Page 21 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 21
Uvod
Preglednica 1: Pregled ključnih dejavnikov uspešnosti managementa znanja.
Avtor Leto Dejavnik
Nonaka in Takeuchi 1995 MeCTIP model: makro okolje, organizacijska kultura, tehnologija, infor-
macije in ljudje.
Earl
2002 Informacijska tehnologija, ljudje in kultura podjetja.
Skryme in Amidon
Povezava z imperativom poslovanja, vizija poslovanja, vodenje, kreativno
Holsapple in Joshi
1997 znanje in izmenjevalna kultura, nenehno učenje, informacijska tehnologija in
Davenport in Prusak
sistematični organizacijski procesi znanja.
Liebowitz
1999 Vodenje, vpliv virov, vpliv okolja.
Arthur Anderson Busi-
ness Consulting Namen in jezik, standard in fleksibilna struktura znanja, poti za prenos znanja,
Holsapple in Joshi
1998 organizacijska kultura, tehnična in organizacijska infrastruktura, motivacijske
Hasanli
prakse in podpora managementa.
Davenport in Probst
1999 Strategija s podporo vodstva, elementi MZ, znanje, sistemi in orodja, izmenja-
Bixler va znanja in podporna kultura.
Choureides, Longbottom
in Murphy 1999 Informacijska tehnologija, ljudje, korporativna kultura.
Mathi
2000 Kultura, vodenje, tehnologija, motivacija zaposlenih, zunanji dejavniki. 21
Akhavan, Jafari in Fathian
2002 Vodenje, organizacijska kultura, struktura, vloga in odgovornosti, IT in mer-
Du Plessis jenje.
Yang
Chong in Chong 2002 Vodenje, organizacijska politika, delitev znanja, struktura informacijskih siste-
Yang, Fang in Lin mov.
Zheng, Yang in McLean
Zuzeviciute in Terese- 2002 Vodenje, organizacijska tehnologija in učenje.
viciene
Watanabe, Benton in Se- 2003 Strategija, ljudje (vodstvo, organizacijska klima in kultura, izobraževanje), in-
noo formacijska tehnologija, kakovost in trženje in inovativnost.
Chenari, Nazem in Safari 2004 Kultura, organizacija MZ, infrastruktura sistemov in IT.
Girneine 2006 Strategija managementa znanja, izobraževanje uporabnikov podpora in za-
vezanost vodstva, poslovni procesi, mreža znanja, organizacijska kultura.
2007 Inovativnost.
2007 Vodenje in kultura.
2009 Implementacija znanja, uporaba znanja.
2010 Organizacijsko znanje in strategija.
2010 Organizacijska kultura, struktura in strategija.
2010 Upravljanje s človeškimi viri.
2011 Vodenje, organizacijska kultura, organizacijska kontrola in delovni stil.
2013 Strategija, organizacijska kultura, intelektualni kapital, učeča se organizaci-
ja, vodenje.
2014 Organizacijska kultura, strukture, učenje, inovacije.
S pomočjo empirične raziskave smo ocenili vpliv in odgovorili na
vprašanje, v kolikšni meri dejavniki, kot so organizacijska kultura, človeš-
ki kapital, informacijska-komunikacijska tehnologija, sistemi nagrajevanja,
organizacijske strukture in vodenje, vplivajo na management znanja. Re-
zultati raziskave bodo pomagali podjetjem v BiH, da v prihodnosti name-
nijo več pozornosti tem dejavnikom, najdejo ključ do uspešnega izvajanja
managementa znanja in s tem povečajo svoje možnosti za uspeh v turbulen-
tnem in konkurenčnem globalnem okolju.
Preglednica 1: Pregled ključnih dejavnikov uspešnosti managementa znanja.
Avtor Leto Dejavnik
Nonaka in Takeuchi 1995 MeCTIP model: makro okolje, organizacijska kultura, tehnologija, infor-
macije in ljudje.
Earl
2002 Informacijska tehnologija, ljudje in kultura podjetja.
Skryme in Amidon
Povezava z imperativom poslovanja, vizija poslovanja, vodenje, kreativno
Holsapple in Joshi
1997 znanje in izmenjevalna kultura, nenehno učenje, informacijska tehnologija in
Davenport in Prusak
sistematični organizacijski procesi znanja.
Liebowitz
1999 Vodenje, vpliv virov, vpliv okolja.
Arthur Anderson Busi-
ness Consulting Namen in jezik, standard in fleksibilna struktura znanja, poti za prenos znanja,
Holsapple in Joshi
1998 organizacijska kultura, tehnična in organizacijska infrastruktura, motivacijske
Hasanli
prakse in podpora managementa.
Davenport in Probst
1999 Strategija s podporo vodstva, elementi MZ, znanje, sistemi in orodja, izmenja-
Bixler va znanja in podporna kultura.
Choureides, Longbottom
in Murphy 1999 Informacijska tehnologija, ljudje, korporativna kultura.
Mathi
2000 Kultura, vodenje, tehnologija, motivacija zaposlenih, zunanji dejavniki. 21
Akhavan, Jafari in Fathian
2002 Vodenje, organizacijska kultura, struktura, vloga in odgovornosti, IT in mer-
Du Plessis jenje.
Yang
Chong in Chong 2002 Vodenje, organizacijska politika, delitev znanja, struktura informacijskih siste-
Yang, Fang in Lin mov.
Zheng, Yang in McLean
Zuzeviciute in Terese- 2002 Vodenje, organizacijska tehnologija in učenje.
viciene
Watanabe, Benton in Se- 2003 Strategija, ljudje (vodstvo, organizacijska klima in kultura, izobraževanje), in-
noo formacijska tehnologija, kakovost in trženje in inovativnost.
Chenari, Nazem in Safari 2004 Kultura, organizacija MZ, infrastruktura sistemov in IT.
Girneine 2006 Strategija managementa znanja, izobraževanje uporabnikov podpora in za-
vezanost vodstva, poslovni procesi, mreža znanja, organizacijska kultura.
2007 Inovativnost.
2007 Vodenje in kultura.
2009 Implementacija znanja, uporaba znanja.
2010 Organizacijsko znanje in strategija.
2010 Organizacijska kultura, struktura in strategija.
2010 Upravljanje s človeškimi viri.
2011 Vodenje, organizacijska kultura, organizacijska kontrola in delovni stil.
2013 Strategija, organizacijska kultura, intelektualni kapital, učeča se organizaci-
ja, vodenje.
2014 Organizacijska kultura, strukture, učenje, inovacije.
S pomočjo empirične raziskave smo ocenili vpliv in odgovorili na
vprašanje, v kolikšni meri dejavniki, kot so organizacijska kultura, človeš-
ki kapital, informacijska-komunikacijska tehnologija, sistemi nagrajevanja,
organizacijske strukture in vodenje, vplivajo na management znanja. Re-
zultati raziskave bodo pomagali podjetjem v BiH, da v prihodnosti name-
nijo več pozornosti tem dejavnikom, najdejo ključ do uspešnega izvajanja
managementa znanja in s tem povečajo svoje možnosti za uspeh v turbulen-
tnem in konkurenčnem globalnem okolju.