Page 33 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 33
izvedba raziskave
Tabela 4: Dimenzije okolja podjetja
Dim Spremenljivke Avtorji
Naše podjetje ima dostop do razpoložljivih finančnih sredstev za raziskave in Radas in Božič
Zunanje okolje razvoj. 2009
V zadnjih 3 letih smo bili prejemniki državne finančne pomoči za
vzpodbujanje inovativnosti.
V zadnjih 3 letih smo bili prejemniki finančne pomoči lokalnega okolja za
vzpodbujanje inovativnosti.
Pretežno poslujemo na domačem trgu.
Pretežno poslujemo na tujih trgih.
Človeški Naši zaposleni veljajo za najboljše v naši panogi. Subramaniam
kapital
Naši zaposleni so kreativni in bistri.. in Youndt
Naši zaposleni so strokovnjaki na svojih področjih dela. 2005
Naši zaposleni razvijajo nove ideje in novo znanje.
Porazdelitev moči Organizacijsk Socialni kapital Naši zaposleni so vajeni sodelovanja in timskega dela pri reševanju težav. Subramaniam
i kapital
Naši zaposleni med seboj širijo informacije in se učijo drug od drugega. in Youndt
Naši zaposleni izmenjujejo ideje z zaposlenimi na drugih področjih znotraj 2005
podjetja.
Naši zaposleni prenašajo znanje z enega oddelka na drugega.
Naše podjetje uporablja patente in licence, ko želi shranjevati znanje. Subramaniam
Naše podjetje temelji na dragocenih idejah in metodah dela. in Youndt
Naše podjetje skoraj vse znanje hrani znotraj podjetja, informacijske podpore 2005
in procesov (internih priročnikih, podatkovnih bazah ipd.).
Zaposleni na nižjih delovnih mestih v podjetju nimajo moči odločanja. Çakar in
Vodja poudari svojo moč in avtoriteto, ko delegira delo podrejenim. Ertürk 2010
Vodje ne sprašujejo za mnenje podrejenih.
Vodje se izogibajo druženju s svojimi podrejenimi.
Podrejeni ne nasprotujejo odločitvam vodstva.
Vodja vedno sam opravi težje in pomembnejše naloge.
Pri svojem delu zaposleni dobijo natančna navodila za delo in vedo, kaj se od Çakar in
Izogibanje njih pričakuje. Ertürk 2010
negotovosti
Vodstvo pričakuje od zaposlenih, da pri svojem delu skrbno sledijo navodilom
in proceduram.
Standardizirani delovni procesi so zaposlenim v pomoč.
Raje imamo standardizirane delovne procese kot da bi zaposlenim omogočali
inovativnost pri svojem delu.
Individualizem V našem podjetju je zadovoljstvo tima bolj pomembno od nagrad za Çakar in
proti kolektivizem
posameznika. Ertürk 2010
V našem podjetju je uspeh tima pomembnejši do uspeha posameznika.
V našem podjetju je delati v timu bolje kot delati sam.
V našem podjetju so skupne odločitve bolj relevantne od odločitve vsakega
posameznika.
Za vsak projekt odločitve sprejema tisti, ki je zadolžen za uspeh tega projekta. Çakar in
Opolno- Odločitve sprejemajo tam, kjer imajo najboljši dostop do informacij. Ertürk 2010
močenje
Vsak je zase prepričan, da lahko pozitivno vpliva na uspeh.
Vsi zaposleni so udeleženi pri planiranju (na kratki in na dolgi rok).
31
Tabela 4: Dimenzije okolja podjetja
Dim Spremenljivke Avtorji
Naše podjetje ima dostop do razpoložljivih finančnih sredstev za raziskave in Radas in Božič
Zunanje okolje razvoj. 2009
V zadnjih 3 letih smo bili prejemniki državne finančne pomoči za
vzpodbujanje inovativnosti.
V zadnjih 3 letih smo bili prejemniki finančne pomoči lokalnega okolja za
vzpodbujanje inovativnosti.
Pretežno poslujemo na domačem trgu.
Pretežno poslujemo na tujih trgih.
Človeški Naši zaposleni veljajo za najboljše v naši panogi. Subramaniam
kapital
Naši zaposleni so kreativni in bistri.. in Youndt
Naši zaposleni so strokovnjaki na svojih področjih dela. 2005
Naši zaposleni razvijajo nove ideje in novo znanje.
Porazdelitev moči Organizacijsk Socialni kapital Naši zaposleni so vajeni sodelovanja in timskega dela pri reševanju težav. Subramaniam
i kapital
Naši zaposleni med seboj širijo informacije in se učijo drug od drugega. in Youndt
Naši zaposleni izmenjujejo ideje z zaposlenimi na drugih področjih znotraj 2005
podjetja.
Naši zaposleni prenašajo znanje z enega oddelka na drugega.
Naše podjetje uporablja patente in licence, ko želi shranjevati znanje. Subramaniam
Naše podjetje temelji na dragocenih idejah in metodah dela. in Youndt
Naše podjetje skoraj vse znanje hrani znotraj podjetja, informacijske podpore 2005
in procesov (internih priročnikih, podatkovnih bazah ipd.).
Zaposleni na nižjih delovnih mestih v podjetju nimajo moči odločanja. Çakar in
Vodja poudari svojo moč in avtoriteto, ko delegira delo podrejenim. Ertürk 2010
Vodje ne sprašujejo za mnenje podrejenih.
Vodje se izogibajo druženju s svojimi podrejenimi.
Podrejeni ne nasprotujejo odločitvam vodstva.
Vodja vedno sam opravi težje in pomembnejše naloge.
Pri svojem delu zaposleni dobijo natančna navodila za delo in vedo, kaj se od Çakar in
Izogibanje njih pričakuje. Ertürk 2010
negotovosti
Vodstvo pričakuje od zaposlenih, da pri svojem delu skrbno sledijo navodilom
in proceduram.
Standardizirani delovni procesi so zaposlenim v pomoč.
Raje imamo standardizirane delovne procese kot da bi zaposlenim omogočali
inovativnost pri svojem delu.
Individualizem V našem podjetju je zadovoljstvo tima bolj pomembno od nagrad za Çakar in
proti kolektivizem
posameznika. Ertürk 2010
V našem podjetju je uspeh tima pomembnejši do uspeha posameznika.
V našem podjetju je delati v timu bolje kot delati sam.
V našem podjetju so skupne odločitve bolj relevantne od odločitve vsakega
posameznika.
Za vsak projekt odločitve sprejema tisti, ki je zadolžen za uspeh tega projekta. Çakar in
Opolno- Odločitve sprejemajo tam, kjer imajo najboljši dostop do informacij. Ertürk 2010
močenje
Vsak je zase prepričan, da lahko pozitivno vpliva na uspeh.
Vsi zaposleni so udeleženi pri planiranju (na kratki in na dolgi rok).
31