Page 24 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 24
Helena Nemec Rudež

• oblikovanje ciljno usmerjenih strategij za privabljanje določenih
skupin populacije za delo v turizmu,

• diseminacijo podatkov o trgu dela v turizmu, informiranje o spreje-
tih politikah in programih na tem področju,

• spodbujanje mobilnosti in prenosa znanja delovne sile.

Turistični ponudniki se bodo morali tudi s pomočjo digitalizacije
ciljno usmeriti v privabljanje delovne sile, predvsem med mladimi. Za
privabljanje mlajše generacije za delo v turizmu je potrebno, kot izpo-
stavljata Goh in Okumus (2020), uporabiti strategije, naravnane in prila-
gojene tej starostni skupini, pomembne tudi za zadržanje delovne sile v
turizmu na daljši rok. Pri tem Goh in Okumus (2020) naštejeta naslednje:

• pogled na zaposlitev v turizmu kot zabavno, zanimivo, vznemirljivo
in s priložnostmi za potovanja,

• predstavitev in zagotavljanje napredovanja na poklicni poti,
• zagotavljanje izobraževanja in dela v različnih državah ter poudar-

janje mobilnosti,
• usposabljanje in pridobivanje spretnosti zaposlenih, pri čemer je po-

membno tudi področje s tehnologijo povezanih znanj, s katero je
generacija Z posebej povezana,
• organiziranje dogodkov, kot so npr. »dnevi odprtih vrat« za sezna-
nitev z delom in delovnimi pogoji,
• pregleden prikaz strukture plačila, saj je turizem znan kot dejav-
nost z nizkimi plačami, zato je pomembna dobro izdelana in pregle-
dna struktura nagrajevanja delavcev, ki omogoča tudi zdravo kon-
kurenco na delovnem mestu,
• enakovredna obravnava zaposlenih ne glede na spol, raso in druge
značilnosti ter zagotavljanje trajnostno usmerjenega delovnega oko-
lja, ki privablja trajnostno usmerjeno delovno silo,
• vpetost družine in prijateljev pri zaposlovanju v turizmu; po eni
strani gre za to, da se na dneve odprtih vrat in v okviru druge pro-
mocije privabi tudi družine ter prijatelje obstoječih zaposlenih, da
spoznajo delovno okolje, saj kandidati za delo upoštevajo tudi nji-
hovo mnenje pri odločanju o zaposlitvi, po drugi strani pa obstoječi
zaposleni lahko k delu v turizmu privabijo svoje družinske člane in
prijatelje, če so z njim zadovoljni,
• razvoj programa mentoriranja novih zaposlenih, preko katerih se
boljše in lažje pridobi nove veščine in so storitve bolje izvedene,

24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29