Page 30 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 30
inovativ nost kot ključni dejav nik uspešnosti podjetja

Tabela 1: Dimenzije podjetniške orientiranosti

Dim Spremenljivke Avtorji

Nagnjenost k V primerjavi s konkurenti je naše podjetje nagnjeno k tveganim odločitvam. Aktan in
tveganju Bulut 2008
Večina ljudi v našem podjetju je pripravljena prevzemati tveganja.

Naše podjetje je zelo tolerantno do visoko tveganih projektov.

Lastnost zaposlenega, da upa tvegati, v našem podjetju razumemo kot

pozitivno lastnost.

Naše podjetje večkrat prične z aktivnostmi, ki jih kasneje naši konkurenti Aktan in

Proaktivnost posnemajo. Bulut 2008,

Naše podjetje je vedno korak pred konkurenti pri uvajanju novih idej in Nasution
et al. 2011
novih produktov, novih tehnologij ali novih metod poslovanja.

Vedno iščemo priložnosti za izboljšanje našega poslovanja.

Vedno iščemo nove poslovne priložnosti

Glede na konkurenco smo prvi, ki odreagiramo na spremembe na trgu

Usmerjenost h kupcu Avtonomija Agresivnost Glede na poslovno okolje v naši panogi, moramo delovati drzno, podjetno Aktan in
(konkurenčna)
in brez predsodkov, če želimo doseči cilje. Bulut 2008

Naše podjetje deluje zelo tekmovalno.

Naše podjetje na vsak način želi povečati tržni delež na račun

onemogočanja in zmanjšanja konkurence.

Zaposleni prevzemajo odgovornost za svoje delovne naloge Nasution et

Od zaposlenih pričakujemo, da bodo opravili svoje delo tudi samo z al. 2011

minimalno pomočjo in nadzorom.

Zaposleni so prepričani, da je njihovo delo pomembno.

Dobro poznamo naše konkurente. Tajeddini
2010
Vemo, kakšno mnenje imajo naši kupci o vrednosti naših produktov in
storitev.

Večjo pozornost namenjamo kupcem kot konkurentom

Interese kupca postavljamo vedno na prvo mesto, tudi pred interesi
lastnikov

Verjamemo, da naše podjetje obstaja predvsem za zadovoljevanje potreb
kupcev.

Mreženje so v svojih raziskavah merili Tepic et al. (2012) (sposobnost pridobivanja,
sposobnost prilagajanja oz. prisvajanja, sposobnost transformacije in sposobnost eksploati-
ranja), Varis in Littunen (2010) (pomembnost sodelovanja z različnimi skupinami partner-
jev), Zeng, Xie in Tam (2010) (sodelovanje z drugimi podjetji, kamor sodijo dobavitelji in
konkurenti, sodelovanje z vladnimi agencijami oz inštituti, sodelovanje z raziskovalnim in-
štitucijami in univerzami, sodelovanje z bankami in ponudniki tehnologije), Ritter in Ge-
munden (2003) (dostopnost do virov, koliko je HR management naklonjen in usmerjen k
mreženju), Ritter in Gemunden (2004) (na kakšni ravni management planira, organizira
in nadzoruje mreženje ter kakšne so socialne in specifične kompetence zaposlenih, ki so od-
govorni za mreženje v podjetju).

28
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35