Page 41 - Nemec Rudež, Helena, ur. 2015. Soustvarjanje v turizmu. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 41
Soustvarjanje turistične izkušnje s potrošnikom 41

Zaključek
V prispevku smo predstavili in razvili zamisli, ki dokazujejo relevantnost
teme soustvarjanja ponudbe s potrošnikom v turizmu. Ne gre le za predsta-
vitev raziskovalnih spoznanj v turizmu in širših razprav v sodobnih študi-
jah upravljanja, ampak smo želeli prikazati svež pogled na razvoj ponudbe
v turizmu. Potrošniške izkušnje so v osrčju turistične industrije in prevla-
dujoče logike storitev, to pa zagotavlja konceptualni okvir za razumevanje,
kako potrošnik postaja ključnega pomena za razvoj in marketinško upravl-
janje turističnih storitev preko procesa soustvarjanja med ponudnikom in
potrošnikom. Potrošniki so postali aktivni soustvarjalci v poslovnem pro-
cesu. Soustvarjanje inovativne ponudbe v turizmu z vključenostjo potroš-
nika je praksa, ki ima pozitivne učinke. Prav tako ima pomembno vlogo
pri vzpostavitvi pozitivnega odnosa, ki preko zadovoljstva in zaupanja vodi
v zvestobo. Obstajajo pomembne posledice upravljanja soustvarjalnih pro-
cesov, ki so odvisne od načina sodelovanja ponudnika s potrošnikom. V
ozadju celotnega gibanja pa, ne gre pozabiti, poteka tudi spopad med prist-
nimi medosebnimi odnosi in netransakcijskimi menjavami s pomočjo so-
dobne informatike, spopad med tehnologijo in človekom torej. Katera koli
praksa že bo tu prevladala – domnevamo, da bosta sobivali obe –, pa je dej-
stvo, da je vključenost potrošnika prvi pogoj za podjetja, ki danes iščejo po-
trošnike, ne zgolj za enkraten obisk ali nakup, ampak za dolgoročnejši, po
možnosi celo vseživljenski odnos.

Skozi učinkovite prakse vključevanja potrošnika k oblikovanju ponud-
be imajo podjetja možnost posedovanja stalnega vira novih idej za storitve
in izdelke, s tem pa dodajo vrednost svoji ponudbi, kar vodi k uspešnej-
šemu poslovanju. Študije primerov soustvarjanja v hotelirstvu poudarjajo
pomen uspešnega kroga vzajemnih koristi med ponudnikom in potrošni-
kom. S prispevkom smo nakazili okvir in širok spekter možnosti novih ra-
ziskav na področju marketinškega upravljanja in vedènja potrošnikov, ki
bodo lahko prispevale k ugotovitvi dinamike procesa soustvarjanja z na-
menom ustvarjanja dodane vrednosti turistične ponudbe in s tem dviga
konkurenčne prednosti turističnih podjetij.
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46