Page 29 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 29
Izvedba raziskave
Razvoj vprašalnika
Za pridobivanje primarnih podatkov smo morali razviti ustrezen instrument za raz-
iskavo. Razvoj instrumentarija je bil eden ključnih delov empirične analize. Za vsako di-
menzijo predlaganega modela (imamo jih 6, in sicer 4 na levi strani modela, eno v osre-
dnjem delu in eno na deni strani modela) smo oblikovali niz spremenljivk, s katerimi smo
želeli kar najbolje pojasniti posamezne dimenzije. Poslužili smo se že preverjenih in empi-
rično preizkušenih mer, saj smo celoten merski instrument oblikovali s spremenljivkami
iz obstoječe literature. Vsa vprašanja so bila zaprtega tipa in sicer večinoma oblike pet sto-
penjske Likertove lestvice (pri čemer 1 pomeni »zelo se ne strinjam«, 2 pomeni »se ne stri-
njam«, 3 pomeni »niti se strinjam, niti se ne strinjam«, 4 pomeni »se strinjam« in 5 po-
meni »zelo se strinjam«).
Pri pregledu literature smo našli veliko primerov mer za dimenzije našega modela.
Podjetniško orientiranost so tako merili Aktan in Bulut (2008) (nagnjenost k tve-
ganju, proaktivnost, konkurenčna agresivnost, inovativnost), Kyrgidou in Spyropou-
lou (2013) (podjetniške sposobnosti, managerske sposobnosti), Littunen (2000) (želja po
uspehu, notranji nadzor), Nga in Shamuganathan (2010), Bucik, Boben in Hruševar-Bo-
bek (1995), John, Naumann in Soto (2008) (5 velikih faktorjev osebnosti, in sicer energi-
ja ali ekstravertiranost, sprejemljivost, vestnost, čustvena stabilnost in odprtost), Tajeddini
(2010) (podjetniška orientiranost, inovativnost, usmerjenost h kupcu), Avlonitis in Salavou
(2007) (nagnjenost k tveganju in proaktivnost), Chen (2011) (proaktivna osebnost), Chang
in Hughes (2012) (vodstvene sposobnosti, prilagodljivost in tolerantnost od tveganja), Na-
sution et al. (2011) (avtonomija, proaktivnost).
V Tabeli 1 prikazujemo mere za podjetniško usmerjenost, ki smo jih uporabili v naši
raziskavi, spremenljivke in raziskave, od koder so bile spremenljivke povzete.
27
Razvoj vprašalnika
Za pridobivanje primarnih podatkov smo morali razviti ustrezen instrument za raz-
iskavo. Razvoj instrumentarija je bil eden ključnih delov empirične analize. Za vsako di-
menzijo predlaganega modela (imamo jih 6, in sicer 4 na levi strani modela, eno v osre-
dnjem delu in eno na deni strani modela) smo oblikovali niz spremenljivk, s katerimi smo
želeli kar najbolje pojasniti posamezne dimenzije. Poslužili smo se že preverjenih in empi-
rično preizkušenih mer, saj smo celoten merski instrument oblikovali s spremenljivkami
iz obstoječe literature. Vsa vprašanja so bila zaprtega tipa in sicer večinoma oblike pet sto-
penjske Likertove lestvice (pri čemer 1 pomeni »zelo se ne strinjam«, 2 pomeni »se ne stri-
njam«, 3 pomeni »niti se strinjam, niti se ne strinjam«, 4 pomeni »se strinjam« in 5 po-
meni »zelo se strinjam«).
Pri pregledu literature smo našli veliko primerov mer za dimenzije našega modela.
Podjetniško orientiranost so tako merili Aktan in Bulut (2008) (nagnjenost k tve-
ganju, proaktivnost, konkurenčna agresivnost, inovativnost), Kyrgidou in Spyropou-
lou (2013) (podjetniške sposobnosti, managerske sposobnosti), Littunen (2000) (želja po
uspehu, notranji nadzor), Nga in Shamuganathan (2010), Bucik, Boben in Hruševar-Bo-
bek (1995), John, Naumann in Soto (2008) (5 velikih faktorjev osebnosti, in sicer energi-
ja ali ekstravertiranost, sprejemljivost, vestnost, čustvena stabilnost in odprtost), Tajeddini
(2010) (podjetniška orientiranost, inovativnost, usmerjenost h kupcu), Avlonitis in Salavou
(2007) (nagnjenost k tveganju in proaktivnost), Chen (2011) (proaktivna osebnost), Chang
in Hughes (2012) (vodstvene sposobnosti, prilagodljivost in tolerantnost od tveganja), Na-
sution et al. (2011) (avtonomija, proaktivnost).
V Tabeli 1 prikazujemo mere za podjetniško usmerjenost, ki smo jih uporabili v naši
raziskavi, spremenljivke in raziskave, od koder so bile spremenljivke povzete.
27