Page 72 - Nemec Rudež, Helena, ur. 2015. Soustvarjanje v turizmu. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 72
Soustvarjanje v turizmu

predstavlja velik neizkoriščen potencial za soustvarjanje; prednosti mreže-
nja, prenašanja izkušenj, povezovanja in nadgrajevanja znanja bi morala in-
stitucija sistematično razvijati in izkoristiti.

Soustvarjanje na področju inovativnih in izvirnih rešitev
za turistični sektor

Izjemno uspešen primer dobre prakse je nastal leta 2006 v soustvarjanju
fakultete in Slovenske turistične organizacije (sedaj v sklopu agencije SPI-
RIT), vključuje pa širok krog deležnikov; to je projekt Banka turističnih
priložnosti Slovenije, ki je prejel nagrado za inovativnost Ulysses pri Sve-
tovni turistični organizaciji (UNWTO), Evropska unija pa jo je v Evrop-
skem letu ustvarjalnosti in inovativnosti 2009 uvrstila med primere dobre
prakse. Projekt spodbuja povezovanje idej in možnosti za njihovo ures-
72 ničitev v turističnem okolju (investitorje, svetovalce, strokovnjake). Kot
nadgradnja projektu BTPS podeljuje tudi nagradi Sejalec za inovativne
uresničene ideje v turizmu in Snovalec, ki finančno spodbujata turistične
invencije (BTPS, 2014). 

Soustvarjanje na projektih predstavlja sploh možnost najplodnejših
oblik take interakcije med različnimi deležniki, pogosto po naročilu go-
spodarstva ali javnega sektorja, mnogi projekti so spodbujeni in podprti
z neposrednimi razvojnimi spodbudami države in evropskih skladov. Fa-
kulteta se lahko pohvali s številnimi realiziranimi projekti, veliko je čez-
mejnih, regionalnih in transnacionalnih. Odmevni so bili zlasti projekti
Wellness Istra, E-turist, Zero-waste, Kamen-most idr. (FTŠ, 2014). Pro-
jekti temeljijo na javno-zasebnem partnerstvu, v katerem imajo praviloma
vsi partnerji aktivno vlogo v procesih generiranja idej in soustvarjanja nove
vrednosti na turističnem tržišču. To so bodisi projekti razvoja integralnih
turističnih proizvodov ali posameznih storitev, projekti valorizacije na-
ravnih danosti in njihovega vključevanja v turistično ponudbo, valorizaci-
je elementov kulturne dediščine, pomembnih in atraktivnih za vključitev
v turistično ponudbo (npr. avtentičnih produktov in storitev turističnega
okolja), ponudbe produktov, podprtih s sodobno informacijsko tehnologi-
jo, sodobnih načinov trženja ipd. Fakulteta med sodelujoče pogosto vklju-
čuje tudi študente.

Soustvarjanje na področju priznavanja neformalnega učenja
Pomen priznavanja neformalnega učenja sovpada z rastjo zavedanja, da
konkurenčnost družbi in organizaciji omogoča predvsem intelektualni ka-
pital. Obenem je zaradi demografskih trendov in starajoče družbe posta-
lo jasno, »... da bo mogoče človeške vire povečevati predvsem kvalitativno
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77