Page 83 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 83
Predlog procesne analize 4
Tavčar (2008, 23) pravi, da je podjetje lahko dolgoročno uspešno,
če večina ljudi v njem usvoji podobno predstavo o podjetju v priho-
dnosti – in če si za udejanjanje te predstave, vizije, složno prizadeva.
Dobra vizija obsega interese večine za podjetje pomembnih udele-
žencev.
Vizija je načelo, usmeritev, prepričanje. Treba jo je uresničevati.
Pot do vizije vodi preko maloštevilnih temeljnih ciljev, smotrov
(angl. goals) in njim podrejenih številnih nižjih ciljev (angl. targets),
dolgoročnih in kratkoročnih, omejenih in splošnih (Tavčar 2006,
117). Za nadaljnjo rabo v monografiji smo za opredelitev vizije, ki
je nastala na Fakulteti za mangement (Tavčar 2006; 2008; Biloslavo
2006; Kralj 2003) in pravi, da je vizija opis značilnosti in usmeritev
podjetja, opredeljuje razloge za obstoj podjetja ter videnje o narav-
nanosti in dejavnosti podjetja v bodoče.
Skladno z nastajajočo doktrino Fakultete za management (Tav-
čar 2006; 2008) obravnavam temeljno (osnovno) dejavnost podjetja
kot trajni okvir programov podjetja. Temeljna dejavnost je nabor
programov, ki nastajajo v sodelovanju z udeleženci podjetja. Tavčar
(2008, 221–222) pravi, da naj temeljna dejavnost obsega programe, ki
se na tržišču podpirajo in ne izključujejo ter so skladni s temeljnimi
zmožnostmi podjetja.
Programi so proizvodi (snovni izdelki, nesnovne storitve), name-
njeni ciljnim skupinam odjemalcev. Temeljna dejavnost lahko teme-
lji na različnih temeljnih sredstvih – na delu, na kapitalu in na zna-
nju. Ob tem velja ločiti temeljno dejavnost od poslanstva (angl. mis-
sion), ki je temeljna naloga podjetja.
Temeljna dejavnost podjetja ima lahko več razsežnosti:
• lahko obsega širok nabor programov, je diferencirana ali se osre-
dotoča na maloštevilne programe,
• programi lahko obsegajo maloštevilne ali mnogoštevilne raz-
lične proizvode,
• lahko so namenjeni eni ali maloštevilnim skupinam odjemalcev
v eni ali več panogah,
• programi lahko temeljijo na različnih deležih temeljnih vrst
sredstev podjetja.
81
Tavčar (2008, 23) pravi, da je podjetje lahko dolgoročno uspešno,
če večina ljudi v njem usvoji podobno predstavo o podjetju v priho-
dnosti – in če si za udejanjanje te predstave, vizije, složno prizadeva.
Dobra vizija obsega interese večine za podjetje pomembnih udele-
žencev.
Vizija je načelo, usmeritev, prepričanje. Treba jo je uresničevati.
Pot do vizije vodi preko maloštevilnih temeljnih ciljev, smotrov
(angl. goals) in njim podrejenih številnih nižjih ciljev (angl. targets),
dolgoročnih in kratkoročnih, omejenih in splošnih (Tavčar 2006,
117). Za nadaljnjo rabo v monografiji smo za opredelitev vizije, ki
je nastala na Fakulteti za mangement (Tavčar 2006; 2008; Biloslavo
2006; Kralj 2003) in pravi, da je vizija opis značilnosti in usmeritev
podjetja, opredeljuje razloge za obstoj podjetja ter videnje o narav-
nanosti in dejavnosti podjetja v bodoče.
Skladno z nastajajočo doktrino Fakultete za management (Tav-
čar 2006; 2008) obravnavam temeljno (osnovno) dejavnost podjetja
kot trajni okvir programov podjetja. Temeljna dejavnost je nabor
programov, ki nastajajo v sodelovanju z udeleženci podjetja. Tavčar
(2008, 221–222) pravi, da naj temeljna dejavnost obsega programe, ki
se na tržišču podpirajo in ne izključujejo ter so skladni s temeljnimi
zmožnostmi podjetja.
Programi so proizvodi (snovni izdelki, nesnovne storitve), name-
njeni ciljnim skupinam odjemalcev. Temeljna dejavnost lahko teme-
lji na različnih temeljnih sredstvih – na delu, na kapitalu in na zna-
nju. Ob tem velja ločiti temeljno dejavnost od poslanstva (angl. mis-
sion), ki je temeljna naloga podjetja.
Temeljna dejavnost podjetja ima lahko več razsežnosti:
• lahko obsega širok nabor programov, je diferencirana ali se osre-
dotoča na maloštevilne programe,
• programi lahko obsegajo maloštevilne ali mnogoštevilne raz-
lične proizvode,
• lahko so namenjeni eni ali maloštevilnim skupinam odjemalcev
v eni ali več panogah,
• programi lahko temeljijo na različnih deležih temeljnih vrst
sredstev podjetja.
81