Page 34 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 34
inovativ nost kot ključni dejav nik uspešnosti podjetja
Inovativnost je osrednji del našega modela in tudi osrednji del naše raziskave. Veli-
ko avtorjev je v svojih delih obravnavalo inovativnost, le malo pa smo našli kvantitativnih
raziskav o inovativnosti v turizmu. V nadaljevanju predstavljamo nekaj primerov merje-
nja inovativnosti, ki se od avtorja do avtorja kar precej razlikujejo. Posamezne dimenzije so
proučevali Varis in Littunen (2010) (kot dummy spremenljivke sta merila produktne, pro-
cesne, marketinške in organizacijske inovacije), Ritter in Gemunden (2004) (uspešnost
produktnih in procesnih inovacij), Kyrgidou in Spyropoulou (2013), Deshpande, Farley
in Webster (1993) in Darroch (2005) (inovativnost – splošno, s petimi oz. šestimi spre-
menljivkami), Capon et al. (1992) (produktne, okoljske, formalno organizacijske, nefor-
malne organizacijske in inovacije na področju strategij), Dibrell, Craig in Hansen (2011)
(splošno inovativnost s tremi spremenljivkami), Bigliardi in Dormio (2009) (outputi oz.
učinki inovacij, faktorji, ki vplivajo na inovativnost), Madrid-Guijarro, Garcia in Van Au-
ken (2009) (produktne, procesne in management inovacije), Orfila-Sintes, Crespi-Cladera
in Martinez-Ros (2005) in Chen (2011) (inovacije v hotelih), Chang, Gong in Shum (2011)
(inkrementalne in radikalne inovacije), Martınez-Roman, Gamero in Tamayo (2011) (ra-
ven radikalnosti produktnih in procesnih inovacij), Jiménez-Jiménez in Sanz-Valle (2011)
(produktne, procesne in administrativne inovacije), Ngo in O'Cass (2013) (sposobnost teh-
noloških inovacij, sposobnost netehnoloških inovacij), García-Morales, Jiménez-Barrionu-
evo in Gutiérrez-Gutiérrez (2012) (organizacijske inovacije) ter Thakur in Hale (2013) (sto-
ritvene inovacije).
V Tabeli 5 prikazujemo mere za inovativnost v turistični panogi, spremenljivke in raz-
iskave, od koder so bile spremenljivke povzete.

32
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39