Page 83 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 83
Povzetek 5.7
tev raziskave o e cd (2020). Smernice smo preverili v praksi, nato pa,
za razumevanje izzivov, s katerimi so se srečali učitelji v izpitnem ob-
dobju, opravili raziskavo. Ta je temeljila na podatkih, zbranih z dvema
e-vprašalnikoma. Anketiranje je bilo anonimno in izvedeno v dveh de-
lih, junija 2020 in marca/aprila 2021. V obeh terminih je anketiranje
potekalo na populaciji učiteljev u p f m, tisti članici u p, ki ima z upo-
rabo i k t v pedagoškem procesu največ prakse in jo tudi najaktivneje
uporablja. Anketirani učitelji so bili k izpolnitvi ankete povabljeni prek
e-poštnega seznama učiteljev. Na prvo anketo smo dobili 51,9-odstotni
odziv, na drugo pa 55,8-odstotnega.
Učitelji u p fm so poučevanje na daljavo prestali brez večjih težav, k
čemur so pripomogle dolgoletne izkušnje z e-učilnico in izvedbo dela
študijskega procesa na daljavo. Kljub temu so se v kvartarnem in ka-
sneje v rednem izpitnem obdobju pojavili številni izzivi.
V prvem valu epidemije, spomladi 2020, so številni učitelji raje zame-
njali pisni izpit z ustnim izpitom prek videokonference, saj je bila takšna
izvedba enostavnejša. Učitelji, ki so za preverjanje znanja že prej upo-
rabljali Moodlov kviz, so tega uporabili tudi za izvedbo e-izpitov – po-
sebej tisti, ki so imeli zgrajeno obsežno zbirko vprašanj. V tem primeru
je bila uporaba Moodlovega kviza smiselna in vsaj z vidika priprave »iz-
pitne« pole najracionalnejša in najučinkovitejša. V letu 2021 so učitelji
postali suverenejši pri svojem spletnem poučevanju (preglednica 5.5),
tako da je skoraj polovica vprašanih izpite izvajala prek švedske izpi-
tne platforme exam.net. Z njo so učitelji nadomeščali odprta vprašanja
iz Moodlovega kviza (slika 5.2); uporabili pa so jo tudi za izvedbo iz-
pitov, pri katerih študentje odgovore pišejo na roko (npr. matematika,
statistika, računovodstvo) in se je izvedba izpitov na daljavo v letu 2020
zdela neizvedljiva. Na u p fm sta bili vodilni tehnologiji za izvedbo pi-
snih izpitov tako Moodlov kviz in platforma exam.net, za ustne izpite
pa videokonferenčni sistem zo om (rv1).
Leta 2020 so se učitelji obremenjevali z vprašanjem, kako zagotoviti
nadzor nad izpitom, da bi izpiti na daljavo ohranili kredibilnost in vero-
dostojnost. Skrbno izdelani vzorci izpitnih protokolov, ki jih je vsak uči-
telj prilagodil svojim potrebam, so to skrb zmanjšali (preglednica 5.2).
Se je pa v letu 2021 povečala skrb glede možnosti goljufanja (rv 2). Če
so bili študentje v prvem valu bolj osredotočeni na pravilno uporabo
izpitne tehnologije in pripravo na izpit, so v tretjem valu več truda na-
menili iskanju možnosti, kako izpit opraviti na lažji način. Seveda so
učitelji naredili vse, da bi možnosti goljufanja zmanjšali na minimum.
83
tev raziskave o e cd (2020). Smernice smo preverili v praksi, nato pa,
za razumevanje izzivov, s katerimi so se srečali učitelji v izpitnem ob-
dobju, opravili raziskavo. Ta je temeljila na podatkih, zbranih z dvema
e-vprašalnikoma. Anketiranje je bilo anonimno in izvedeno v dveh de-
lih, junija 2020 in marca/aprila 2021. V obeh terminih je anketiranje
potekalo na populaciji učiteljev u p f m, tisti članici u p, ki ima z upo-
rabo i k t v pedagoškem procesu največ prakse in jo tudi najaktivneje
uporablja. Anketirani učitelji so bili k izpolnitvi ankete povabljeni prek
e-poštnega seznama učiteljev. Na prvo anketo smo dobili 51,9-odstotni
odziv, na drugo pa 55,8-odstotnega.
Učitelji u p fm so poučevanje na daljavo prestali brez večjih težav, k
čemur so pripomogle dolgoletne izkušnje z e-učilnico in izvedbo dela
študijskega procesa na daljavo. Kljub temu so se v kvartarnem in ka-
sneje v rednem izpitnem obdobju pojavili številni izzivi.
V prvem valu epidemije, spomladi 2020, so številni učitelji raje zame-
njali pisni izpit z ustnim izpitom prek videokonference, saj je bila takšna
izvedba enostavnejša. Učitelji, ki so za preverjanje znanja že prej upo-
rabljali Moodlov kviz, so tega uporabili tudi za izvedbo e-izpitov – po-
sebej tisti, ki so imeli zgrajeno obsežno zbirko vprašanj. V tem primeru
je bila uporaba Moodlovega kviza smiselna in vsaj z vidika priprave »iz-
pitne« pole najracionalnejša in najučinkovitejša. V letu 2021 so učitelji
postali suverenejši pri svojem spletnem poučevanju (preglednica 5.5),
tako da je skoraj polovica vprašanih izpite izvajala prek švedske izpi-
tne platforme exam.net. Z njo so učitelji nadomeščali odprta vprašanja
iz Moodlovega kviza (slika 5.2); uporabili pa so jo tudi za izvedbo iz-
pitov, pri katerih študentje odgovore pišejo na roko (npr. matematika,
statistika, računovodstvo) in se je izvedba izpitov na daljavo v letu 2020
zdela neizvedljiva. Na u p fm sta bili vodilni tehnologiji za izvedbo pi-
snih izpitov tako Moodlov kviz in platforma exam.net, za ustne izpite
pa videokonferenčni sistem zo om (rv1).
Leta 2020 so se učitelji obremenjevali z vprašanjem, kako zagotoviti
nadzor nad izpitom, da bi izpiti na daljavo ohranili kredibilnost in vero-
dostojnost. Skrbno izdelani vzorci izpitnih protokolov, ki jih je vsak uči-
telj prilagodil svojim potrebam, so to skrb zmanjšali (preglednica 5.2).
Se je pa v letu 2021 povečala skrb glede možnosti goljufanja (rv 2). Če
so bili študentje v prvem valu bolj osredotočeni na pravilno uporabo
izpitne tehnologije in pripravo na izpit, so v tretjem valu več truda na-
menili iskanju možnosti, kako izpit opraviti na lažji način. Seveda so
učitelji naredili vse, da bi možnosti goljufanja zmanjšali na minimum.
83