Page 88 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 88
redlog procesne analize
Preglednica 4.3 Način preverjanja ključnih zadev
Sestavine strategije podjetja v celoti (1) (2) (3)
Pozitivne sestavine 1.
2.
3.
Negativne sestavine 1.
2.
3.
op om b e Naslovi stolpcev: (1) rutinsko preverjanje – po pravilih: način in izidi,
(2) analizno preverjanje – po metodah: način in izidi, (3) presojanje – po občutku,
izkušnjah: način in izidi.
iz vizije in strategije podjetja in je pomemben povezovalni element
med vizijo, strategijo in merjenjem uspešnosti poslovanja. Podjetje
ima želeno predstavo o prihodnjem poslovnem okolju. Vizijo uresni-
čuje z izbrano strategijo. Uravnoteženi kazalniki pomagajo prevesti
strategijo podjetja v konsistenten splet kazalnikov, s katerim podje-
tja preverjajo uspešnost izvajanja strategije. Model, ki sta ga opre-
delila avtorja, ima strukturo štirih skupin kazalnikov za merjenje
uspešnosti organizacije.
Kazalniki sodijo v naslednje skupine:
• finančni vidik je vidik lastnika podjetja,
• vidik kupca vsebuje kazalce, s katerimi management spremlja,
kako poslovanje podjetja vrednoti kupec,
• vidik notranjih poslovnih procesov vključuje kazalnike za najbolj
pomembne notranje proces; to so procesi, kjer se mora podjetje
najbolj odlikovati, če želi zadovoljiti kupce in lastnike,
• vidik učenja in rasti preko izbranih kazalnikov odraža sposob-
nost zaposlenih, kakovost sistemov in organizacijskih postop-
kov v podjetju, ki so osnova za organizacijsko učenje in rast.
Po zgledu tujih objav smo kot izhodišče za snovanje skladnega
spleta meril in sodil za preverjanje uspešnosti strategije zunanjega
izvajanja, izbrali uveljavljen pristop Kaplana in Nortona (1996),
obravnavanje pa bomo izvedli z instrumentalnega in interesnega vi-
dika v skladu z doktrino Fakultete za management. Za raziskovana
86
Preglednica 4.3 Način preverjanja ključnih zadev
Sestavine strategije podjetja v celoti (1) (2) (3)
Pozitivne sestavine 1.
2.
3.
Negativne sestavine 1.
2.
3.
op om b e Naslovi stolpcev: (1) rutinsko preverjanje – po pravilih: način in izidi,
(2) analizno preverjanje – po metodah: način in izidi, (3) presojanje – po občutku,
izkušnjah: način in izidi.
iz vizije in strategije podjetja in je pomemben povezovalni element
med vizijo, strategijo in merjenjem uspešnosti poslovanja. Podjetje
ima želeno predstavo o prihodnjem poslovnem okolju. Vizijo uresni-
čuje z izbrano strategijo. Uravnoteženi kazalniki pomagajo prevesti
strategijo podjetja v konsistenten splet kazalnikov, s katerim podje-
tja preverjajo uspešnost izvajanja strategije. Model, ki sta ga opre-
delila avtorja, ima strukturo štirih skupin kazalnikov za merjenje
uspešnosti organizacije.
Kazalniki sodijo v naslednje skupine:
• finančni vidik je vidik lastnika podjetja,
• vidik kupca vsebuje kazalce, s katerimi management spremlja,
kako poslovanje podjetja vrednoti kupec,
• vidik notranjih poslovnih procesov vključuje kazalnike za najbolj
pomembne notranje proces; to so procesi, kjer se mora podjetje
najbolj odlikovati, če želi zadovoljiti kupce in lastnike,
• vidik učenja in rasti preko izbranih kazalnikov odraža sposob-
nost zaposlenih, kakovost sistemov in organizacijskih postop-
kov v podjetju, ki so osnova za organizacijsko učenje in rast.
Po zgledu tujih objav smo kot izhodišče za snovanje skladnega
spleta meril in sodil za preverjanje uspešnosti strategije zunanjega
izvajanja, izbrali uveljavljen pristop Kaplana in Nortona (1996),
obravnavanje pa bomo izvedli z instrumentalnega in interesnega vi-
dika v skladu z doktrino Fakultete za management. Za raziskovana
86