Page 68 - Nemec Rudež, Helena, ur. 2015. Soustvarjanje v turizmu. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 68
Soustvarjanje v turizmu

la; predstavniki šole delujejo v senatu, upravnem odboru in komisijah uni-
verze.
Turistične organizacije – organizacije iz zasebnega in javnega sektor-
ja, pa tudi organizacije civilne družbe, ki predstavljajo tudi bodoče delo-
dajalce. Z institucijo pogosto sodelujejo v projektih. Turistične organizaci-
je nudijo študentom študentsko delo, možnosti izvajanja strokovne prakse,
teren za raziskave, pomoč pri izdelavi seminarskih, diplomskih nalog. Pe-
dagoškim delavcem predstavljajo bazo za izvedbo vaj pri predmetih in za
njihove lastne raziskave. Šola jih angažira tudi v evalvacijskih procesih. Po-
samezne strokovnjake vabi kot predavatelje. Nekateri so člani akademske-
ga zbora. Zanje izvaja tudi storitve po naročilu.
Državne, paradržavne organizacije in asociacije v turizmu (npr.: SPI-
RIT – javna agencija za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja,
investicij in turizma, TZS – Turistična zveza Slovenije, NTZ – Nacional-
68 no turistično združenje ...) – pomembne so pri skupnem projektnem sode-

lovanju, strokovnih konzultacijah, fakulteta sodeluje na njihovih posvetih,
ima predstavnike v njihovih organih in komisijah, posamezni strokovnja-
ki so angažirani v njihovih projektnih timih, sodeluje tudi s prispevki v nji-
hovih strokovnih glasilih.
Ministrstva – zlasti pristojna za visoko šolstvo (MIZŠ), delo (MDD-
SZ) in gospodarstvo (MGRT). Z ministrstvi je fakulteta v razmeroma tes-
nem stiku, tako vodstvo, strokovne službe kot posamezni strokovnjaki. Gre
za odzivanje na razpise, regulativo in pobude za sodelovanje, povezovanje,
konzultacije … Fakulteta intenzivneje sodeluje z raznimi strokovnimi služ-
bami, agencijami in drugimi organi v sklopu ministrstev, npr. CMEPIUS –
Centrom za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljan-
ja, NAKVIS – Nacionalno agencijo za kakovost, Svetom za visoko šolstvo,
CPI – Centrom za poklicno izobraževanje, RIC – Republiškim izpitnim
centrom, na MGRT pa z direktoratom za turizem in internacionalizacijo.
Konkurenca – predstavljajo jo domače in tuje visoke strokovne šole
in fakultete, ki izvajajo študij turizma. Konkurenca predstavlja pozitiven
vpliv, saj sili v nenehno dokazovanje in skrb za kakovost. Obenem pome-
ni možnost izmenjave študentov, profesorjev, skupnega sodelovanja na pro-
jektih, posvetih in konferencah, medknjižnično izmenjavo gradiv ipd.
Srednje in višje strokovne šole – so vir bodočih študentov. Šola se z njimi
povezuje tako, da dijakom predstavlja svoje programe, možnosti zaposlitve
v turistični dejavnosti, organizira promocijske obiske ipd. Zelo aktualno
področje sodelovanja je oblikovanje vertikalne povezanosti na področju iz-
obraževanja za turizem.
Mediji – so most med šolo in njenimi ciljnimi javnostmi: posredujejo
informacije, prispevajo k oblikovanju javnega mnenja. Šola jim je vir infor-
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73