Page 83 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 83
Povzetek 5.7

tev raziskave o e cd (2020). Smernice smo preverili v praksi, nato pa,
za razumevanje izzivov, s katerimi so se srečali učitelji v izpitnem ob-
dobju, opravili raziskavo. Ta je temeljila na podatkih, zbranih z dvema
e-vprašalnikoma. Anketiranje je bilo anonimno in izvedeno v dveh de-
lih, junija 2020 in marca/aprila 2021. V obeh terminih je anketiranje
potekalo na populaciji učiteljev u p f m, tisti članici u p, ki ima z upo-
rabo i k t v pedagoškem procesu največ prakse in jo tudi najaktivneje
uporablja. Anketirani učitelji so bili k izpolnitvi ankete povabljeni prek
e-poštnega seznama učiteljev. Na prvo anketo smo dobili 51,9-odstotni
odziv, na drugo pa 55,8-odstotnega.

Učitelji u p fm so poučevanje na daljavo prestali brez večjih težav, k
čemur so pripomogle dolgoletne izkušnje z e-učilnico in izvedbo dela
študijskega procesa na daljavo. Kljub temu so se v kvartarnem in ka-
sneje v rednem izpitnem obdobju pojavili številni izzivi.

V prvem valu epidemije, spomladi 2020, so številni učitelji raje zame-
njali pisni izpit z ustnim izpitom prek videokonference, saj je bila takšna
izvedba enostavnejša. Učitelji, ki so za preverjanje znanja že prej upo-
rabljali Moodlov kviz, so tega uporabili tudi za izvedbo e-izpitov – po-
sebej tisti, ki so imeli zgrajeno obsežno zbirko vprašanj. V tem primeru
je bila uporaba Moodlovega kviza smiselna in vsaj z vidika priprave »iz-
pitne« pole najracionalnejša in najučinkovitejša. V letu 2021 so učitelji
postali suverenejši pri svojem spletnem poučevanju (preglednica 5.5),
tako da je skoraj polovica vprašanih izpite izvajala prek švedske izpi-
tne platforme exam.net. Z njo so učitelji nadomeščali odprta vprašanja
iz Moodlovega kviza (slika 5.2); uporabili pa so jo tudi za izvedbo iz-
pitov, pri katerih študentje odgovore pišejo na roko (npr. matematika,
statistika, računovodstvo) in se je izvedba izpitov na daljavo v letu 2020
zdela neizvedljiva. Na u p fm sta bili vodilni tehnologiji za izvedbo pi-
snih izpitov tako Moodlov kviz in platforma exam.net, za ustne izpite
pa videokonferenčni sistem zo om (rv1).

Leta 2020 so se učitelji obremenjevali z vprašanjem, kako zagotoviti
nadzor nad izpitom, da bi izpiti na daljavo ohranili kredibilnost in vero-
dostojnost. Skrbno izdelani vzorci izpitnih protokolov, ki jih je vsak uči-
telj prilagodil svojim potrebam, so to skrb zmanjšali (preglednica 5.2).
Se je pa v letu 2021 povečala skrb glede možnosti goljufanja (rv 2). Če
so bili študentje v prvem valu bolj osredotočeni na pravilno uporabo
izpitne tehnologije in pripravo na izpit, so v tretjem valu več truda na-
menili iskanju možnosti, kako izpit opraviti na lažji način. Seveda so
učitelji naredili vse, da bi možnosti goljufanja zmanjšali na minimum.

83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88