Page 23 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 23
Izzivi delovne sile v turizmu v novi realnosti
mondsova (2021) je izpostavila problematiko primanjkljaja delovne sile v
hrvaškem Pulju, kjer so se zaradi primanjkljaja usposobljenih natakarjev
usmerili v reševanje administrativnih ovir za prihod natakarjev iz Srbije.
Problem je torej dvojne narave. Ne gre le za pomanjkanje delovne sile,
ampak tudi za primanjkljaj ustreznih spretnosti in kompetenc zaposle-
nih, ki so zapustili turistično dejavnost.
Posledice pomanjkanja delovne sile ne vplivajo negativno samo na
okrevanje turizma, ampak tudi na ekonomsko situacijo in okrevanje
predvsem v regijah in državah, močno odvisnih od turizma. Hkrati pa
bo turistična dejavnost za okrevanje lahko potrebovala več časa kot ne-
katere druge dejavnosti. Proaktivno iskanje novih zaposlenih, ki bodo
tvorili človeški kapital, in izpostavljanje iskanja zaposlenih preko različ-
nih kanalov (predvsem digitalnih), poudarjanje različnih prednosti za
zaposlene (npr. nastanitve) in hitra odzivnost na povpraševanje potenci-
alnih zaposlenih po delu so glavni izzivi turističnih ponudnikov.
Na srednji rok se bo problem reševal tudi z delavci, ki prihajajo iz manj
razvitih držav. Tudi različne kadrovske agencije vlagajo napore v razreše-
vanje kadrovske problematike in skušajo z inovativnimi trženjskimi pri-
stopi najti izkušene zaposlene za potrebe turizma. Ponekod pa sindikati
svarijo, da ne gre za pomanjkanje delavcev v turizmu, ampak za proble-
matiko prenizkih plač. Zato delavci raje odidejo v dejavnosti z boljšim
razmerjem med delovnim časom, delovnimi pogoji in plačilom za delo.
Tourism hr Canada (2021) za privabljanje zaposlenih v turistično de-
javnost po epidemiji predlaga:
• uvedbo praktičnih postopkov za privabljanje zaposlenih, ki jih lahko
uporabijo turistični ponudniki,
• prilagodljive programe zaposlovanja, ker bodo turistični ponudniki
previdni pri zaposlovanju – država tako poskrbi za različne ugodno-
sti za zaposlene, tudi na ravni zavarovanja,
• usposabljanje zaposlenih za nove storitve in nove zahteve v obdobju
po epidemiji,
• oblikovanje načrtov in strategij za zaposlene v obdobju po epidemiji,
• oblikovanje razvojnih načrtov za delovno silo v skupnostih in dr-
žavne strategije za trg delovne sile v turizmu,
• oblikovanje strategij za ohranjanje delovnih mest v turizmu ter nji-
hovo rast in trženje turizma kot zaposlovalca v destinaciji,
• oblikovanje novih poslovnih strategij turističnih podjetij za priva-
bljanje delovne sile,
23
mondsova (2021) je izpostavila problematiko primanjkljaja delovne sile v
hrvaškem Pulju, kjer so se zaradi primanjkljaja usposobljenih natakarjev
usmerili v reševanje administrativnih ovir za prihod natakarjev iz Srbije.
Problem je torej dvojne narave. Ne gre le za pomanjkanje delovne sile,
ampak tudi za primanjkljaj ustreznih spretnosti in kompetenc zaposle-
nih, ki so zapustili turistično dejavnost.
Posledice pomanjkanja delovne sile ne vplivajo negativno samo na
okrevanje turizma, ampak tudi na ekonomsko situacijo in okrevanje
predvsem v regijah in državah, močno odvisnih od turizma. Hkrati pa
bo turistična dejavnost za okrevanje lahko potrebovala več časa kot ne-
katere druge dejavnosti. Proaktivno iskanje novih zaposlenih, ki bodo
tvorili človeški kapital, in izpostavljanje iskanja zaposlenih preko različ-
nih kanalov (predvsem digitalnih), poudarjanje različnih prednosti za
zaposlene (npr. nastanitve) in hitra odzivnost na povpraševanje potenci-
alnih zaposlenih po delu so glavni izzivi turističnih ponudnikov.
Na srednji rok se bo problem reševal tudi z delavci, ki prihajajo iz manj
razvitih držav. Tudi različne kadrovske agencije vlagajo napore v razreše-
vanje kadrovske problematike in skušajo z inovativnimi trženjskimi pri-
stopi najti izkušene zaposlene za potrebe turizma. Ponekod pa sindikati
svarijo, da ne gre za pomanjkanje delavcev v turizmu, ampak za proble-
matiko prenizkih plač. Zato delavci raje odidejo v dejavnosti z boljšim
razmerjem med delovnim časom, delovnimi pogoji in plačilom za delo.
Tourism hr Canada (2021) za privabljanje zaposlenih v turistično de-
javnost po epidemiji predlaga:
• uvedbo praktičnih postopkov za privabljanje zaposlenih, ki jih lahko
uporabijo turistični ponudniki,
• prilagodljive programe zaposlovanja, ker bodo turistični ponudniki
previdni pri zaposlovanju – država tako poskrbi za različne ugodno-
sti za zaposlene, tudi na ravni zavarovanja,
• usposabljanje zaposlenih za nove storitve in nove zahteve v obdobju
po epidemiji,
• oblikovanje načrtov in strategij za zaposlene v obdobju po epidemiji,
• oblikovanje razvojnih načrtov za delovno silo v skupnostih in dr-
žavne strategije za trg delovne sile v turizmu,
• oblikovanje strategij za ohranjanje delovnih mest v turizmu ter nji-
hovo rast in trženje turizma kot zaposlovalca v destinaciji,
• oblikovanje novih poslovnih strategij turističnih podjetij za priva-
bljanje delovne sile,
23