Page 22 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 22
Dejavniki uspešnosti managementa znanja: Primer trgovine v državi v razvoju

Slika 1: Dejavniki vpliva na management znanja.

Skladno z namenom in cilji raziskave smo postavili in preverjali nas-
lednje hipoteze:

− H1: Organizacijska kultura statistično pomembno vpliva na us-

22 pešnost managementa znanja na primeru trgovskih podjetij v
BiH.

− H2: Vodenje statistično pomembno vpliva na uspešnost manage-

menta znanja na primeru trgovskih podjetij v BiH.

− H3: Informacijska-komunikacijska tehnologija statistično po-

membno vpliva na uspešnost managementa znanja na primeru tr-
govskih podjetij v BiH.

− H4: Sistem nagrajevanja statistično pomembno vpliva na uspeš-

nost managementa znanja na primeru trgovskih podjetij v BiH.

− H5: Organizacijska struktura statistično pomembno vpliva na

uspešnost managementa znanja na primeru trgovskih podjetij v
BiH.

− H6: Človeški kapital statistično pomembno vpliva na uspešnost

managementa znanja na primeru trgovskih podjetij v BiH.

− H7: Management znanja pozitivno vpliva na finančno uspešnost

poslovanja trgovskih podjetij v BIH.

− H8: Management znanja pozitivno vpliva na nefinančno uspeš-

nost poslovanja trgovskih podjetij v BiH.
Empirična raziskava je namenjena tudi preverjanju vpliva managemen-
ta znanja na uspešnost poslovanja organizacij. Uspešnost poslovanja smo
merili s finančnimi in nefinančnimi kazalniki, kajti predhodne raziska-
ve (DeTienne in Jackson 2001; Holsapple in Joshi 2004; Holsapple in Jo-
nes 2005) nakazujejo, da management znanja vpliva na različne vidike kon-
kurenčnosti podjetja. Pri tem je bila večina do sedaj opravljenih raziskav
osredotočena na finančne kazalnike (Vaccaro, Parente in Velaso 2010) in
zanemarja mehke nefinančne kazalnike. V naši raziskavi nas bodo vodi-
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27