Page 28 - Nemec Rudež, Helena, 2016. Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 28
Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije
- cena ponujenega proizvoda,
- cene proizvodnih dejavnikov (delovne sile, kapitala in zemljišča
oz. drugih naravnih virov),
- tehnološki napredek,
- cene drugih proizvodov istega ponudnika, pri čemer kapacitete
usmerja v dejavnosti, kjer so cene višje,
- politika (davki, subvencije, omejitve, posegi na trg delovne sile …),
- posebni vplivi (vreme, naravne danosti, pričakovane cene …).
Turistična ponudba (S) je torej funkcija različnih dejavnikov (F), kar
zapišemo:
S = f (F1, F2, F3...Fn)
28 Splošen zakon ponudbe pravi, da se cena proizvoda na trgu in količi-
na ponujenega turističnega proizvoda na trgu gibljeta v isti smeri, ob vseh
ostalih pogojih nespremenjenih (ceteris paribus). To nazorno prikazuje kri-
vulja ponudbe (glejte Sliko 5).
Slika 5: Krivulja ponudbe.
Spremeba cene turističnega proizvoda ceteris paribus sproži spremem-
bo obsega ponudbe (Slika 6 zgoraj), sprememba kakega drugega dejavnika
ponudbe pa sproži spremembo ponudbe, kar je grafično prikazano s premi-
kom krivulje ponudbe (Slika 6 spodaj).
- cena ponujenega proizvoda,
- cene proizvodnih dejavnikov (delovne sile, kapitala in zemljišča
oz. drugih naravnih virov),
- tehnološki napredek,
- cene drugih proizvodov istega ponudnika, pri čemer kapacitete
usmerja v dejavnosti, kjer so cene višje,
- politika (davki, subvencije, omejitve, posegi na trg delovne sile …),
- posebni vplivi (vreme, naravne danosti, pričakovane cene …).
Turistična ponudba (S) je torej funkcija različnih dejavnikov (F), kar
zapišemo:
S = f (F1, F2, F3...Fn)
28 Splošen zakon ponudbe pravi, da se cena proizvoda na trgu in količi-
na ponujenega turističnega proizvoda na trgu gibljeta v isti smeri, ob vseh
ostalih pogojih nespremenjenih (ceteris paribus). To nazorno prikazuje kri-
vulja ponudbe (glejte Sliko 5).
Slika 5: Krivulja ponudbe.
Spremeba cene turističnega proizvoda ceteris paribus sproži spremem-
bo obsega ponudbe (Slika 6 zgoraj), sprememba kakega drugega dejavnika
ponudbe pa sproži spremembo ponudbe, kar je grafično prikazano s premi-
kom krivulje ponudbe (Slika 6 spodaj).