Page 81 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 81
Rezultati raziskave 5.6
Preglednica 5.3 Izpiti na daljavo v prihodnje (2020, n = 24)
Trditev Število odgovorov
Izpit na daljavo, le če ne bo druge možnosti
Sumativno ocenjevanje nadomestili s formativnim ocenjevanjem
Bi izvajali e-izpite v računalniški učilnic (nadzor učitelja).
domačem okolju – od tega, da so študentje v študentskem domu, kjer
niso sami, do tega, da so doma drugi družinski člani. Se je pa delež teh
težav od leta 2020 do leta 2021 zmanjšal (preglednica 5.2). Nekatere teh-
nične težave so bile odpravljene z razpisom dodatnih izpitnih rokov. Pri-
prava in opravljanje izpitov sta bila za učitelje zahtevna. Soočali so se s
pomanjkanjem opreme, težavo pa je povzročalo tudi omejeno število
z o om-ovih licenc v letu 2020 (t. i. osnovna licenca omogoča le do 40-
minutne sestanke). Zaznane so bile težave s seb-om, zlasti pri študen-
tih, ki niso upoštevali navodil in niso namestili pravilne različice seb-a
(preglednica 5.2 – tehnične težave). Leta 2021 so učitelji prejeli šolske
prenosne računalnike, univerza pa je kupila z o om-ove licence za vse
zaposlene in študente, zato tega leta težave z opremo niso bile več iz-
postavljene. Leta 2020 so učitelji opravljanje izpitov na daljavo videli
bolj kot izhod v sili (preglednica 5.3), vendar pa sta dva anketiranca pod
»drugo« zapisala, da bosta z e-izpiti nadaljevala.
Leta 2021 je bilo v raziskavo vključeno podobno vprašanje. Kot je raz-
vidno iz preglednice 5.4, e-izpiti med anketiranimi učitelji še vedno niso
priljubljeni. Toda če primerjamo podatke med letoma 2020 (preglednica
5.3) in 2021 (preglednica 5.4), vidimo, da bi več učiteljev želelo nadalje-
vati z e-izpiti – na daljavo ali v računalniški učilnici pod nadzorom učite-
lja. Dobrodošlo je, da so nekateri učitelji razvili druge strategije ocenje-
vanja ali nadomeščajo sumativno (končno) ocenjevanje s formativnim
(sprotnim) preverjanjem in ocenjevanjem znanja (preglednica 5.4).
Učitelji na u p f m po spletu poučujejo od marca 2020, in kot kaže,
bomo, ne glede na ugodnejšo epidemiološko sliko, študijsko leto 2020/
2021 končali na takšen način. Zanimalo nas je, s kakšnimi spremem-
bami so se soočili učitelji po letu poučevanja na daljavo (rv4). Anketi-
rancem smo ponudili trditve, predstavljene v preglednici 5.5, in jih pro-
sili, da označijo strinjanje/nestrinjanje s trditvijo na štiristopenjski le-
stvici (1 in 2 predstavlja nestrinjanje, 3 in 4 strinjanje).
Povprečne vrednosti dogovorov z izjavami, predstavljenimi v pre-
glednici 5.5, so pokazale, da so učitelji med epidemijo izboljšali i k t-
81
Preglednica 5.3 Izpiti na daljavo v prihodnje (2020, n = 24)
Trditev Število odgovorov
Izpit na daljavo, le če ne bo druge možnosti
Sumativno ocenjevanje nadomestili s formativnim ocenjevanjem
Bi izvajali e-izpite v računalniški učilnic (nadzor učitelja).
domačem okolju – od tega, da so študentje v študentskem domu, kjer
niso sami, do tega, da so doma drugi družinski člani. Se je pa delež teh
težav od leta 2020 do leta 2021 zmanjšal (preglednica 5.2). Nekatere teh-
nične težave so bile odpravljene z razpisom dodatnih izpitnih rokov. Pri-
prava in opravljanje izpitov sta bila za učitelje zahtevna. Soočali so se s
pomanjkanjem opreme, težavo pa je povzročalo tudi omejeno število
z o om-ovih licenc v letu 2020 (t. i. osnovna licenca omogoča le do 40-
minutne sestanke). Zaznane so bile težave s seb-om, zlasti pri študen-
tih, ki niso upoštevali navodil in niso namestili pravilne različice seb-a
(preglednica 5.2 – tehnične težave). Leta 2021 so učitelji prejeli šolske
prenosne računalnike, univerza pa je kupila z o om-ove licence za vse
zaposlene in študente, zato tega leta težave z opremo niso bile več iz-
postavljene. Leta 2020 so učitelji opravljanje izpitov na daljavo videli
bolj kot izhod v sili (preglednica 5.3), vendar pa sta dva anketiranca pod
»drugo« zapisala, da bosta z e-izpiti nadaljevala.
Leta 2021 je bilo v raziskavo vključeno podobno vprašanje. Kot je raz-
vidno iz preglednice 5.4, e-izpiti med anketiranimi učitelji še vedno niso
priljubljeni. Toda če primerjamo podatke med letoma 2020 (preglednica
5.3) in 2021 (preglednica 5.4), vidimo, da bi več učiteljev želelo nadalje-
vati z e-izpiti – na daljavo ali v računalniški učilnici pod nadzorom učite-
lja. Dobrodošlo je, da so nekateri učitelji razvili druge strategije ocenje-
vanja ali nadomeščajo sumativno (končno) ocenjevanje s formativnim
(sprotnim) preverjanjem in ocenjevanjem znanja (preglednica 5.4).
Učitelji na u p f m po spletu poučujejo od marca 2020, in kot kaže,
bomo, ne glede na ugodnejšo epidemiološko sliko, študijsko leto 2020/
2021 končali na takšen način. Zanimalo nas je, s kakšnimi spremem-
bami so se soočili učitelji po letu poučevanja na daljavo (rv4). Anketi-
rancem smo ponudili trditve, predstavljene v preglednici 5.5, in jih pro-
sili, da označijo strinjanje/nestrinjanje s trditvijo na štiristopenjski le-
stvici (1 in 2 predstavlja nestrinjanje, 3 in 4 strinjanje).
Povprečne vrednosti dogovorov z izjavami, predstavljenimi v pre-
glednici 5.5, so pokazale, da so učitelji med epidemijo izboljšali i k t-
81