Page 25 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 25
Uvod 25

hičnosti in centraliziranosti organizacijske strukture poleg sodelovanja za-
poslenih pri prenovi poslovnih procesov.

Dobičkonosnost kot finančni kazalnik je merjena skozi vprašanje, ali
je bila dobičkonosnost sredstev (ROA, v %) v preteklem letu nad povpreč-
jem panoge. Kot ostala vprašanja, je ta merjena s pomočjo Likertove lestvi-
ce od 1 do 5. Tržni delež kot nefinančni kazalnik pri uspešnosti poslovanja
je ocenjen primerjalno gledano z najpomembnejšimi konkurenti podjetja.

Obdelavo podatkov v raziskavi smo opravili s pomočjo metodologije
linearnih strukturnih enačb (angl. structural equation modeling – SEM)
in v ta namen uporabili programski paket LISREL avtorjev Jöreskoga in
Sörbroma (1993). S to metodologijo smo ugotavljali, ali hipotetične pove-
zave med konstrukti oz. latentnimi spremenljivkami držijo ali ne. Ekso-
gene in endogene konstrukte smo merili s pomočjo opazovanih merskih
spremenljivk oz. indikatorjev, ki so lahko sestavljeni iz ene ali več postavk
(Škerlavaj 2003, 34). Kot smo že v načrtu raziskovanja napovedali, smo
pred ocenjevanjem celotnega modela s sistemom strukturnih enačb izved-
li faktorsko analizo. Z analizo smo želeli izvedeti, ali izbrane merske spre-
menljivke pomenijo dobro mero za izbrane konstrukte.

Odvisne spremenljivke v modelu smo predstavili s posameznimi kazal-
niki uspešnosti managementa znanja (izboljšanje učinkovitosti in produk-
tivnosti zaposlenih, povečanje nabora spretnosti in znanja, izboljšanje od-
nosov z odjemalci, povečanje fleksibilnosti, boljša izmenjava znanja med
zaposlenimi, boljša komunikacija in sodelovanje med zaposlenimi). Neod-
visne spremenljivke bodo elementi posameznega vplivnega dejavnika skla-
dno s predhodno opravljeno faktorsko analizo. Poleg glavnih neodvisnih
spremenljivk smo v analizo vključili še nekatere kontrolne spremenljivke
(starost anketirancev, stalnost v podjetju v smislu delovnih izkušenj ipd.)
in neprave spremenljivke (spol anketirancev, velikost podjetja, klasifikaci-
ja dejavnosti trgovine).
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30