Page 17 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 17
uvod
Osrednji namen raziskave je odgovoriti na naslednja vprašanja: (1) Kolikšen je vpliv
podjetnika in njegovih lastnosti, mreženja, tehnološkega razvoja in okolja na inovacije, (2)
V kolikšni meri inovacije vplivajo na rast, konkurenčnost in uspešnost podjetij v turistični
panogi in (3) Kakšne so razlike v vseh elementih predlaganega modela med Slovenijo, Av-
strijo, Hrvaško, Madžarsko in Italijo?
Predmet proučevanja je predlagani model, ki je predstavljen na Sliki 1. Levo stran mo-
dela predstavljajo determinante oz. vzvodi inovacij, in sicer (1) podjetnik in njegove značil-
nosti, (2) mreženje, (3) tehnološki razvoj in (4) okolje. Osrednja dimenzija predlaganega
modela je inovativnost. Na desni strani modela pa so zbrani t.im. učinki oz outputi inova-
tivnosti.

Slika 1: Model vzvodov in učinkov inovativnosti v turistični dejavnosti
Nobena pretekla raziskava (nismo našli ne tuje ne domače raziskave), še posebej ne v
turistični panogi, ni uspela predlagati, še manj preveriti integrativnega modela, ki povezuje
vpliv lastnosti podjetnika, mreženja, tehnološkega razvoja in okolja na inovacije kot ključ-
ne dejavnike uspešnosti turističnih podjetij. V turizmu obstaja pomanjkanje kakršnihko-
li raziskav s področja inovativnosti v turizmu (Camisón in Monfort-Mir 2012). Predlagani
raziskovalni projekt zapolnjuje to vrzel v raziskavah.
Začetni metodološki okvir raziskovanja je deduktivne narave, pri čemer so nam spo-
znanja iz obravnavanja teorije podjetništva, turizma in inovativnosti predstavlja izhodišče
za proučevanje posameznih pojavov. Vse predlagane dimenzije modela in vprašanja za mer-
jenje so bili konceptualno razviti. Merskemu instrumentu smo preverili veljavnost in za-
nesljivost. Kvantitativno raziskavo smo izvedli z uporabo anketnih vprašalnikov, ki jih je
bilo treba za namene primerjalne študije tudi prevesti. Oblikovanje merskega instrumen-
ta in izbira spremenljivk za konstrukt inovativnosti je potekalo v skladu s predstavljeno te-
orijo. Spremenljivke so bile izbrane iz dosedanjih raziskav ob upoštevanju posebnosti naše
raziskave. 5 stopenjska Likertova lestvica je predvidena za merjenje spremenljivk, saj se nam

15
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22