Page 159 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 159
Empirična raziskava 159
Vzorec in proces zbiranja podatkov
V trgovskih podjetjih na področju Bosne in Hercegovine je bila empirič-
na raziskava izvedena v novembru in decembru leta 2013. Za zbiranje po-
datkov je bil izdelan in uporabljen anketni vprašalnik, ki je bil predhodno
testiran na desetih managerjih bosanskih podjetij. Testiranje je bilo op-
ravljeno v mesecu septembru, leta 2013. Ti managerji so bili kasneje tudi
vključeni v raziskavo. Pilotsko testiranje anketnega vprašalnika z desetimi
vodilnimi delavci smo izvedli s ciljem zbiranja dodatnih informacij. Pred-
met raziskave je bil preučiti vpliv dejavnikov na management znanja ter nji-
hovega vpliva na uspešnost poslovanja v malih, srednjih in velikih podje-
tjih v Bosni in Hercegovini. V raziskavo vključenim podjetjem smo poslali
anketni vprašalnik z nagovorom po elektronski pošti (kjer je bila ta dos-
topna), v nasprotnem pa smo anketni vprašalnik poslali po pošti s povrat-
no ovojnico. Anketni vprašalnik je bil naslovljen na anketirance v podjetju,
tj. višjemu in srednjemu managementu v podjetju. V primeru elektronske
pošte so bile ankete poslane na elektronski naslov vodij v podjetju in ne na
splošni elektronski naslov podjetja. Na tak način smo zagotovili ustrezno
stopnjo odzivnosti s strani anketiranih podjetij. Pred pošiljanjem anketnih
vprašalnikov v posamezno podjetje smo opravili telefonski razgovor oziro-
ma, kjer je bilo to mogoče, smo opravili tudi osebni obisk, v katerem smo
predstavili namen in cilje raziskave. Za odgovor na poslani anketni vpra-
šalnik smo podjetjem dali na voljo štirinajst dni. V primeru, da odgovora v
tem času nismo dobili, pa smo jih po treh tednih ponovno pozvali.
Ciljno populacijo so predstavljali poslovni subjekti iz dejavnosti trgo-
vine v BiH od najmanj 10 do 600 zaposlenih (velika, srednje velika in mala
podjetja). V raziskavo so bila vključena podjetja, opredeljena po natančnej-
ši klasifikaciji dejavnosti trgovine, torej vse trgovine na debelo in trgovine
na drobno (vse od klasifikacijske številka 50.1 do 52.63) vključno z drugo
trgovino na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic.
Vir podatkov je bil Poslovni register Gospodarske zbornice BiH in
Uprava za indirektno obdavčevanje BiH, ki sta zanesljiva vira za poslovne
subjekte v BiH, ki so v sistemu DDV.
Na podlagi podatkov iz Poslovnega registra (Poslovni registar u Bosni
i Hercegovini 2010) je 2.232 vseh registriranih trgovinskih podjetij, ven-
dar smo imeli popolne podatke za 1.657 podjetij. Anketni vprašalniki so
bili poslani po celi Bosni in Hercegovini, torej po Federaciji BiH z 10 kan-
toni, Republiki Srbski in Brčko distriktu, nazaj smo jih prejeli 317 vgpra-
šalnikov (14,2 % odzivnost vseh registriranih trgovinskih podjetij oziroma
19,1 % odzivnost na poslane anketne vprašalnike). Torej vzorec predsta-
vlja n = 317 vprašalnikov, kar je dovolj za preučitev vplivov med spremen-
ljivkami.
Vzorec in proces zbiranja podatkov
V trgovskih podjetjih na področju Bosne in Hercegovine je bila empirič-
na raziskava izvedena v novembru in decembru leta 2013. Za zbiranje po-
datkov je bil izdelan in uporabljen anketni vprašalnik, ki je bil predhodno
testiran na desetih managerjih bosanskih podjetij. Testiranje je bilo op-
ravljeno v mesecu septembru, leta 2013. Ti managerji so bili kasneje tudi
vključeni v raziskavo. Pilotsko testiranje anketnega vprašalnika z desetimi
vodilnimi delavci smo izvedli s ciljem zbiranja dodatnih informacij. Pred-
met raziskave je bil preučiti vpliv dejavnikov na management znanja ter nji-
hovega vpliva na uspešnost poslovanja v malih, srednjih in velikih podje-
tjih v Bosni in Hercegovini. V raziskavo vključenim podjetjem smo poslali
anketni vprašalnik z nagovorom po elektronski pošti (kjer je bila ta dos-
topna), v nasprotnem pa smo anketni vprašalnik poslali po pošti s povrat-
no ovojnico. Anketni vprašalnik je bil naslovljen na anketirance v podjetju,
tj. višjemu in srednjemu managementu v podjetju. V primeru elektronske
pošte so bile ankete poslane na elektronski naslov vodij v podjetju in ne na
splošni elektronski naslov podjetja. Na tak način smo zagotovili ustrezno
stopnjo odzivnosti s strani anketiranih podjetij. Pred pošiljanjem anketnih
vprašalnikov v posamezno podjetje smo opravili telefonski razgovor oziro-
ma, kjer je bilo to mogoče, smo opravili tudi osebni obisk, v katerem smo
predstavili namen in cilje raziskave. Za odgovor na poslani anketni vpra-
šalnik smo podjetjem dali na voljo štirinajst dni. V primeru, da odgovora v
tem času nismo dobili, pa smo jih po treh tednih ponovno pozvali.
Ciljno populacijo so predstavljali poslovni subjekti iz dejavnosti trgo-
vine v BiH od najmanj 10 do 600 zaposlenih (velika, srednje velika in mala
podjetja). V raziskavo so bila vključena podjetja, opredeljena po natančnej-
ši klasifikaciji dejavnosti trgovine, torej vse trgovine na debelo in trgovine
na drobno (vse od klasifikacijske številka 50.1 do 52.63) vključno z drugo
trgovino na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic.
Vir podatkov je bil Poslovni register Gospodarske zbornice BiH in
Uprava za indirektno obdavčevanje BiH, ki sta zanesljiva vira za poslovne
subjekte v BiH, ki so v sistemu DDV.
Na podlagi podatkov iz Poslovnega registra (Poslovni registar u Bosni
i Hercegovini 2010) je 2.232 vseh registriranih trgovinskih podjetij, ven-
dar smo imeli popolne podatke za 1.657 podjetij. Anketni vprašalniki so
bili poslani po celi Bosni in Hercegovini, torej po Federaciji BiH z 10 kan-
toni, Republiki Srbski in Brčko distriktu, nazaj smo jih prejeli 317 vgpra-
šalnikov (14,2 % odzivnost vseh registriranih trgovinskih podjetij oziroma
19,1 % odzivnost na poslane anketne vprašalnike). Torej vzorec predsta-
vlja n = 317 vprašalnikov, kar je dovolj za preučitev vplivov med spremen-
ljivkami.