Page 33 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 33
ialni turizem in trajnost v turizmu
v času covida-19: primer slovenskih
turističnih bonov
Janja Gabruč
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
janja.gabruc@fts.upr.si
Namen prispevka je predstaviti socialni turizem in njegovo vlogo pri
zagotavljanju večje trajnosti v turističnem sektorju v času zdravstvene
krize zaradi covida-19. Osrednji cilj prispevka je odgovoriti na vpraša-
nje, ali turistične bone oziroma t. i. tb in b on21 lahko razumemo kot
program socialnega turizma ter kakšen je njihov prispevek k socialni,
ekonomski in okoljski trajnosti slovenskega turizma. Ključna ugoto-
vitev prispevka je, da turistične bone, glede na njihove značilnosti –
zagotovljena javnofinančna sredstva in številne družbeno-ekonomske
koristi, ki jih mehanizem prinaša za vključene deležnike (povečeva-
nje turistične in družbene vključenosti ter ohranjanje poslovanja turi-
stičnih podjetij in destinacij) –, lahko umestimo v presečišče progra-
mov inkluzivnega in stimulativnega modela socialnega turizma, s po-
membnim prispevkom k socialni in ekonomski trajnosti slovenskega
turizma.
Uvod
Socialni turizem je v evropskem prostoru v zadnjem desetletju pritegnil
pozornost mnogih raziskovalcev (Diekmann in McCabe, 2021; Lima in
Eusébio, 2021; McCabe idr., 2012; Minnaert idr., 2013a; Minnaert, 2020).
Raziskovanje socialnega turizma in z njim povezanih programov ter po-
litik (npr. socialne, zdravstvene, izobraževalne in ekonomske politike)
ostaja aktualno tudi v prihodnje, zlasti zaradi vse večje družbene nee-
nakosti, zaradi katere je dostop do turizma za mnoge negotov (McCabe,
2020). Prav tako socialni turizem prinaša številne ekonomske koristi za
turistično gospodarstvo, še zlasti v obdobjih zmanjšanega obsega povpra-
ševanja (npr. v času gospodarskih kriz) oziroma v izvensezonskih obdo-
bjih, ko turistično povpraševanje pomembno upade (Cisneros-Martínez
idr., 2018). Posledično torej obstaja veliko dokazov o pomembni vlogi so-
cialnega turizma pri zagotavljanju socialno-ekonomskih koristi za posa-
meznike, družbo, destinacije in turistična podjetja ter vlade in lokalne
Kukanja, M. (ur.). (2022). Turistična podjetja in pandemija covida-19:
krizno upravljanje, izzivi in priložnosti. Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-127-8.33-55
v času covida-19: primer slovenskih
turističnih bonov
Janja Gabruč
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
janja.gabruc@fts.upr.si
Namen prispevka je predstaviti socialni turizem in njegovo vlogo pri
zagotavljanju večje trajnosti v turističnem sektorju v času zdravstvene
krize zaradi covida-19. Osrednji cilj prispevka je odgovoriti na vpraša-
nje, ali turistične bone oziroma t. i. tb in b on21 lahko razumemo kot
program socialnega turizma ter kakšen je njihov prispevek k socialni,
ekonomski in okoljski trajnosti slovenskega turizma. Ključna ugoto-
vitev prispevka je, da turistične bone, glede na njihove značilnosti –
zagotovljena javnofinančna sredstva in številne družbeno-ekonomske
koristi, ki jih mehanizem prinaša za vključene deležnike (povečeva-
nje turistične in družbene vključenosti ter ohranjanje poslovanja turi-
stičnih podjetij in destinacij) –, lahko umestimo v presečišče progra-
mov inkluzivnega in stimulativnega modela socialnega turizma, s po-
membnim prispevkom k socialni in ekonomski trajnosti slovenskega
turizma.
Uvod
Socialni turizem je v evropskem prostoru v zadnjem desetletju pritegnil
pozornost mnogih raziskovalcev (Diekmann in McCabe, 2021; Lima in
Eusébio, 2021; McCabe idr., 2012; Minnaert idr., 2013a; Minnaert, 2020).
Raziskovanje socialnega turizma in z njim povezanih programov ter po-
litik (npr. socialne, zdravstvene, izobraževalne in ekonomske politike)
ostaja aktualno tudi v prihodnje, zlasti zaradi vse večje družbene nee-
nakosti, zaradi katere je dostop do turizma za mnoge negotov (McCabe,
2020). Prav tako socialni turizem prinaša številne ekonomske koristi za
turistično gospodarstvo, še zlasti v obdobjih zmanjšanega obsega povpra-
ševanja (npr. v času gospodarskih kriz) oziroma v izvensezonskih obdo-
bjih, ko turistično povpraševanje pomembno upade (Cisneros-Martínez
idr., 2018). Posledično torej obstaja veliko dokazov o pomembni vlogi so-
cialnega turizma pri zagotavljanju socialno-ekonomskih koristi za posa-
meznike, družbo, destinacije in turistična podjetja ter vlade in lokalne
Kukanja, M. (ur.). (2022). Turistična podjetja in pandemija covida-19:
krizno upravljanje, izzivi in priložnosti. Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-127-8.33-55