Page 23 - Faganel, Armand, in Anita Trnavčević, 2016. Diskurz marketizacije javnega visokošolskega izobraževanja skozi časopisne članke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 23
Diskurzivna analiza
Pri iskanju izbora dnevnega časopisja je bila prvi kriterij branost in 23
razširjenost časnikov. Delo je edini slovenski nacionalni dnevnik, po bra-
nosti so pred njim le Slovenske novice, ki spadajo med rumeno časopis-
je. Dnevnik je pretežno bran v osrednji Sloveniji, medtem ko je Večer na-
menjen predvsem bralcem severovzhodne Slovenije in sta torej regionalna
dnevnika. Dnevnik Finance pa pokriva predvsem gospodarsko tematiko,
čeprav lahko zasledimo vedno pogosteje tudi politične in druge komentar-
je. V preglednici 1 lahko razberemo podatke o dosegu in branosti časnikov,
vključno z elektronskim dostopom. Vidimo, da sta najbolj brana časnika
Slovenske novice ter Žurnal 24, vendar ju zaradi specifičnosti načina po-
ročanja rumenega tiska nismo vključili v raziskavo, saj smo iskali predvsem
poglobljene komentarje in mnenja na obravnavano temo, ki jih v omenje-
nih dveh časnikih ni zaznati.
Preglednica 1: Nacionalna raziskava branosti dnevnikov, 2012.
Delo Doseg enega izida v 000
Dnevnik 6,7 114
Ekipa 5,6 96
Finance 1,6 27
Primorske novice 2,6 44
Slovenske novice 3,2 55
Večer 17,9 305
Žurnal 24 5,7 97
14,6 248
Vir: Valicon d. o. o. 2013.
V analizi smo uporabili 84 člankov iz nacionalnih dnevnih časopisov
z največjo naklado. Brezplačnike, regijske in tabloidne časopise smo izlo-
čili. Besedila v obdobju od 2000 do 2012 smo iskali preko zaključene sku-
pine ključnih besed in njihovih kombinacij na spletnih portalih časopisov
Dnevnik, Delo in Finance.
Časopis Dnevnik Delo Finance
Število člankov 24 50 10
Sledi spisek uporabljenih člankov, z navedenim avtorjem članka, naslo-
vom ter imenom časnika, kjer je bil članek objavljen.
Pri iskanju izbora dnevnega časopisja je bila prvi kriterij branost in 23
razširjenost časnikov. Delo je edini slovenski nacionalni dnevnik, po bra-
nosti so pred njim le Slovenske novice, ki spadajo med rumeno časopis-
je. Dnevnik je pretežno bran v osrednji Sloveniji, medtem ko je Večer na-
menjen predvsem bralcem severovzhodne Slovenije in sta torej regionalna
dnevnika. Dnevnik Finance pa pokriva predvsem gospodarsko tematiko,
čeprav lahko zasledimo vedno pogosteje tudi politične in druge komentar-
je. V preglednici 1 lahko razberemo podatke o dosegu in branosti časnikov,
vključno z elektronskim dostopom. Vidimo, da sta najbolj brana časnika
Slovenske novice ter Žurnal 24, vendar ju zaradi specifičnosti načina po-
ročanja rumenega tiska nismo vključili v raziskavo, saj smo iskali predvsem
poglobljene komentarje in mnenja na obravnavano temo, ki jih v omenje-
nih dveh časnikih ni zaznati.
Preglednica 1: Nacionalna raziskava branosti dnevnikov, 2012.
Delo Doseg enega izida v 000
Dnevnik 6,7 114
Ekipa 5,6 96
Finance 1,6 27
Primorske novice 2,6 44
Slovenske novice 3,2 55
Večer 17,9 305
Žurnal 24 5,7 97
14,6 248
Vir: Valicon d. o. o. 2013.
V analizi smo uporabili 84 člankov iz nacionalnih dnevnih časopisov
z največjo naklado. Brezplačnike, regijske in tabloidne časopise smo izlo-
čili. Besedila v obdobju od 2000 do 2012 smo iskali preko zaključene sku-
pine ključnih besed in njihovih kombinacij na spletnih portalih časopisov
Dnevnik, Delo in Finance.
Časopis Dnevnik Delo Finance
Število člankov 24 50 10
Sledi spisek uporabljenih člankov, z navedenim avtorjem članka, naslo-
vom ter imenom časnika, kjer je bil članek objavljen.