Page 24 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 24
inovativ nost kot ključni dejav nik uspešnosti podjetja

Slika 6: Članki, glede na obravnavane tipe inovacij

Razprava

V nadaljevanju bomo iz našega nabora 152 člankov skupaj obravnavali avtorje, ki so
v povezavi z inovativnostjo raziskovali iste ali podobne dimenzije (mreženje na ravni pod-
jetja ali destinacije, uporaba IKT, majhna in srednje velika podjetja, trajnostni razvoj, itd).
Ta okvir tvori osnovo za razpravo v nadaljevanju tega poglavja.

Podjetje lahko učinkoviteje razvija svoje inovacijske aktivnosti, če je vključeno v mre-
žo z različnimi deležniki, predvsem dobavitelji, kupci, konkurenti in raziskovalnimi or-
ganizacijami. Grozdi in mreže so oblika institucionalne inovacije, ki izboljšujejo konku-
renčnost na nacionalni, regionalni ravni in ravni podjetja (Hjalager 2010). Mreže so lahko
inkubatorji inovativnih zamisli in s tem tudi novih podjetij, zato mreženje lahko vpliva na
konkurenčnost turističnega sektorja (Malakauskaite in Navickas 2010). Znanstveno znanje
in inovacije se preko mreže lažje prenašajo (Hoarau in Kline 2014), prav tako je s pomočjo
mreže podjetju lažje priti do zunanjega znanja, ki je ključno pri razvijanju inovacij (Hoarau
2014; Johannesson 2012; Weidenfeld 2013). Pomen mreženja ali grozdenja za prenos zna-
nja med raznimi deležniki so prepoznali Weidenfeld, Butler in Williams (2010), Weiden-
feld, Williams in Butler (2010) ter McLeod, Vaughan in Edwards (2010). Poleg turističnih
deležnikov pa morajo biti v mreže vključene še druge javne in zasebne organizacije (Plaza,
Galvez-Galvez in Gonzalez-Flores 2011) ter na voljo mora biti inovativno vodstvo in kolek-
tivno delovanje (Paget, Dimanche in Mounet 2010). Mreženje je pomembno tudi na po-
dročju športnega turizma (Wasche in Woll 2013), kot tudi turizma na podeželju. Dobro je,
če turistične kmetije postanejo članice mreže, saj lahko tako izboljšajo konkurenčnost in
22
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29