Page 23 - Faganel, Armand, in Anita Trnavčević, 2016. Diskurz marketizacije javnega visokošolskega izobraževanja skozi časopisne članke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 23
Diskurzivna analiza

Pri iskanju izbora dnevnega časopisja je bila prvi kriterij branost in 23
razširjenost časnikov. Delo je edini slovenski nacionalni dnevnik, po bra-
nosti so pred njim le Slovenske novice, ki spadajo med rumeno časopis-
je. Dnevnik je pretežno bran v osrednji Sloveniji, medtem ko je Večer na-
menjen predvsem bralcem severovzhodne Slovenije in sta torej regionalna
dnevnika. Dnevnik Finance pa pokriva predvsem gospodarsko tematiko,
čeprav lahko zasledimo vedno pogosteje tudi politične in druge komentar-
je. V preglednici 1 lahko razberemo podatke o dosegu in branosti časnikov,
vključno z elektronskim dostopom. Vidimo, da sta najbolj brana časnika
Slovenske novice ter Žurnal 24, vendar ju zaradi specifičnosti načina po-
ročanja rumenega tiska nismo vključili v raziskavo, saj smo iskali predvsem
poglobljene komentarje in mnenja na obravnavano temo, ki jih v omenje-
nih dveh časnikih ni zaznati.

Preglednica 1: Nacionalna raziskava branosti dnevnikov, 2012.

Delo Doseg enega izida v 000
Dnevnik 6,7 114
Ekipa 5,6 96
Finance 1,6 27
Primorske novice 2,6 44
Slovenske novice 3,2 55
Večer 17,9 305
Žurnal 24 5,7 97
14,6 248
Vir: Valicon d. o. o. 2013.

V analizi smo uporabili 84 člankov iz nacionalnih dnevnih časopisov
z največjo naklado. Brezplačnike, regijske in tabloidne časopise smo izlo-
čili. Besedila v obdobju od 2000 do 2012 smo iskali preko zaključene sku-
pine ključnih besed in njihovih kombinacij na spletnih portalih časopisov
Dnevnik, Delo in Finance.

Časopis Dnevnik Delo Finance
Število člankov 24 50 10

Sledi spisek uporabljenih člankov, z navedenim avtorjem članka, naslo-
vom ter imenom časnika, kjer je bil članek objavljen.
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28