Page 29 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 29
Izzivi delovne sile v turizmu v novi realnosti

podjetja tista, ki se lahko hitreje prilagajajo spremembam, pa pri uva-
janju digitalnih rešitev navadno velja, da je to lažje za večje ponudnike,
ki imajo za to na voljo več finančnih in človeških virov. Kot navaja tudi
oe c d (2021b), je za delovno silo v turizmu pomembno, da ima ustrezne
spretnosti za uvajanje digitalnih sprememb. Inovativne digitalne rešitve
in skladno s tem repozicioniranje turističnega proizvoda bodo omogočili
višjo dodano vrednost in s tem boljše plačilo za delavce na vseh delovnih
mestih v turizmu. Nove digitalne rešitve bodo vodile tudi v večjo skla-
dnost proizvoda s potrebami generacije Z in generacije milenijcev, ki po
obsegu postajata čedalje pomembnejši za turistično povpraševanje.

Spremenjeno izvajanje storitev skupaj z zagotavljanjem ukrepov zaradi
epidemije zahteva pospešeno digitalizacijo turizma. To pomeni repozici-
oniranje turističnega proizvoda in turističnih ponudnikov na obstoječih
ter novih ciljnih trgih in razvijanje konkurenčnih prednosti, ki jih digi-
talne rešitve omogočajo. Zato se bodo potrebe po delovni sili v turizmu
v prihodnje strukturno spreminjale in zahtevale specifična znanja, pove-
zana z digitalnimi rešitvami. Turistična dejavnost se bo iz polja delovno
intenzivne dejavnosti čedalje bolj pomikala h kapitalno intenzivni dejav-
nosti. Digitalno podprto oblikovanje turističnega proizvoda z višjo do-
dano vrednostjo bo lahko ustvarilo privlačnejša delovna mesta za delavce
v turizmu.

Literatura

ahl a. (2021). Hotel industry launches ‘hotels are hiring’ ad campaign to fill open
jobs; promote benefits of working in the industry. https://www.ahla.com
/press-release/hotel-industry-launches-hotels-are-hiring-ad-campaign
-fill-open-jobs-promote-benefits

Alberti, G. (2016). Moving beyond the dichotomy of workplace and commu-
nity unionism: The challenges of organising migrant workers in London’s
hotels. Economic and Industrial Democracy, 37(1), 73–94.

Amante, A. (2021, 29. junij). Harder to attract staff than visitors at Italy’s tourist
hotspots. u s News. https://www.usnews.com/news/world/articles/2021-
06-29/harder-to-attract-staff-than-visitors-at-italys-tourist-hotspots

Assaf, A., in Scuderi, R. (2020). c ov i d-19 and the recovery of the tourism
industry. Tourism Economics. https://doi.org/10.1177/1354816620933712

Barone, E. (2021, 29. junij). This should be a boom time for restaurants.
But owners – and the few workers remaining – are struggling. Time.
https://time.com/6076710/restaurants-labor-shortage/?utm_source
=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=editorial&utm_term
=business_covid-19&linkId=122807533

Beggins, L. (2021, 9. junij). Where have all the hospitality staff gone? 41  of
hospitality workers have left the sector since Covid-19 struck. f e News.

29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34