Page 71 - Faganel, Armand, in Anita Trnavčević, 2016. Diskurz marketizacije javnega visokošolskega izobraževanja skozi časopisne članke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 71
Pomen in vloga javnega visokega šolstva 71

skih državah je tudi pri nas v nekaterih krogih prevladalo prepričanje, da jav-
ne univerze obvladuje t. i. stara elita in da lahko tranzicijska desnica generira
lastno intelektualno osnovo le skozi zasebne ustanove, za kar pa je sistem ka-
kovosti in akreditacije potencialna ovira.

Janševa druga vlada je sicer vztrajno zanikala namere o vpeljavi
kakršnegakoli modela šolnin v slovensko javno visoko šolstvo, a kaj ko so
njihova druga dejanja, vključno z načrtnim in sistematskim izčrpavanjem
tega, govorila drugače od njihovih besed. Seveda se niso bali opozicije ali
nekaj tisoč univerzitetnih učiteljev, s študenti pa je drugačna zgodba. Mar-
sikatera revolucija in drugačni družbeni pretresi so se začeli ravno z aktivi-
zacijo študentov – tudi aktualna gibanja s protestiranjem brez prestanka.
Po sprejeti noveli visokošolskega zakona konec 2012, je v letu 2013 na vrsti
še sprememba visokošolskega zakona, ki mora po ustavni odločbi vključe-
vati tudi člene o financiranju javnega visokega šolstva. To je bilo z neustav-
nimi uredbami skoraj desetletje prepuščeno arbitrarnemu odločanju vsa-
kokratnega ministra.
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76