Page 124 - Poštuvan, Vita (ur.). 2020. Znanja, spretnosti in kompetence na področju duševnega zdravja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 124
a Podlesek

in mentorje, spremlja izvajanje supervizirane prakse, skrbi za njen ustre-
zen potek in ponuja pomoč mentorskim parom, kadar jo potrebujejo. Prav
tako skrbi za finančne vidike vodenja sistema supervizirane prakse, organi-
zacijo usposabljanj psihologov začetnikov, mentorjev supervizirane prakse
in supervizorjev mentorjev ter za promocijo supervizirane prakse na uni-
verzah, pri psihologih, njihovih delodajalcih in v širši javnosti.

Smernice za izvajanje supervizirane prakse psihologov
Z zbranimi izkušnjami in s sodelovanjem udeležencev v projektu Super psi-
holog smo pripravili smernice za izvajanje supervizirane prakse (Podlesek,
Pelc idr., 2016). Smernice so namenjene vsem udeleženim v sistemu super-
vizirane prakse: psihologom začetnikom, mentorjem, supervizorjem men-
torjev, izvajalcem usposabljanj in skrbnikom sistema supervizirane prakse.
Določajo minimalen obseg mentorskih srečanj, način vzpostavljanja men-
torskih parov, strukturo in vsebine mentorskih srečanj (spoznavanje in
izmenjava pričakovanj, sklepanje mentorskega sporazuma, komunikacija
s klienti, etične dileme, kompetence mentoriranca, zakonito delovanje
mentoriranca, refleksija, podajanje povratnih informacij, mentorski od-
nos, evalvacija mentoriranja, zaključevanje mentorskega odnosa), oblike
mentorskih srečanj, časovna in prostorska priporočila za izvajanje teh sre-
čanj, pripravo gradiv za srečanja ter dokumentiranje srečanj. V smernicah
so zapisana tudi vodila za izvedbo supervizije mentoriranja. Predstavljen
je predlog načinov pripravljanja študentov in psihologov začetnikov na
supervizirano prakso ter potek usposabljanja mentorjev in supervizorjev
mentorjev. Smernice obravnavajo še druge vidike sistema supervizirane
prakse, npr. spletno platformo za dokumentiranje poteka supervizirane
prakse, financiranje sistema supervizirane prakse in promocijo supervizi-
rane prakse.

Spoznanja iz projekta Super psiholog
Supervizirana praksa je bila v projektu Super psiholog med mentorji in
psihologi začetniki sprejeta zelo dobro. V primerjavi z izkušnjami, ki so
jih imeli z mentoriranjem pred projektom, so supervizirano prakso prepo-
znali kot bolj strukturiran in sistematičen proces. Sklenitev mentorskega
sporazuma je spodbudila dosledno delovanje mentorskega para, redno re-
fleksijo mentorskih srečanj in evalvacijo doseženega (Kocbek idr., 2016).
Psihologi začetniki so menili, da so v tem mentorskem programu pridobili
več kot pri drugih načinih mentoriranja in so se ob zaključku supervizirane
prakse počutili bolj pripravljene za samostojno delo (Poredoš, 2016; Podle-

122
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129