izzive so zaznali tudi učitelji u p f m, saj so izpostavili motnje v
80