Page 18 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 18
inovativ nost kot ključni dejav nik uspešnosti podjetja
tako oblikovana vprašanja zdijo najprimernejša za področje raziskovanja. Vprašalnik vse-
buje tudi niz demografskih in kontrolnih spremenljivk. Preverili smo tudi veljavnost in za-
nesljivost merskega instrumenta.

Podatke smo zbirali z uporabo metode spletnega anketiranja. Če bi se poslužili na-
vadne pošte ali drugih načinov, bi to predstavljajo prevelike stroške. Vprašalniki so bili
naslovljeni na vodstvo podjetij, anonimnost je bila zagotovljena. Vzorec podjetij smo po
metodi slučajnega vzorčenja oblikovali iz celotne populacije malih in srednje velikih turi-
stičnih podjetij v petih državah. Pridobljene podatke smo najprej obdelali z univariatno
statistično analizo. Vsem lestvicam smo preverili diskriminantno in konvergentno veljav-
nost. Uporabili smo exploratorno in konfirmativno faktorsko analizo. Konstrukti modela
so bili najprej preverjeni s konfirmativno faktorsko analizo, kasneje pa z uporabo tehnike
modeliranja s strukturnimi enačbami (SEM - structural equation modeling) in z upora-
bo EQS računalniškega orodja. Za SEM smo se odločili, ker menimo, da je to najprimer-
nejša vrsta analize za našo raziskavo, saj je z uporabo le-te možno istočasno preverjati mul-
ti-kompleksnost modela, posameznih dimenzij modela in tudi povezave oz. soodvisnosti
spremenljivk oz. dimenzij. Z uporabo SEM bomo preverili multi-kompleksnost predlaga-
nega integriranega modela.

Monografija ima 5 poglavij. Po prvem uvodnem poglavju sledi sistematičen pregled li-
terature s področja inovativnosti v turistični panogi. Tretje poglavje sestoji iz opisa izvedbe
raziskave in vključuje razvoj vprašalnika, oblikovanje vzorca ter izvedbo anketiranja. V če-
trtem poglavju najdemo rezultate univariatne in multivariatne statistične analize. Zadnje
poglavje je namenjeno zaključku.

16
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23