Page 155 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 155
Empirična raziskava
Preglednica 14: Področja merjenja elementov človeškega kapitala.
Elementi – področje Avtor
Dodatno usposabljanje
Znanje Davidsson in Honig 2003;
Veščine Kubr 2002;
Delovne izkušnje Bricklin 2001;
Vrednote Argyris 2002;
Bozbura, Beskese in Kahraman 2007.
Na podlagi navedenih področij človeški kapital smo oblikovali na- 155
slednja vprašanja, ki smo ih namenili ocenjevanju dejavnika človeškega ka-
pitala. Z oznako CKx smo označili zaporedno številko vprašanja za merje-
nje človeškega kapitala.
− CK1: V naši organizaciji se opiramo na znanje, ki so ga zaposleni
pridobili z dodatnim usposabljanjem.
− CK2: V naši organizaciji se opiramo na znanje posameznika.
− CK3: V naši organizaciji se opiramo na veščine posameznika.
− CK4: V naši organizaciji se opiramo na delovne izkušnje posame-
znika.
− CK5: V naši organizaciji se zaposleni zavzemajo za skupne vred-
note.
Uspešnost managementa znanja
Za področje uspešnosti managementa znanja bodo v empirični raziskavi
ocenjeni naslednji elementi: izboljšanje učinkovitosti in produktivnosti za-
poslenih, povečanja nabora spretnosti in znanja, izboljšanje odnosa z od-
jemalci, povečane fleksibilnosti, boljše izmenjave znanja med zaposlenimi,
boljša komunikacija in sodelovanje med zaposlenimi.
Preglednica 15 prikazuje področje, na katero se ponavadi nanašajo
vprašanja za merjenje elementov uspešnosti managementa znanja.
Preglednica 15: Področja merjenja elementov uspešnosti managementa znanja.
Elementi – Področje Avtor
Izboljšanje učinkovitosti in produktivnosti zaposlenih
Povečanja nabora spretnosti in znanja Darroch 2003;
Izboljšanje odnosa z odjemalci AlMashari, Zairi in AlAthari 2002.
Povečane fleksibilnosti
Boljše izmenjave znanja med zaposlenimi
Boljša komunikacija in sodelovanje med zaposlenimi
Na podlagi navedenih področij managementa znanja smo oblikovali
naslednja vprašanja, ki smo jih namenili ocenjevanju uspešnosti manage-
Preglednica 14: Področja merjenja elementov človeškega kapitala.
Elementi – področje Avtor
Dodatno usposabljanje
Znanje Davidsson in Honig 2003;
Veščine Kubr 2002;
Delovne izkušnje Bricklin 2001;
Vrednote Argyris 2002;
Bozbura, Beskese in Kahraman 2007.
Na podlagi navedenih področij človeški kapital smo oblikovali na- 155
slednja vprašanja, ki smo ih namenili ocenjevanju dejavnika človeškega ka-
pitala. Z oznako CKx smo označili zaporedno številko vprašanja za merje-
nje človeškega kapitala.
− CK1: V naši organizaciji se opiramo na znanje, ki so ga zaposleni
pridobili z dodatnim usposabljanjem.
− CK2: V naši organizaciji se opiramo na znanje posameznika.
− CK3: V naši organizaciji se opiramo na veščine posameznika.
− CK4: V naši organizaciji se opiramo na delovne izkušnje posame-
znika.
− CK5: V naši organizaciji se zaposleni zavzemajo za skupne vred-
note.
Uspešnost managementa znanja
Za področje uspešnosti managementa znanja bodo v empirični raziskavi
ocenjeni naslednji elementi: izboljšanje učinkovitosti in produktivnosti za-
poslenih, povečanja nabora spretnosti in znanja, izboljšanje odnosa z od-
jemalci, povečane fleksibilnosti, boljše izmenjave znanja med zaposlenimi,
boljša komunikacija in sodelovanje med zaposlenimi.
Preglednica 15 prikazuje področje, na katero se ponavadi nanašajo
vprašanja za merjenje elementov uspešnosti managementa znanja.
Preglednica 15: Področja merjenja elementov uspešnosti managementa znanja.
Elementi – Področje Avtor
Izboljšanje učinkovitosti in produktivnosti zaposlenih
Povečanja nabora spretnosti in znanja Darroch 2003;
Izboljšanje odnosa z odjemalci AlMashari, Zairi in AlAthari 2002.
Povečane fleksibilnosti
Boljše izmenjave znanja med zaposlenimi
Boljša komunikacija in sodelovanje med zaposlenimi
Na podlagi navedenih področij managementa znanja smo oblikovali
naslednja vprašanja, ki smo jih namenili ocenjevanju uspešnosti manage-