Page 29 - Nemec Rudež, Helena, 2016. Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 29
Turistično povpraševanje in turistična ponudba
29
Slika 6: Sprememba količine ponudbe (zgoraj) in sprememba ponudbe (spodaj).
Cenovna elastičnost turistične ponudbe
Spremembo količine turistične ponudbe kot posledico spremembe cene tu-
rističnega proizvoda ceteris paribus razloži cenovna elastičnost turistične
ponudbe. Koeficient direktne cenovne elastičnosti turističnega ponudbe
(Ep) je opredeljen kot:
Kadar je zadevni koeficient ponudbe višji od 1, govorimo o cenovni
elastičnosti turističnega ponudbe (glejte Sliko 7). To pomeni, da je obseg
ponudbe turističnega proizvoda močno odvisen od spremembe cene. Na-
sprotno pa koeficient cenovne elastičnosti turistične ponudbe med 0 in 1
pomeni cenovno neelastično turistično ponudbo. Pri usklajeni cenovni
elastičnosti ponudbe je koeficient elastičnosti 1. Poznamo tudi dva skrajna
primera cenovne elastičnosti turistične ponudbe, in sicer primer, ko se turi-
stična ponudba sploh ne spremeni zaradi spremembe cene, tj. cenovno po-
polnoma neelastična turistična ponudba (koeficient cenovne elastičnosti
ponudbe je 0), in primer, ko se obseg turistične ponudbe popolnoma spre-
meni zaradi spremembe cene turističnega proizvoda, tj. cenovno popolno-
29
Slika 6: Sprememba količine ponudbe (zgoraj) in sprememba ponudbe (spodaj).
Cenovna elastičnost turistične ponudbe
Spremembo količine turistične ponudbe kot posledico spremembe cene tu-
rističnega proizvoda ceteris paribus razloži cenovna elastičnost turistične
ponudbe. Koeficient direktne cenovne elastičnosti turističnega ponudbe
(Ep) je opredeljen kot:
Kadar je zadevni koeficient ponudbe višji od 1, govorimo o cenovni
elastičnosti turističnega ponudbe (glejte Sliko 7). To pomeni, da je obseg
ponudbe turističnega proizvoda močno odvisen od spremembe cene. Na-
sprotno pa koeficient cenovne elastičnosti turistične ponudbe med 0 in 1
pomeni cenovno neelastično turistično ponudbo. Pri usklajeni cenovni
elastičnosti ponudbe je koeficient elastičnosti 1. Poznamo tudi dva skrajna
primera cenovne elastičnosti turistične ponudbe, in sicer primer, ko se turi-
stična ponudba sploh ne spremeni zaradi spremembe cene, tj. cenovno po-
polnoma neelastična turistična ponudba (koeficient cenovne elastičnosti
ponudbe je 0), in primer, ko se obseg turistične ponudbe popolnoma spre-
meni zaradi spremembe cene turističnega proizvoda, tj. cenovno popolno-