Page 32 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 32
inovativ nost kot ključni dejav nik uspešnosti podjetja

Tabela 3: Dimenzije tehnološkega razvoja

Dim Spremenljivke Avtorji

Tehnološke kompetenc Naše podjetje ima registrirane patente ali zaščitene določene blagovne Lokshin, Van

znamke. Gils in Bauer

V zadnjih 3 letih smo zaščitili ali registrirali patent ali intelektualno 2009
lastnino.

V podjetju imamo zaposlene, ki dnevno spremljajo dogajanje v naši
panogi in ugotavljajo, ali je tehnološka opremljenost našega podjetja

dovolj posodobljena.

Če obstaja tehnologija, ki bi jo lahko naše podjetje uporabilo, jo vedno

nabavimo.

Ena od naših največjih prednosti je strokovno znanje na področju Kyrgidou in

Tehnične tehnologije. Spyropoulou
sposobnosti
Ena od naših največjih prednosti je razvijanje tehnološko naprednih 2013
produktov oz. storitev.

Naši zaposleni so v zadnjih treh letih občutno izboljšali znanje in veščine

na področju tehnologije in tehnološkega razvoja.

Zunanje in notranje okolje so v svojih raziskavah proučevali Keizer, Dijstra in Hal-
man (2002), Radas in Božic (2009) ter Varis in Littunen (2010). Chang, Gong in Shum
(2011) so se še posebej osredotočili na usmerjenost h kupcu in na usposabljanje zaposlenih.
Med dimenzije notranjega okolja podjetja, ki lahko ključno vplivajo na inovativnost, šteje-
mo tudi intelektualni kapital podjetja, kamor sodijo človeški, socialni in organizacijski ka-
pital (Subramaniam in Youndt, 2005). Notranje okolje so proučevali še Chang in Hughes
(2012) (značilnosti organizacije, socialni kontekst, uspešnost managementa (doseganje ci-
ljev)), Jiménez-Jiménez in Sanz-Valle (2011) (pridobivanje znanja, širjenje znanja, raba zna-
nja, organizacije in organizacijsko učenje), Dibrell, Craig in Hansen (2011) (marketinška
orientiranost), Chen (2011) (vizija, vključenost, podpora inovacijam, usmerjenost k ciljem,
sodelovanje oz. timsko delo), Deshpande, Farley in Webster (1993) (usmerjenost h kupcu
in korporacijska kultura). Tudi organizacijska kultura se je večkrat izkazala kot pomem-
ben dejavnik inovativnosti podjetja. S posameznimi dimenzijami organizacijske kulture so
se v svojih raziskavah ukvarjali Su, Xie in Li (2011) (porazdelitev moči, individualizem/ko-
lektivizem), Çakar in Ertürk (2010) (porazdelitev moči, izogibanje negotovosti, individu-
alizem/kolektivizem, moškost proti ženskost, opolnomočenje) ter Tajeddini in Trueman
(2012) (individualizem, porazdelitev moči, dolgoročna orientiranost).

V Tabeli 4 prikazujemo mere za okolje, ki smo jih uporabili v naši raziskavi, spremen-
ljivke in raziskave, od koder so bile spremenljivke povzete.

30
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37