Page 24 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 24
Helena Nemec Rudež
• oblikovanje ciljno usmerjenih strategij za privabljanje določenih
skupin populacije za delo v turizmu,
• diseminacijo podatkov o trgu dela v turizmu, informiranje o spreje-
tih politikah in programih na tem področju,
• spodbujanje mobilnosti in prenosa znanja delovne sile.
Turistični ponudniki se bodo morali tudi s pomočjo digitalizacije
ciljno usmeriti v privabljanje delovne sile, predvsem med mladimi. Za
privabljanje mlajše generacije za delo v turizmu je potrebno, kot izpo-
stavljata Goh in Okumus (2020), uporabiti strategije, naravnane in prila-
gojene tej starostni skupini, pomembne tudi za zadržanje delovne sile v
turizmu na daljši rok. Pri tem Goh in Okumus (2020) naštejeta naslednje:
• pogled na zaposlitev v turizmu kot zabavno, zanimivo, vznemirljivo
in s priložnostmi za potovanja,
• predstavitev in zagotavljanje napredovanja na poklicni poti,
• zagotavljanje izobraževanja in dela v različnih državah ter poudar-
janje mobilnosti,
• usposabljanje in pridobivanje spretnosti zaposlenih, pri čemer je po-
membno tudi področje s tehnologijo povezanih znanj, s katero je
generacija Z posebej povezana,
• organiziranje dogodkov, kot so npr. »dnevi odprtih vrat« za sezna-
nitev z delom in delovnimi pogoji,
• pregleden prikaz strukture plačila, saj je turizem znan kot dejav-
nost z nizkimi plačami, zato je pomembna dobro izdelana in pregle-
dna struktura nagrajevanja delavcev, ki omogoča tudi zdravo kon-
kurenco na delovnem mestu,
• enakovredna obravnava zaposlenih ne glede na spol, raso in druge
značilnosti ter zagotavljanje trajnostno usmerjenega delovnega oko-
lja, ki privablja trajnostno usmerjeno delovno silo,
• vpetost družine in prijateljev pri zaposlovanju v turizmu; po eni
strani gre za to, da se na dneve odprtih vrat in v okviru druge pro-
mocije privabi tudi družine ter prijatelje obstoječih zaposlenih, da
spoznajo delovno okolje, saj kandidati za delo upoštevajo tudi nji-
hovo mnenje pri odločanju o zaposlitvi, po drugi strani pa obstoječi
zaposleni lahko k delu v turizmu privabijo svoje družinske člane in
prijatelje, če so z njim zadovoljni,
• razvoj programa mentoriranja novih zaposlenih, preko katerih se
boljše in lažje pridobi nove veščine in so storitve bolje izvedene,
24
• oblikovanje ciljno usmerjenih strategij za privabljanje določenih
skupin populacije za delo v turizmu,
• diseminacijo podatkov o trgu dela v turizmu, informiranje o spreje-
tih politikah in programih na tem področju,
• spodbujanje mobilnosti in prenosa znanja delovne sile.
Turistični ponudniki se bodo morali tudi s pomočjo digitalizacije
ciljno usmeriti v privabljanje delovne sile, predvsem med mladimi. Za
privabljanje mlajše generacije za delo v turizmu je potrebno, kot izpo-
stavljata Goh in Okumus (2020), uporabiti strategije, naravnane in prila-
gojene tej starostni skupini, pomembne tudi za zadržanje delovne sile v
turizmu na daljši rok. Pri tem Goh in Okumus (2020) naštejeta naslednje:
• pogled na zaposlitev v turizmu kot zabavno, zanimivo, vznemirljivo
in s priložnostmi za potovanja,
• predstavitev in zagotavljanje napredovanja na poklicni poti,
• zagotavljanje izobraževanja in dela v različnih državah ter poudar-
janje mobilnosti,
• usposabljanje in pridobivanje spretnosti zaposlenih, pri čemer je po-
membno tudi področje s tehnologijo povezanih znanj, s katero je
generacija Z posebej povezana,
• organiziranje dogodkov, kot so npr. »dnevi odprtih vrat« za sezna-
nitev z delom in delovnimi pogoji,
• pregleden prikaz strukture plačila, saj je turizem znan kot dejav-
nost z nizkimi plačami, zato je pomembna dobro izdelana in pregle-
dna struktura nagrajevanja delavcev, ki omogoča tudi zdravo kon-
kurenco na delovnem mestu,
• enakovredna obravnava zaposlenih ne glede na spol, raso in druge
značilnosti ter zagotavljanje trajnostno usmerjenega delovnega oko-
lja, ki privablja trajnostno usmerjeno delovno silo,
• vpetost družine in prijateljev pri zaposlovanju v turizmu; po eni
strani gre za to, da se na dneve odprtih vrat in v okviru druge pro-
mocije privabi tudi družine ter prijatelje obstoječih zaposlenih, da
spoznajo delovno okolje, saj kandidati za delo upoštevajo tudi nji-
hovo mnenje pri odločanju o zaposlitvi, po drugi strani pa obstoječi
zaposleni lahko k delu v turizmu privabijo svoje družinske člane in
prijatelje, če so z njim zadovoljni,
• razvoj programa mentoriranja novih zaposlenih, preko katerih se
boljše in lažje pridobi nove veščine in so storitve bolje izvedene,
24