Page 16 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 16
inovativ nost kot ključni dejav nik uspešnosti podjetja
ko so Pikkemaat in Peters (2005) ter Pikkemaat in Weiermair (2007) proučevali inovativ-
nost predvsem v srednje velikih turističnih podjetjih. Vila, Enz in Costa (2012) še poseben
pomen pripisujejo inovacijam, ki jih konkurenti težko posnemajo.

Hjalagerjeva (1997) je v enem svojih prvih del definirala poleg inovacij na podro-
čju produkta/storitve in inovacijskih procesov še upravljavske, institucionalne in inovaci-
je upravljanja informacij. Pozneje (2010) je predlagala naslednjo klasifikacijo: (1) produk-
tne ali storitvene inovacije (te lahko turisti ali druge stranke neposredno opazujejo, lahko
gre tudi za popolnoma novo podjetje ali destinacijo; te produkte in storitve turisti morda
kupijo samo zato, ker so novi), (2) procesne inovacije (največkrat gre za naložbe v tehnolo-
gijo), (3) inovacije na področju managementa (poslovni procesi se reorganizirajo, zaposle-
ni dobijo nova pooblastila, učinek se vidi v povečanju zadovoljstva na delovnem mestu), (4)
inovacije na področju marketinga (novi marketinškimi pristopi, kot so programi zvestobe,
blagovna znamka) in (5) institucionalne inovacije (nove oblike, kot so prevzemi, nakupi,
grozdi, mreže, druge povezave).

Definicijo Hjalagerjeve (1997) so v svoji raziskavi uporabili Novelli, Schmitz in Spen-
cer (2006), medtem ko se Vila, Enz in Costa (2012) odločijo za opredelitev štirih tipov turi-
stičnih inovacij (produktne, procesne, tržne in upravljavske inovacije). V bistvu pa je težko
jasno razločevati med različnimi vrstami inovacij, saj so vse medsebojno prepletene in meje
med posameznimi vrstami so pravzaprav nedoločene (Mattsson, Sundbo in Fussing-Jensen
2005; Novelli, Schmitz in Spencer 2006; Stamboulis in Skayannis, 2003).

V naši raziskavi želimo z obsežno empirično analizo ter uporabo ustreznih statistič-
nih in multivariatnih metod ugotoviti vpliv podjetnika in njegovih lastnosti, mreženja,
tehnološkega razvoja in okolja na inovativnost, v nadaljevanju pa vpliv inovativnosti na po-
slovno uspešnost podjetij, saj so prav aktivnosti na področju inovacij ključni dejavnik uspe-
ha malih in srednje velikih podjetij (v nadaljevanju MSP). Področje analize je inovativnost
v turizmu.

Glavni cilji naše raziskave so
(1) opraviti sistematičen pregled literature na področju inovativnosti v turističnih malih

in srednjih podjetjih,
(2) razviti multi dimenzionalni model inovativnosti (vključno z elementi, ki vplivajo na

inovativnost, inovativnostjo samo in učinki oziroma rezultati inovativnosti),
(3 ) razviti ustrezen instrument za raziskavo, s katerim bomo zbrali primarne podatke,
(4) preveriti model na vzorcu turističnih malih in srednje velikih podjetij v 5 državah,
(5) analizirati rezultate in vse možne korelacije in vplive ter tako preveriti model,
(6) identificirati pomembne dejavnike, ki spodbujajo inovativnost v podjetjih, s čimer

vplivajo na delovanje in uspešnost podjetij v turizmu.
V raziskavi smo uporabili različne primerne statistične metode, s pomočjo upora-
be strukturiranega modeliranja enačb pa smo identificirali in poskušali pojasniti poveza-
ve med različnimi dejavniki in stopnjami inovacijskega procesa v turističnih podjetjih, po-
leg tega smo ugotovili, v kolikšni meri pravzaprav višja raven inovativnosti vpliva na večjo
poslovno uspešnost.
Raziskovalci poudarjajo, da je raziskav iz področja inovativnosti v turizmu zelo malo,
tiste redke obstoječe pa vsebujejo le skromne empirične analize (Hjalager 2010, Sundbo,
Orfila-Sintes in Sorensen 2007).
14
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21