Page 20 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 20
inovativ nost kot ključni dejav nik uspešnosti podjetja
vse objave, ki so bile dostopne do datuma izvedbe našega poizvedovanja, to je do 19. sep-
tembra 2014. Ključni besedi, uporabljeni za iskanje, sta bili “inovacije” in “turizem”, naha-
jati pa sta se morali v vsebini članka (vključujoč naslov, povzetek in ključne besede). Omeji-
li smo se na članke v angleškem jeziku, iz vseh znanstvenih področij. Rezultat tega iskanja
je bilo 315 enot.

Nadaljevali smo z analizo števila člankov po revijah in po letnikih. Največ takih član-
kov smo našli v reviji Tourism management (41 ali 13,02 %), sledijo International journal of
tourism research (19 ali 6,03 %), Annals of tourism research (15 ali 4,70 %), Service industri-
es journal (11 ali 3,46 %), Journal of sustainable tourism (11 ali 3,49 %), Current Issues in to-
urism (9 ali 2,86%) in Scandinavian Journal of hospitality and tourism (8 ali 2,54 %). Po 6
člankov oziroma 1,90 % je objavljenih v Tourism Geographies, Journal of Cleaner Produc-
tion, International journal of hospitality management, European planning studies in Asia
Pacific journal of tourism research. V ostalih revijah je objavljenih 5 ali manj člankov. Pri
analizi števila objav v posameznih letih opažamo trend rasti. Prvi tak članek je bil objavljen
leta 1992. Do vključno leta 2004 je bilo skupaj objavljenih 24 znanstvenih člankov. Od leta
2005 pa število objav strmo narašča. Tako je bilo v letu 2005 objavljenih 10 člankov, 24 ob-
jav je bilo v letu 2008, 29 v letu 2009, po 41 v letih 2010 in 2011, kar 48 v letu 2012, 40 v letu
2013 in 42 v letu 2014 (do 19. septembra 2014). V zadnjih petih letih do našega dneva poi-
zvedovanja je bilo objavljenih 241 znanstvenih člankov, kar predstavlja več kot 75 odstot-
kov vseh člankov, ki smo jih našli.

Analiza podatkov

Nadaljevali smo z analizo člankov in spoznali, da uporaba ključnih besed pri iskanju
ni bil zadosten kriterij. Ugotovili smo namreč, da so bili v naši končni množici člankov tudi
številni, ki se niso nanašali na inovacije v turizmu. Zato smo uporabili dodatne kriterije (iz-
ključili smo vse članke, ki niso obravnavali inovacij v turističnem sektorju, in tiste, ki so
obravnavali le inovacije na področju metodološkega pristopa) ter skrčili naš vzorec na 152.

V nadaljevanju smo v Microsoft Excelu izdelali tabelo podatkovne baze člankov.
Vsaka vrstica je vsebovala vse potrebne informacije o določenem članku, in sicer naslov,
avtor(ji), revija, leto objave, kraj raziskave, uporabljena statistična metoda, predstavljena
stališča (tu smo uporabili isti kriterij, kot Križaj, Brodnik in Bukovec (2014)), raven ana-
lize (tu smo se zgledovali po študiji Medina-Munoz, Medina-Munoz in Zuniga-Collazos
(2013)) in vrsta obravnavane inovativnosti (tj. produktna, procesna, upravljavska, trženjska
ali institucionalna) (kot je to v raziskavi Hjalager (2010)).

V največ primerih so bile analizirane evropske destinacije, in sicer v 75 od 152 študij
(50,44 %), 22 študij je bilo opravljenih v Aziji, sledi jim destinacija ZDA in Karibi z 12 štu-
dijami, 6 jih je iz Afrike in 5 iz Avstralije. Za 18 člankov ni bilo možno ugotoviti, na katero
destinacijo se nanašajo. Bodisi so to primerjalne študije (primerjava med več državami) ali
pa članki kvalitativne narave.

18
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25