Page 20 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 20
Dejavniki uspešnosti managementa znanja: Primer trgovine v državi v razvoju
− nagrajevanja,
− vodenja zaposlenih,
− strukture podjetja in
− ravnanja s človeškimi viri.
Delo je namenjeno tako teoretikom, ki želijo poglobiti svoje razume-
vanje preučevanega področja, kakor tudi managerjem v podjetjih, ki želijo
naša spoznanja uveljaviti v praksi.
Osnovni cilji raziskave so:
− na podlagi analize in sinteze svetovne in domače literature preuči-
ti področje managementa znanja, še posebej dejavnikov vpliva na
uspešnost managementa znanja;
− z uporabo anketnega vprašalnika ugotoviti kateri dejavniki vpli-
20 vajo na uspešnost managementa znanja na primerih podjetij iz
BiH;
− z uporabo anketnega vprašalnika oceniti vpliv managementa zna-
nja na poslovno uspešnost podjetij iz BiH, merjeno kot dobič-
konosnost in tržni delež;
− primerjati uspešnost managementa znanja med podjetji različnih
velikosti (velika, srednje velika in mala podjetja);
− zasnovati model dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost managemen-
ta znanja;
− s pomočjo izdelanega modela in pridobljenih spoznanj določi-
ti smernice za razvoj managementa znanja, ki lahko podjetjem iz
BiH zagotavljajo pridobivanje in ohranjanje trajnostne konku-
renčne prednosti.
Na podlagi preučevanja literature smo identificirali ključne dejavnike,
ki vplivajo na uspešnost managementa znanja, kot jih prikazujeta Pregle-
dnica 1 in Slika 1.
− nagrajevanja,
− vodenja zaposlenih,
− strukture podjetja in
− ravnanja s človeškimi viri.
Delo je namenjeno tako teoretikom, ki želijo poglobiti svoje razume-
vanje preučevanega področja, kakor tudi managerjem v podjetjih, ki želijo
naša spoznanja uveljaviti v praksi.
Osnovni cilji raziskave so:
− na podlagi analize in sinteze svetovne in domače literature preuči-
ti področje managementa znanja, še posebej dejavnikov vpliva na
uspešnost managementa znanja;
− z uporabo anketnega vprašalnika ugotoviti kateri dejavniki vpli-
20 vajo na uspešnost managementa znanja na primerih podjetij iz
BiH;
− z uporabo anketnega vprašalnika oceniti vpliv managementa zna-
nja na poslovno uspešnost podjetij iz BiH, merjeno kot dobič-
konosnost in tržni delež;
− primerjati uspešnost managementa znanja med podjetji različnih
velikosti (velika, srednje velika in mala podjetja);
− zasnovati model dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost managemen-
ta znanja;
− s pomočjo izdelanega modela in pridobljenih spoznanj določi-
ti smernice za razvoj managementa znanja, ki lahko podjetjem iz
BiH zagotavljajo pridobivanje in ohranjanje trajnostne konku-
renčne prednosti.
Na podlagi preučevanja literature smo identificirali ključne dejavnike,
ki vplivajo na uspešnost managementa znanja, kot jih prikazujeta Pregle-
dnica 1 in Slika 1.