Page 174 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 174
avniki uspešnosti managementa znanja: Primer trgovine v državi v razvoju

Vodenje
Trditev »Management je naklonjen managementu znanja« (V7) premalo
diskriminira med odgovori, saj so se anketirani s trditvijo strinjali ali zelo
strinjali. Zaradi tega omenjene trditve ne vključimo v faktorsko analizo.

Kaiser-Meyer-Olkinova (KMO) mera vzorčne ustreznosti in Bar-
tlettov test sferičnosti pokažeta, da je model ustrezen za faktorsko analizo
(KMO = 0,62; χ2 = 668,1, p < 0,001).

Preglednica 23: Kaiser-Meyer-Olkinov (KMO) in Bartlettov test sferičnosti za konstrukt vo-
denje.

Vodenje

KMO 0,62

χ2 668,1

174 p < 0,001

Z enim faktorjem pojasnimo 37,6 % variance merjenih spremenljivk.
Trditev »Vodja spodbuja ustvarjanje, izmenjavo in uporabo znanja« je
imela utež na faktorju < 0,30. Koeficient zanesljivosti je izračunan na pod-
lagi preostalih trditev in znaša 0,76. Merjenje vodenja je bilo torej zaneslji-
vo.

Preglednica 24: Faktorska struktura po metodi glavnih osi in varimax rotaciji, delež pojasnjene
variance in zanesljivost merjenja (prikazane uteži > 0,30).

V1 vodja deluje kot katalizator za management znanja. h2 F1
V2 Management vzpostavlja potrebne pogoje za management znanja. 0,90 0,95
V3 Management deluje kot vzor za želeno vedenje. 0,28 0,52
V4 Vodja spodbuja ustvarjanje, izmenjavo in uporabo znanja. 0,46 0,68
V5 Management priznava management znanja kot pomemben dejavnik poslovnega uspeha. 0,06
V6 Management izkazuje zavezanost managementu znanja. 0,45 0,67
Delež pojasnjene variance 0,12 0,34
Cronbachov α1 37,6 %
0,76
* h2 = komunaliteta; F = faktor1

Informacijska-komunikacijska tehnologija
Podatki so ustrezni za faktorsko analizo (KMO  =  0,61; χ2 =1501,34,
p < 0,001).

1 Calculated on the basis of statements not including V4.
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179