Page 27 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 27
Izzivi delovne sile v turizmu v novi realnosti

izvoda z usmeritvijo v digitalne rešitve s hkratnim zagotavljanjem zdra-
vstvene varnosti prinesla nove zahteve. Vsekakor bo težava primanjkljaja
delovne sile ostala prisotna ne glede na pospešeno digitalizacijo postop-
kov dela v turizmu; občuten dvig plač bi pri tem igral pomembno vlogo
za privabljanje kadra. To je v turistični dejavnosti zaradi nizke dodane
vrednosti marsikje težko dosegljivo. Zaradi dviga plač delavcem v resta-
vracijah so namreč ponekod že bili primorani dvigniti cene jedi, kljub
temu pa z višjimi cenami niso uspeli pokriti višjih stroškov plač (Barone,
2021).

Zaključek

Izguba delovnih mest v turizmu in izkušenih turističnih delavcev zaradi
epidemije bo imela daljnosežne posledice na človeški kapital turističnih
ponudnikov in oblikovanje turističnih storitev. Medtem ko je primarni
problem turistične dejavnosti v letu 2020 predstavljala začasna prekini-
tev obratovanja turističnih ponudnikov in različnih omejitev pri nudenju
storitev, se je v letu 2021 ob hitrem in tudi nepredvidenem povečanju tu-
rističnega povpraševanja kot glavni problem izkazal primanjkljaj delovne
sile, ki je zapustila delo v turizmu.

Veliko turističnih delavcev, ki se je v času epidemije zaposlilo v drugih
dejavnostih, se ne želi več vrniti na prejšnje delovno mesto. Tudi mnogi
med tistimi delavci, ki so ostali v turistični dejavnosti, razmišljajo o tem,
da bi se zaposlili drugod. Primanjkljaj delovne sile se pri turističnih ponu-
dnikih kaže kot osrednja težava, večja od ponovnega privabljanja gostov
oziroma turistov in zagotavljanja ukrepov za preprečitev širjenja epide-
mije. Turistični ponudniki so sredi leta 2021 odprli svoje obrate in po-
novno vzpostavili poslovanje, hitreje, kot se je bila delovna sila pripra-
vljena zaposliti v turizmu.

V času hitrega povečanja turističnega povpraševanja je tako nastal pro-
blem omejene turistične ponudbe zaradi občutnega razkoraka med pov-
praševanjem in ponudbo delovne sile v turizmu. Ponudniki so bili pri-
morani iskati različne rešitve, ki bi zagotavljale čim boljše razmerje med
ponudbo kakovostnih storitev in skrbjo za zaposlene, da ti ne bi izgoreli
in/ali zapustili dela. V obdobju po epidemiji morajo ponudniki z manj
zaposlenimi opraviti več dela kot pred epidemijo, povezanega z zagota-
vljanjem pogojev za obvladovanje epidemije in zagotavljanjem digitalnih
rešitev. Zaradi omejene delovne sile in tozadevno vprašljive kakovosti iz-
vedenih storitev nekateri ponudniki sredi leta 2021 niso pričeli poslovati.
Po drugi strani so se na nekaterih spletnih mestih rezervacijskih kanalov

27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32